Newsletter

Zdrowie i styl życia

Trackhawk Days: emocjonująca jazda na torze za kierownicą Jeepa Grand Cherokee Trackhawk

14.06.2019, 14:24aktualizacja: 14.06.2019, 14:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jeep® Grand Cherokee Trackhawk (1)
Jeep® Grand Cherokee Trackhawk (1)
21 i 22 czerwca 2019, na torze Centrum Doświadczalnego FCA w Balocco, wybrani klienci pochodzący z najważniejszych rynków europejskich, między innymi z Niemiec, Francji, Austrii, Polski, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, wezmą udział w niezwykłych Trackhawk Days zapewniających emocjonujące wrażenia z jazdy na torze za kierownicą Jeepa Grand Cherokee Trackhawk, najmocniejszego seryjnie produkowanego SUV-a na świecie.

Grand Cherokee Trackhawk będzie dostępny do jazd testowych i prób szybkościowych na torze Alfy Romeo w Balocco. Można będzie także wykonać test przyspieszenia “1/4 mili” (na 400 m) na specjalnym torze, w którym goście będą mogli doświadczyć niezwykłego przyspieszenia Trackhawka podczas ruszania z miejsca, dzięki systemowi kontroli startu Launch Control, oferowanemu w tym modelu w standardzie. System Launch Control imituje zachowanie zawodowego kierowcy w celu optymalizacji osiągów Grand Cherokee Trackhawk, redukując podczas startu moment znoszący w układzie kierowniczym i pomagając kontrolować samochód. Aktywowany za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli centralnej, system powala na większe, bardziej regularne przyspieszenie na prostych odcinkach.

Dla uzupełnienia autentycznych doznań w prawdziwym stylu Jeepa, goście będą mogli przetestować legendarne osiągi modeli 4x4 marki na specjalnym torze off-roadowym w Balocco. Dzięki flocie modeli wyróżniających się specjalnym wyposażeniem do jazdy 4x4 i należących do rodziny Trailhawk, między innymi Renegade, Compass, Cherokee i Grand Cherokee, a także kultowy Wrangler (w wersjach wyposażenia Sahara i Rubicon), klienci będą poczują mocniejszy dreszczyk emocji podczas crawlingu i jazdy terenowej, który wyróżnia styl życia wszystkich prawdziwych pasjonatów marki Jeep. Na torze off-roadowym przygotowano serię przeszkód i specjalnych przejazdów umożliwiających nie tylko wypróbowanie w akcji Wranglera i pozostałych modeli z gamy Jeepa, ale także przetestowanie swoich umiejętności jazdy terenowej przy wsparciu wykwalifikowanych kierowców z Jeep Academy.

Napędzany potężnym doładowanym 6,2-litrowym silnikiem V-8 o mocy 700 KM przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 868 Nm przy 4800 obr./min, w połączeniu z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią TorqueFlite, mogącą przekazać potężny moment obrotowy, Trackhawk zapewnia przełomowe osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zaledwie w 3,7 sekundy, maksymalną prędkość 289 km/h i drogę hamowania 100-0 km/h na dystansie 37 m, dzięki nowemu systemowi hamulcowemu Brembo. Światowej klasy dynamika i prowadzenie są dodatkowo podkreślone przez system Selec-Track z pięcioma dynamicznymi trybami oraz zawieszenie z adaptacyjnym systemem tłumienia Bilstein.

Charakteryzujące się agresywnymi, ale i funkcjonalnymi jednocześnie elementami, nadwozie nowego Jeepa Grand Cherokee Trackhawk ma nadkola w kolorze karoserii, tłoczoną pokrywę silnika z podwójnym wlotem powietrza oraz czworokątną końcówkę rury wydechowej. Charakterystyczny siedmioszczelinowy grill „zamykają” adaptacyjne reflektory biksenonowe z otoczką LED. Reflektory Trackhawk wykończone są ekskluzywnym lakierem Gloss Black, podkreślającym jego szlachetny wygląd.

Dopełnieniem nadwozia są obręcze kół z tytanowym wykończeniem o wymiarach 20 x 10 cali, odsłaniające charakterystyczne żółte zaciski hamulcowe Brembo, emblemat „Supercharged” na obu drzwiach przednich oraz „Trackhawk” na pokrywie tylnej - oba mają kontur Liquid Titanium Chrome na czarnym matowym tle.

Inspirowane wyścigami wnętrze zaprojektowano z myślą o zapewnieniu komfortu – wykonane jest ono z najwyższej jakości, miękkich w dotyku materiałów i wzbogacone o ekskluzywne wykończenia w kolorze Light Black Chrome oraz wstawki z włókna węglowego. Deska rozdzielcza ma 7-calowy zestaw wskaźników (DID), z usytuowanym na środku obrotomierzem, a prędkościomierz, który może wskazać nawet 320 km/h znajduje się po lewej stronie zestawu wskaźników. Na centralnej tablicy rozdzielczej znajduje się nowy, 8,4-calowy system Uconnect™ czwartej generacji z Apple CarPlay i Android Auto, a także występująca tylko i wyłącznie w wersji Trackhawk funkcja Performance Pages, która na bieżąco wyświetla osiągi samochodu.

Kabinę pasażerską wzbogacają również siedzenia ze skóry Nappa i zamszu z wyhaftowanym logo „Trackhawk” oraz ekskluzywne wykończenia z metalu, wchodzące w skład pakietu Premium Metal. Inne elementy Premium wnętrza obejmują dostępny w standardzie system aktywnego tłumienia hałasu Active Noise Cancellation, podsufitkę klasy Premium, obszytą skórą deskę rozdzielczą, drzwi oraz podłokietnik, dywaniki podłogowe Berber z emblematem Trackhawk oraz dostępne centrum rozrywki z dwoma ekranami dla pasażerów w drugim rzędzie, umożliwiające odtwarzanie Blu-ray.

W standardzie oferowany jest wysokiej klasy 825-watowy system nagłośnienia Harman Kardon z 19 głośnikami oraz 2 subwooferami.

Legendarne możliwości jazdy 4x4 Jeep są gwarantowane przez najnowocześniejszy układ napędowy 4x4 Quadra-Trac Active z samoblokującym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (ELSD) i jednobiegową, aktywną skrzynię rozdzielczą. W skład standardowego wyposażenia Grand Cherokee Trackhawk wchodzi również system zarządzania trakcją Selec-Track z pięcioma dynamicznymi trybami (auto, sport, tor, śnieg i holowanie), pozwalający kierowcy wybrać ustawienia pojazdu najbardziej odpowiednie do jego stylu jazdy i warunków otoczenia, optymalizując osiągi pojazdu na każdej nawierzchni.

Nowy Jeep Grand Cherokee Trackhawk oferuje 65 systemów bezpieczeństwa, w tym kamerę Trailer Hitch Camera View, umożliwiającą uzyskanie podglądu holowanej przyczepy podczas jazdy; tryb Valet umożliwiający dokonanie zindywidualizowanej konfiguracji pojazdu; tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop, zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego, system wykrywania martwych pól widzenia z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) z autonomicznym hamowaniem, system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus) z aktywnym kierowaniem oraz asystenta parkowania przodem i tyłem Park Assist.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.06.2019, 14:24
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ