Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Chyba nikt nie lubi gotować na wakacjach – to normalne, w końcu wyjeżdżamy, by odpocząć, a nie po to, by spędzać czas w kuchni. Dlatego też restauracje w miejscowościach turystycznych cieszą się w sezonie większym obłożeniem. To oczywista oczywistość, ale czy wiadomo, jak duża jest obecnie skala tego zjawiska? Pyszne.pl zbadało to z pomocą wewnętrznych danych ich serwisu. Wzięli pod uwagę wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa) w siedmiu dużych miejscowościach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Jakie wyniki otrzymali?
● Szusowanie na nartach czy wędrówki po szczytach? Po porównaniu liczby zamówień w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) do miesięcy zimowych (styczeń – luty) organizator badania ma pewność – Polacy wolą góry zimą!
- W Szklarskiej Porębie w okresie zimowym liczba zamówień wzrosła w porównaniu z latem o 21 proc.
- W Karpaczu zimowych zamówień było o 19 proc. więcej w stosunku do lata.
- W Zakopanem – już tylko o 8 proc. Zakopane jako jedyne cieszy się podobną popularnością zarówno zimą, jak i latem.
● Pięknie ulokowane Giżycko to serce Mazur, które… zimą zapada w sen.
- W lecie liczba zamówień w tym mieście jest większa aż o 73 proc. niż zimą.
- W Ełku w lipcu i sierpniu lokalne restauracje cieszą się zainteresowaniem większym o 16 proc. niż zimą (styczeń i luty).
● Pustki nad Bałtykiem? Na pewno nie w Kołobrzegu i Świnoujściu.
- W Kołobrzegu w lipcu i sierpniu zamówień jest więcej o 41 proc. niż zimą.
- W Świnoujściu z kolei liczba zamówień rośnie o 33 proc.
● Jakie potrawy królują w badanych miejscowościach w czasie sezonu? Wciąż odwiedzający zamawiają najwięcej pizzy i kebabów, ale to oczywiście niejedyne popularne potrawy, które dostarczali latem kurierzy Pyszne.pl.
- W Zakopanem, które turyści chętnie odwiedzają zarówno latem, jak i zimą, dużym zainteresowaniem cieszy się burger.
- W Świnoujściu hitem jest… rosół. W rankingach wyprzedził nawet kebaby, a ustąpił pola jedynie pizzy i burgerom.
- W Ełku drugim najchętniej zamawianym posiłkiem jest placek po węgiersku. To o tyle ciekawe, że przy analizie danych Pyszne.pl w ujęciu całej Polski potrawa ta nie znajduje się nawet w gronie dziesięciu najchętniej zamawianych dań. W Ełku muszą robić wspaniałe placki.
O Just Eat Takeaway.com
Pyszne.pl należy do grupy Just Eat Takeaway.com (LSE: JET, AMS: TKWY) – wiodącego serwisu na światowym rynku zamawiania jedzenia online. Mająca siedzibę w Amsterdamie firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i partnerów za pośrednictwem swoich platform. Dzięki współpracy z 679 tys. partnerów Just Eat Takeaway.com oferuje konsumentom szeroki wybór dań i produktów, zarówno jeśli chodzi o zamawianie posiłków z restauracji, jak i o sprzedaż artykułów spożywczych. Just Eat Takeaway.com szybko stał się wiodącym serwisem na rynku dostaw żywności online działającym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Kanadzie, Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, we Francji, w Irlandii, Izraelu, we Włoszech, w Luksemburgu, Nowej Zelandii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii.
Najnowsze informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej oraz na naszych profilach w serwisach LinkedIn i Twitter.
KONTAKT:
Daniel Harasim
Senior PR Consultant | KPlus Agency
e-mail: dharasim@kplus.agency
tel. +48 603 944 013
Więcej informacji: www.pyszne.pl
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.09.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nowa terapia daje nadzieję chorym na tętnicze nadciśnienie płucne PAP
Tętnicze nadciśnienie płucne (TNP) to rzadka choroba kardiologiczna. Nieleczona może prowadzić do śmierci. Badania kliniczne nad nowym lekiem, prowadzone przez prof. Grzegorza Kopcia z Ośrodka Chorób Krążenia Płucnego UJ w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Św. Jana Pawła II, dały bardzo dobre rezultaty i napawają chorych optymizmem.
- 07.01.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom