Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Coroczny raport „Wiedeń pieszo" to najobszerniejsze badanie dotyczące opinii wiedeńczyków o poruszaniu się pieszo po mieście. Bazuje on na odpowiedziach 4 600 ankietowanych pieszych, a powstałe statystyki wykorzystywane są następnie przez miasto do ewaluacji i optymalizowania ruchu pieszego w mieście.
Najnowsze wyniki badania za rok 2017 wskazują na pozytywny rozwój w obszarze pieszej komunikacji w Wiedniu. Liczba osób deklarujących, że chętnie porusza się pieszo, wynosi obecnie aż 88% i wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat o 29%. 70% badanych porusza się pieszo codziennie, a 3 z nich twierdzi, że jako pieszy uczestnik ruchu czuje się bezpiecznie.
Wyniki pokazały dość wyraźne zróżnicowanie jakości ruchu pieszego w poszczególnych dzielnicach Wiednia. W dzielnicy Floridsdorf 88% pytanych czuje się bezpiecznie poruszając się pieszo, podczas gdy w Simmering tylko 41% przyznaje to samo. Mocno wzrosła też liczba osób będących zdania, że ruch pieszych odgrywa dla lokalnych polityków coraz ważniejszą rolę. W badaniach z roku 2013 twierdziło tak jedynie 18%, a w roku 2017 już 53 %.
Powodem, dla którego wiedeńczycy chętnie chodzą pieszo, jest przede wszystkim zadbana okolica z wieloma terenami zielonymi oraz szerokim wachlarzem możliwości spędzenia wolnego czasu. Infrastruktura ta motywuje do częstych spacerów. Dużą rolę dla wiedeńczyków odgrywa również czystość chodników. 69% z nich życzy sobie jednak wydłużenia czasu trwania zielonego światła dla przechodniów, a 66% zwiększenia liczby ławek miejskich.
Zgodnie z duchem smart city, obecnie w Wiedniu więcej kilometrów pokonywanych jest pieszo niż samochodem. W aktualnym podziale modalnym transportu austriackiej stolicy 28 % przypada na ruch pieszych, a 27 % na ruch samochodowy. Największy udział 38 % odnotowuje komunikacja miejska, a 7 % rower.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.07.2018, 14:09 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Co Polacy lubią w kuchni? Nowe badanie pokazuje, że chodzi o coś więcej niż jedzenie
Gotowanie i pieczenie coraz rzadziej traktujemy jak obowiązek, a częściej - jak sposób na bliskość, radość i chwilę oddechu. Z badania zrealizowanego przez SW Research z inicjatywy Grupy Amica wynika, że niemal połowa Polaków kojarzy te czynności z czasem spędzanym z rodziną, a prawie tyle samo - ze sprawianiem przyjemności innym. Choć narzekamy na sprzątanie i brak czasu, chcemy czuć się swobodnie w kuchni. Coraz większą wagę przykładamy więc do prostoty i intuicyjnych rozwiązań.- 10.07.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Amica
-
Image
Medycyna estetyczna nie tylko dla celebrytek. Raport Kliniki.pl: już 4 miliony dorosłych Polek i Polaków zdecydowało się na zabieg, a wiele osób zrobiło to pod wpływem social mediów
Nowy film „Brzydka siostra” od kilku dni wyświetlany w polskich kinach pokazuje gotycką opowieść o obsesji piękna, filtrach i ciele jako przestrzeni przemocy. To fikcja - w formie baśniowego horroru. Ale jak pokazuje najnowszy raport Kliniki.pl „Polska za filtrem 2025”, wiele z przedstawionych tam emocji i decyzji znajduje swoje odbicie w rzeczywistości. Choć bez nożyc, strzykawek z kwasem i dramatycznych zwrotów akcji - to równie poważne i intymne wybory.- 09.07.2025, 15:35
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
72% festiwalowiczów dba o styl. Allegro prezentuje limitowaną kolekcję ubrań zaprojektowaną przez artystów
- Ponad 70% respondentów dba o wygląd podczas festiwali muzycznych; 37% przyznaje, że ich otoczenie również zwraca na to uwagę.
- Najczęściej styl festiwalowy opisujemy jako „wygodny” (32%), sportowy/streetwear (11%) i zgodny z trendami (10%).
- Co piąty festiwalowicz do 24 r.ż. planuje swoje stylizacje z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Młodzi chętnie wybierają kolorowy makijaż, styl Y2K i kupują festiwalowy merch oraz ubrania z limitowanych kolekcji.
- Z myślą o koneserach muzyki i mody Allegro stworzyło limitowaną kolekcję ubrań z braćmi Kacperczyk oraz Pauliną Przybysz. Merch trafi do sprzedaży w drugiej połowie lipca.- 09.07.2025, 14:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Allegro
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ