Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Latem 2017 r. rusza w Wiedniu projekt badawczy mający na celu wprowadzenie inteligentnych, bezzałogowych autobusów do komunikacji miejskiej. Środki finansowe na rozwój projektu, który ma zwiększyć wydajność oraz niezawodność działania pojazdów bezzałogowych pochodzą z austriackiego Ministerstwa Transportu.
Na pierwszej w pełni automatycznej trasie w Wiedniu kursować ma mały autobus Navya Arma. Oferuje on miejsce dla maksymalnie 11 pasażerów, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Już dzisiaj pokonuje różne trasy próbne, ale zanim tym małym autobusem pojadą pasażerowie, muszą zostać podjęte pewne kroki m.in. dotyczące wszelkich czynników technologicznych i uregulowań prawnych.
Przy projekcie auto.Bus Seestadt współpracują: Wiener Linien czyli Wiedeńskie Linie Komunikacyjne, Austrian Institute of Technology, KFV-Kuratorium Bezpieczeństwa Transportu, TÜV Austria jak również Siemens AG Austria oraz francuski producent autobusów NAVYA. Sama liczba partnerów konsorcjum świadczy o kompleksowości przedsięwzięcia.
Zrównoważony wzrost wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa bezzałogowych pojazdów są priorytetowe. Ich osiągnięcie pozwoli na uruchomienie linii autobusowej w dzielnicy Wiednia Seestadt Aspern w realnych warunkach - z przystankami, rozkładem jazdy i prawdziwymi pasażerami. Równie ważne co dalszy rozwój sensoryki są akceptacja ze strony pasażerów, wypracowanie niezbędnych warunków ramowych jak również funkcjonalne bezpieczeństwo i zabezpieczenie wykorzystywanych systemów IT. Te aspekty będą badane w trakcie projektu, aby ostatecznie umożliwić włącznie autobusów bezzałogowych do zróżnicowanego systemu transportu austriackiej stolicy.
Seestadt Aspern to najmłodsza dzielnica Wiednia wybudowana na północnym wschodzie miasta i pierwszy zakrojony na tak dużą skalę projekt urbanistyczny opierający się na ideach smart city. Powstające tam budynki, takie jak np. pierwszy na świecie drewniany wieżowiec, mają wykorzystywać najnowsze technologie i odnawialne źródła energii. Dopełnieniem idei smart city w Seestadt Aspern ma być zrównoważony i inteligentny transport publiczny wykorzystujący m.in. autobusy bezzałogowe.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.05.2017, 13:58 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Rzecznik Praw Pacjenta: dobre praktyki wzmacniają bezpieczeństwo pacjentów PAP
- 21.01.2025, 10:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polska aplikacja MoodMon pomoże w leczeniu depresji i choroby afektywnej dwubiegunowej PAP
Polska aplikacja MoodMon zwyciężyła w międzynarodowym konkursie Bupa Eco-Disruptive 2024, którego celem jest wspieranie startupów tworzących innowacje dla systemu opieki zdrowotnej. Oprogramowanie, oparte na sztucznej inteligencji, pozwala monitorować osoby z problemami psychicznymi: nawracającą depresją i chorobą afektywną dwubiegunową.- 16.01.2025, 10:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom