Newsletter

Zdrowie i styl życia

PKP Intercity: dwunasty nowoczesny elektryczny FLIRT wjeżdża na tory

22.12.2023, 12:00aktualizacja: 22.12.2023, 12:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/M.Moryl (1)
Fot. PAP/M.Moryl (1)
PKP Intercity odebrało ostatni - z 12 zakontraktowanych - elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg wjedzie na tory i zacznie wozić pasażerów.

W 2019 roku PKP Intercity podpisało umowę z siedlecką firmą Stadler Polska na budowę tuzina nowoczesnych, elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. W drugiej połowie 2022 roku spółka odebrała pierwsze pojazdy, a ostatni z pociągów przekazano 21 grudnia br. Wartość całego kontraktu wyniosła 1,015 mld zł. 

„Cieszymy się, że udało się zakończyć kolejny projekt, realizowany w ramach programu inwestycyjnego >>PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji<<. Pasażerowie mogą dziś korzystać z ponad 30 pociągów typu FLIRT wyprodukowanych w Siedlcach, które posiadamy w naszym parku taborowym. Wszystkie składy zapewniają komfortową podróż w atrakcyjnej cenie” - stwierdził Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity. 

W trakcie podroży pociągami FLIRT pasażerów czekają liczne udogodnienia, m.in. klimatyzacja, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet. PKP Intercity oferuje skorzystanie z gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. 

Przestrzeń pasażerska w składzie FLIRT to 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy. Pojazdy są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych: rowerzystów, rodzin z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Na pokładzie znajduje się platforma ułatwiająca wsiadanie podróżnym na wózkach i mającym trudności z poruszaniem. 

„Wraz z przekazaniem ostatniego z 12 pojazdów kończymy drugie zamówienie na FLIRT-y, realizowane w naszym zakładzie dla narodowego przewoźnika. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dostarczyć do PKP Intercity po raz kolejny nasze niezawodne, komfortowe pociągi. Jestem przekonany, że pojazdy będą dobrze służyły PKP Intercity, a przede wszystkim pasażerom” - powiedział Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Pociągi z Siedlec spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączanie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. Nowoczesne FLIRT-y zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska i zbudowane z ekologicznych, podlegających recyklingowi materiałów. System odzyskiwania energii sprawia, że pojazdy będą oddawać do sieci trakcyjnej energię wytworzoną podczas hamowania. Wygłuszenie akustyczne skutkować będzie mniejszą emisją hałasu do wnętrza pojazdu, co wpływa na wzrost komfortu podróży i pracy drużyn pociągowych.

„Cieszę się, że coraz więcej osób przekonuje się i obdarza zaufaniem transport zbiorowy, a najbardziej ekologiczną formą takiego sposobu podróżowania jest transport kolejowy i podróże koleją. Cieszymy się także, że pasażerowie tak chętnie decydują się na podróżowanie z nami, PKP Intercity” - przekazał Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu spółki.

2023 rok jest rekordowy, jeżeli chodzi o liczbę pasażerów, którzy skorzystali z usług PKP Intercity. Według szacunków aż 68 mln pasażerów wybierze taki ekologiczny sposób podróżowania po kraju oraz za granicę.

12 nowych FLIRT-ów uzupełni ofertę PKP Intercity m.in. na trasach: Szczecin-Poznań-Kraków; Poznań-Łódź-Kraków; Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Kraków-Zakopane; Gdynia-Bydgoszcz-Łódź-Katowice; Olsztyn-Warszawa-Kielce-Kraków; Olsztyn-Warszawa-Częstochowa-Bielsko Biała/Racibórz; Katowice-Łódź-Płock.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.12.2023, 12:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ