Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chyba nikt nie lubi gotować na wakacjach – to normalne, w końcu wyjeżdżamy, by odpocząć, a nie po to, by spędzać czas w kuchni. Dlatego też restauracje w miejscowościach turystycznych cieszą się w sezonie większym obłożeniem. To oczywista oczywistość, ale czy wiadomo, jak duża jest obecnie skala tego zjawiska? Pyszne.pl zbadało to z pomocą wewnętrznych danych ich serwisu. Wzięli pod uwagę wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa) w siedmiu dużych miejscowościach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Jakie wyniki otrzymali?
● Szusowanie na nartach czy wędrówki po szczytach? Po porównaniu liczby zamówień w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) do miesięcy zimowych (styczeń – luty) organizator badania ma pewność – Polacy wolą góry zimą!
- W Szklarskiej Porębie w okresie zimowym liczba zamówień wzrosła w porównaniu z latem o 21 proc.
- W Karpaczu zimowych zamówień było o 19 proc. więcej w stosunku do lata.
- W Zakopanem – już tylko o 8 proc. Zakopane jako jedyne cieszy się podobną popularnością zarówno zimą, jak i latem.
● Pięknie ulokowane Giżycko to serce Mazur, które… zimą zapada w sen.
- W lecie liczba zamówień w tym mieście jest większa aż o 73 proc. niż zimą.
- W Ełku w lipcu i sierpniu lokalne restauracje cieszą się zainteresowaniem większym o 16 proc. niż zimą (styczeń i luty).
● Pustki nad Bałtykiem? Na pewno nie w Kołobrzegu i Świnoujściu.
- W Kołobrzegu w lipcu i sierpniu zamówień jest więcej o 41 proc. niż zimą.
- W Świnoujściu z kolei liczba zamówień rośnie o 33 proc.
● Jakie potrawy królują w badanych miejscowościach w czasie sezonu? Wciąż odwiedzający zamawiają najwięcej pizzy i kebabów, ale to oczywiście niejedyne popularne potrawy, które dostarczali latem kurierzy Pyszne.pl.
- W Zakopanem, które turyści chętnie odwiedzają zarówno latem, jak i zimą, dużym zainteresowaniem cieszy się burger.
- W Świnoujściu hitem jest… rosół. W rankingach wyprzedził nawet kebaby, a ustąpił pola jedynie pizzy i burgerom.
- W Ełku drugim najchętniej zamawianym posiłkiem jest placek po węgiersku. To o tyle ciekawe, że przy analizie danych Pyszne.pl w ujęciu całej Polski potrawa ta nie znajduje się nawet w gronie dziesięciu najchętniej zamawianych dań. W Ełku muszą robić wspaniałe placki.
O Just Eat Takeaway.com
Pyszne.pl należy do grupy Just Eat Takeaway.com (LSE: JET, AMS: TKWY) – wiodącego serwisu na światowym rynku zamawiania jedzenia online. Mająca siedzibę w Amsterdamie firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i partnerów za pośrednictwem swoich platform. Dzięki współpracy z 679 tys. partnerów Just Eat Takeaway.com oferuje konsumentom szeroki wybór dań i produktów, zarówno jeśli chodzi o zamawianie posiłków z restauracji, jak i o sprzedaż artykułów spożywczych. Just Eat Takeaway.com szybko stał się wiodącym serwisem na rynku dostaw żywności online działającym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Kanadzie, Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, we Francji, w Irlandii, Izraelu, we Włoszech, w Luksemburgu, Nowej Zelandii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii.
Najnowsze informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej oraz na naszych profilach w serwisach LinkedIn i Twitter.
KONTAKT:
Daniel Harasim
Senior PR Consultant | KPlus Agency
e-mail: dharasim@kplus.agency
tel. +48 603 944 013
Więcej informacji: www.pyszne.pl
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.09.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Od PRL-owskiej zapiekanki po Instagram Reels. Jak pieczarka stała się kulinarną ikoną
Jeszcze dekadę temu pieczarka kojarzyła się głównie z dodatkiem do pizzy, nadzieniem do krokieta lub obowiązkowym składnikiem sosu do schabowego. Dziś wraca z rozmachem. Znajdujemy ją w daniach wegańskich, streetfoodowych wrapach i eleganckich przystawkach. Jest na talerzach, na stories i w feedach kulinarnych influencerów.- 16.09.2025, 09:44
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: HOPSCOTCH
-
Image
Konferencja prasowa SGH PAP
Termin: 12.09.2025, godz. 09:30- 12.09.2025, 14:28
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: SGH
-
Image
Glejaki najczęściej występującymi i najbardziej agresywnymi nowotworami mózgu w Polsce. Nowy raport Krajowego Rejestru Nowotworów
Każdego roku 322 tyś. osób na świecie słyszy diagnozę nowotwór mózgu, w Polsce choroba dotyka nawet 2375 osób rocznie, z czego najczęściej rozpoznawalnym typem morfologicznym są glejaki (75% co daje 1783 pacjentów rocznie). Wskaźnik 5-letniego przeżycia pacjentów z glejakami w Polsce w latach 2010-2024 wynosił 28,2%, co jest jednym z niższych wyników w Europie. Zachorowalność na nowotwory mózgu rośnie po 30. roku życia osiągając maksimum w ósmej dekadzie życia i to mężczyźni chorują częściej niż kobiety. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu pt. „Nowotwory złośliwe mózgu - analiza epidemiologiczna” opublikowanego z początkiem września 2025 przez Krajowy Rejestr Nowotworów, działający przy Narodowym Instytucie Onkologii - Państwowym Instytucie Badawczym.- 11.09.2025, 12:53
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Rejestr Nowotworów
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ