Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Nowy Rok, nowa/nowy ja” - chyba każdy słyszał kiedyś to powiedzenie. Rozpoczęcie kolejnego roku kalendarzowego lubimy utożsamiać ze zmianami w życiu. Jak wynika z danych z badań Insight Lab dla Pyszne.pl, zdecydowana większość Polaków, bo aż 77%, zamierza w 2023 roku spróbować zmodyfikować swoje przyzwyczajenia. Najbardziej zdeterminowani na zmiany są najmłodsi respondenci - w grupie 18-24 lata podjęcie wyzwań w nowym roku deklaruje aż 81% badanych.
Co Polacy chcą zmienić w swoim życiu? - wyniki badań
Na początku stycznia ręce zacierają przede wszystkim właściciele siłowni i innych obiektów sportowych, respondenci najczęściej bowiem wskazywali w ankiecie, że wraz z nadejściem nowego roku chcą być bardziej aktywni fizycznie (odpowiedź 61% badanych). Dużą grupę stanowią także osoby, które chcą zmienić nawyki żywieniowe i zdrowiej się odżywiać (43%), a także rzucić palenie czy lepiej się wysypiać (po 33%).
Rezultaty badania odzwierciedlają również sytuację ekonomiczną i społeczną w Polsce w kontekście wydarzeń, które miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Planujemy więcej oszczędzać (41% respondentów) i systematycznie badać swój stan zdrowia (33%).
Do przeformatowania złych nawyków i wytrwania w noworocznych postanowieniach motywuje nas przede wszystkim chęć lepszego samopoczucia (59%) oraz poczucia bycia zdrowym (38%).
Zgodnie z wynikami badań noworoczne deklaracje podejmujemy najczęściej w noc sylwestrową (29%) lub dwa tygodnie, a nawet miesiąc wcześniej (28 i 26%). W pierwszych dniach stycznia o wyzwaniach i zmianach na lepsze myśli już tylko 15% Polaków.
Nowy Rok, nowy bardziej wege Ty
Badanie Insight Lab zostało zlecone przez Pyszne.pl na potrzeby noworocznej akcji „Veganuary”, którą grupa Just Eat Takeaway.com (właściciel serwisu) promuje na wielu rynkach równocześnie. To międzynarodowe wyzwanie, w którym uczestnictwo polega na wyeliminowaniu na miesiąc odzwierzęcych produktów żywnościowych. Nie zabrakło w nim więc wyników dotyczących tych postanowień Polaków, które skupiają się na temacie jedzenia.
I tak: osoby planujące w nowym roku lepiej i zdrowiej jeść najczęściej zamierzają ograniczyć w swoich dietach mięso (42%). 7% respondentów chce z niego zrezygnować całkowicie.
Zmiana nawyków żywieniowych jest dla wielu ludzi dużym wyzwaniem. Jak pokazują badania Insight Lab, pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną pojawiają się najczęściej po dwóch pierwszych tygodniach. Najwięcej osób, bo aż 41%, najzwyczajniej w świeci tęskni wtedy za smakiem kotleta, a niewiele mniej przyznaje: to trudniejsze, niż myślałem (36%) oraz obawia się, że nie da rady (35%).
Wege Trener pomoże w roślinnej przemianie
Pyszne.pl promuje wyzwanie „Veganuary” już trzeci rok z rzędu. Największa platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce w tym roku w szerokiej kampanii chce wesprzeć i zmotywować tych, którzy postanowili ograniczyć lub całkiem wyeliminować mięso ze swojego menu.
„Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych, dlatego już po raz trzeci dołączamy do akcji Veganuary. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej - współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce - nasi klienci mogą liczyć na specjalne rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu” - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Pyszne.pl postanowiło pomóc przejść swoim użytkownikom jak najłagodniej przez wegańską podróż, rozwiać wszelkie wątpliwości i mity, które narosły wokół diet roślinnych, a przede wszystkim pokazać drogowskazy w najtrudniejszych momentach tej drogi.
Aby ułatwić podjęcie „bezmięsnej” próby wszystkim chętnym, na potrzeby tegorocznej kampanii Pyszne.pl przygotowało serię publikacji o tym, jak żyć bez mięsa czy produktów odzwierzęcych, jakie przyniesie to profity i jak się do tego przygotować, a także stworzyło postać niekonwencjonalnego Wege Trenera, w którą wcielił się Rafał Rutkowski. Popularny komik i stand-uper w humorystyczny sposób będzie przez cały miesiąc motywował do wzięcia udziału challenge’u „Veganuary” i pokazywał, jak wytrwać w chwilach kryzysu. Filmy publikowane są od 9 stycznia do końca miesiąca na Instagramie oraz TikToku aktora oraz na stronie www.wegetrener.pl.
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.01.2023, 09:06 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
IMG Saksonia-Anhalt na targach ITB: stabilny rozwój turystyki Saksonii-Anhalt i ekscytujące możliwości dla podróżujących w 2025 r.
• Rok turystyczny 2024: 3,39 milionów odwiedzających, 8,35 milionów noclegów, zadowalający poziom rozwoju z niewielkim wzrostem przyjazdów (+0,9%).
• Wzrost regionalny w regionie Anhalt-Wittenberga (+3,1%) i Altmark (+3.6%), nieznaczny spadek w Magdeburgu i regionie Harz.
• Strategiczne wyznaczanie kierunku: rozszerzona rekrutacja wykwalifikowanych pracowników w branży hotelarskiej i gastronomicznej w ramach kampanii „Saxony-Anhalt can do it”.
• Najważniejsze wydarzenia turystyczne w 2025 r.: 100 lat Bauhaus Dessau, 30 lat ścieżki rowerowej nad Łabą, państwowa wystawa „Gerechtigkeyt 1525”, światowa premiera musicalu „Noc Walpurgi” w Harz.- 07.03.2025, 16:32
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Inauguracja IX edycji akcji Polscy Okuliści Kontra Jaskra
Termin debaty: 05.03.2025, godz. 10:30- 06.03.2025, 16:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polskie Towarzystwo Okulistyczne
-
Image
Startuje część kliniczna europejskiego projektu przeciwdziałania otępieniu. Lubelska grupa naukowa opracowała autorski protokół badania
Zespół polskich naukowców pod kierownictwem prof. dr hab. n. med. Konrada Rejdaka z Katedry i Kliniki Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie bierze udział w międzynarodowym, innowacyjnym projekcie COMFORTAGE, którego celem jest wypracowanie modelu opieki zdrowotnej nad osobami z zaburzeniami otępiennymi oraz zagrożonymi otępieniem. Model ten może okazać się bardzo przydatny w przyszłości, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na opiekę neurologiczną w związku ze starzeniem się populacji, a także współczesnym stylem życia. Celem nadrzędnym jest modyfikacja przebiegu zaburzeń otępiennych na poziomie indywidualnym i populacyjnym. Po kilkunastu miesiącach intensywnych prac administracyjnych i przygotowawczych, właśnie rusza kluczowa, kliniczna część badania, według autorskiego protokołu grupy naukowej z Lublina.- 06.03.2025, 10:32
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: ExpertPR
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ