Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Magia polskich warzyw: zacznij od pochodzenia
Jednym z największych skarbów polskiego lata są soczyste, pełne smaku warzywa sezonowe. Na przełomie maja i czerwca, sklepy i targi zaczynają kusić kolorową mozaiką produktów, prosto od polskich rolników. Ale jak rozpoznać najsmaczniejsze kąski i dokonać najzdrowszego wyboru?
Najpierw warto zwrócić uwagę na pochodzenie. Polska ziemia ma swoje unikalne cechy, które przekładają się na smak i wartość odżywczą rodzimych produktów. Warzywa oznaczone jako „polskie” to gwarancja świeżości, bo czas od zbioru do sprzedaży jest krótszy niż w przypadku importowanych.
Poznaj trzy królowe wiosny: młoda marchewka, botwinka, kapusta
Na przełomie maja i czerwca, szczególnie warto zwrócić uwagę na trzy warzywa: młodą marchewkę, botwinkę i kapustę. Młoda marchewka powinna mieć jasną, intensywną kolorystykę, a jej skórka powinna być gładka i wolna od siniaków czy plam. Botwinka powinna mieć młode, niewielkie liście, niezdrewniałe korzenie i żywy kolor. Podczas wyboru młodej kapusty, należy się upewnić, że jej liście są jasnozielone, świeże i chrupiące, a nie zwiędłe czy brązowe. Główka powinna być również solidna i ciężka w stosunku do swojej wielkości, co ma wskazywać na jej świeżość.
Prześwietl warzywo: kolor, zapach i kształt to klucz
Kolor, zapach i kształt to trzy kluczowe wskazówki, które pomogą ocenić świeżość i jakość warzywa. Intensywny kolor to zazwyczaj oznaka dojrzałości i pełni smaku. Zapach powinien być świeży i charakterystyczny dla danego gatunku. Kształt powinien być regularny, bez widocznych uszkodzeń czy oznak pleśni.
Warto pamiętać, że moc polskich warzyw leży w ich naturalności. Wybierając produkty prosto z polskiej ziemi, nie tylko dbasz o swoje zdrowie, ale też wspierasz lokalną gospodarkę.
Moc Polskich Warzyw
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
W maju zainaugurowano już czwartą z kolei odsłonę kampanii, która z roku na rok przybiera na sile dzięki stosowaniu innowacyjnych metod i docieraniu do coraz większego grona konsumentów.
KONTAKT:
Biuro Prasowe Brandmates
Maciej Ogonowski
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.05.2023, 10:45 |
Źródło informacji | Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |