Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W miniony weekend, 15-16 czerwca, w Białołęckim Ośrodku Sportu w Warszawie odbyła się szósta edycja międzynarodowego turnieju Piłki Nożnej dla Diabetyków - Insulin On Board Cup 2024 - organizowana przez Fundację dla Dzieci z Cukrzycą. Również i w tym roku o bezpieczne i niczym niezakłócone sportowe współzawodnictwo dbały systemy CGM Dexcom, w które wyposażeni byli piłkarze chorujący na cukrzycę typu 1.
Stałe monitorowanie poziomu glukozy to podstawowe wyzwanie każdego diabetyka, który musi unikać zarówno zbyt niskiego, jak i zbyt wysokiego poziomu stężenia glukozy. Przez lata jedynym sposobem samodzielnego kontrolowania poziomu cukru było badanie glukometrem. Jednak bolesne nakłuwanie palca przy każdym pomiarze jest przykrą i uciążliwą koniecznością. Wygodną i nowoczesną alternatywę stanowią systemy rt-GCM pozwalające śledzić poziom glukozy w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązania oferuje Dexcom, dla którego partnerstwo z Fundacją dla Dzieci z Cukrzycą naturalnie wpisuje się w strategię firmy, której celem jest uproszczenie i podniesienie jakości życia oraz codziennego funkcjonowania osób chorych na cukrzycę.
„Dexcom pomaga pokazywać osobom z cukrzycą, że nie muszą rezygnować z marzeń i pasji ze względu na chorobę. Aktywność fizyczna jest równie ważna dla wszystkich ludzi, a wiele osób rezygnuje z niej po diagnozie. Wśród sportowców jest liczne grono osób z cukrzycą typu 1, które są najlepszym przykładem życia bez ograniczeń i inspiracją dla innych. Dlatego też z przyjemnością po raz kolejny wspieramy Fundację” - mówi Tomasz Borowy, prezes firmy Proglikemia, oficjalnego dystrybutora Dexcom w Polsce.
W ramach partnerstwa, podczas wydarzenia, powstała Strefa Dexcom Warriors oraz Strefa Kibica, gdzie wszyscy chętni mogli zasilić się energią i duchem walki podczas IOB Cup 2024. W specjalnie przygotowanej przestrzeni dla zawodników i kibiców przygotowane zostały aktywności sportowe, tj. przeciąganie liny, skoki w workach, ringo, slalom z pachołkami, hula hop czy sprawnościowe wyzwania piłkarskie. Każdy, kto podjął wyzwanie, nie wyszedł z pustymi rękami. Przewidziano nagrody dla wszystkich uczestników. Z kolei w Strefie Kibica można było się zaopatrzyć w tradycyjne akcesoria kibicowskie, tj. łapki, transparenty, balony, a także pomalować twarz kolorami swoich ulubionych drużyn.
Gospodarzami obu stref byli członkowie społeczności Dexcom Warriors: triathlonistka i ultrakolarka Maja Makowska znana jako „SugarWoman”, edukator diabetologiczny i youtuber Maciej Łysiak oraz autor i redaktor prowadzący portalu mojacukrzyca.org, Jerzy Magiera. „Warriorsi” zagrzewali zawodników do walki, podkręcali atmosferę na trybunach i dzielili się swoimi doświadczeniami, pokazując, jak stawiać czoła przeciwnościom w codziennym życiu diabetyka. Kto chciał sprawdzić swoją wiedzę na temat cukrzycy, ale też zasad prawidłowej diety, aktywności fizycznej i różnych dyscyplin sportowych, mógł zakręcić kołem fortuny w quizie „Zakręcona Wiedza”.
„Największą nagrodą podczas Turnieju jest dla nas widok uśmiechniętych dzieci i ich rodziców, którzy mają pasję, wspólnie bawią się, wymieniają doświadczeniami, nawiązują nowe przyjaźnie - podkreśla Dagmara Staniszewska, prezeska Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą. - Nikt z boku nie śmiałby powiedzieć, że są to osoby z cukrzycą. Nie widać tego, chociaż wiemy, jako Fundacja, która jest w ich życiu cały czas, że to efekt ogromnego wysiłku dziecka, rodzica, naszej Fundacji i zespołów specjalistów, z którymi współpracujemy: edukatorów, pielęgniarek, lekarzy, dietetyków, psychologów i pedagogów”.
Proglikemia ufundowała także dwie „Nagrody Specjalne Dexcom”. Pierwsza - dla drużyny za hart ducha, nie tylko za świetne wyniki sportowe, ale też za postawę pełną konsekwencji i determinacji w realizacji swoich celów, w drodze na sportowe szczyty. Druga - dla grupy kibicowskiej, która najmocniej dopingowała swoich zawodników, podkreślająca symbolicznie wagę i rolę zaangażowania najbliższych w sukces sportowy i terapeutyczny zawodników.
Źródło informacji: Dexcom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.06.2024, 12:38 |
Źródło informacji | Dexcom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
MediaMarkt w Markach w nowej odsłonie
Już 28 listopada sklep otworzy się dla klientów po remoncie, oferując klientom nową jakość zakupów. Wyjątkowe doświadczenia zakupowe zapewni nowoczesny wygląd sklepu i atrakcyjne promocje, przygotowane specjalnie na ten dzień.- 27.11.2024, 13:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: MediaMarkt Polska
-
Image
Rzecznik Praw Pacjenta: poprawiamy wspólnie z Ministerstwem Zdrowia standardy opieki okołoporodowej PAP
Realizacja standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej daje pacjentkom poczucie bezpieczeństwa i komfort rodzenia, a szpitalom przewagę konkurencyjną nad placówkami, gdzie przestrzegania takich standardów brakuje - ocenili lekarze i eksperci podczas konferencji naukowej, organizowanej przez Ministerstwo Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta w Poznaniu. Wskazali, że ulepszenie standardów opieki okołoporodowej może również poprawić sytuację demograficzną Polski.- 27.11.2024, 10:04
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
E-commerce zyskuje na wartości. Kupujemy więcej, drożej i chętniej sięgamy po przedmioty z drugiej ręki - analiza OLX
Rosną udziały e-commerce w rynku. Równocześnie procent internautów dokonujących zakupów w sieci utrzymuje się od 2023 roku na zbliżonym poziomie. Można zatem wnioskować, że kupujemy częściej i więcej, w tym również przedmiotów z drugiej ręki. Potwierdzają to także dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W październiku średnia wartość jednego przedmiotu kupionego z Przesyłką OLX wzrosła o 24% (w ujęciu rocznym).- 25.11.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX