Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W miniony weekend, 15-16 czerwca, w Białołęckim Ośrodku Sportu w Warszawie odbyła się szósta edycja międzynarodowego turnieju Piłki Nożnej dla Diabetyków - Insulin On Board Cup 2024 - organizowana przez Fundację dla Dzieci z Cukrzycą. Również i w tym roku o bezpieczne i niczym niezakłócone sportowe współzawodnictwo dbały systemy CGM Dexcom, w które wyposażeni byli piłkarze chorujący na cukrzycę typu 1.
Stałe monitorowanie poziomu glukozy to podstawowe wyzwanie każdego diabetyka, który musi unikać zarówno zbyt niskiego, jak i zbyt wysokiego poziomu stężenia glukozy. Przez lata jedynym sposobem samodzielnego kontrolowania poziomu cukru było badanie glukometrem. Jednak bolesne nakłuwanie palca przy każdym pomiarze jest przykrą i uciążliwą koniecznością. Wygodną i nowoczesną alternatywę stanowią systemy rt-GCM pozwalające śledzić poziom glukozy w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązania oferuje Dexcom, dla którego partnerstwo z Fundacją dla Dzieci z Cukrzycą naturalnie wpisuje się w strategię firmy, której celem jest uproszczenie i podniesienie jakości życia oraz codziennego funkcjonowania osób chorych na cukrzycę.
„Dexcom pomaga pokazywać osobom z cukrzycą, że nie muszą rezygnować z marzeń i pasji ze względu na chorobę. Aktywność fizyczna jest równie ważna dla wszystkich ludzi, a wiele osób rezygnuje z niej po diagnozie. Wśród sportowców jest liczne grono osób z cukrzycą typu 1, które są najlepszym przykładem życia bez ograniczeń i inspiracją dla innych. Dlatego też z przyjemnością po raz kolejny wspieramy Fundację” - mówi Tomasz Borowy, prezes firmy Proglikemia, oficjalnego dystrybutora Dexcom w Polsce.
W ramach partnerstwa, podczas wydarzenia, powstała Strefa Dexcom Warriors oraz Strefa Kibica, gdzie wszyscy chętni mogli zasilić się energią i duchem walki podczas IOB Cup 2024. W specjalnie przygotowanej przestrzeni dla zawodników i kibiców przygotowane zostały aktywności sportowe, tj. przeciąganie liny, skoki w workach, ringo, slalom z pachołkami, hula hop czy sprawnościowe wyzwania piłkarskie. Każdy, kto podjął wyzwanie, nie wyszedł z pustymi rękami. Przewidziano nagrody dla wszystkich uczestników. Z kolei w Strefie Kibica można było się zaopatrzyć w tradycyjne akcesoria kibicowskie, tj. łapki, transparenty, balony, a także pomalować twarz kolorami swoich ulubionych drużyn.
Gospodarzami obu stref byli członkowie społeczności Dexcom Warriors: triathlonistka i ultrakolarka Maja Makowska znana jako „SugarWoman”, edukator diabetologiczny i youtuber Maciej Łysiak oraz autor i redaktor prowadzący portalu mojacukrzyca.org, Jerzy Magiera. „Warriorsi” zagrzewali zawodników do walki, podkręcali atmosferę na trybunach i dzielili się swoimi doświadczeniami, pokazując, jak stawiać czoła przeciwnościom w codziennym życiu diabetyka. Kto chciał sprawdzić swoją wiedzę na temat cukrzycy, ale też zasad prawidłowej diety, aktywności fizycznej i różnych dyscyplin sportowych, mógł zakręcić kołem fortuny w quizie „Zakręcona Wiedza”.
„Największą nagrodą podczas Turnieju jest dla nas widok uśmiechniętych dzieci i ich rodziców, którzy mają pasję, wspólnie bawią się, wymieniają doświadczeniami, nawiązują nowe przyjaźnie - podkreśla Dagmara Staniszewska, prezeska Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą. - Nikt z boku nie śmiałby powiedzieć, że są to osoby z cukrzycą. Nie widać tego, chociaż wiemy, jako Fundacja, która jest w ich życiu cały czas, że to efekt ogromnego wysiłku dziecka, rodzica, naszej Fundacji i zespołów specjalistów, z którymi współpracujemy: edukatorów, pielęgniarek, lekarzy, dietetyków, psychologów i pedagogów”.
Proglikemia ufundowała także dwie „Nagrody Specjalne Dexcom”. Pierwsza - dla drużyny za hart ducha, nie tylko za świetne wyniki sportowe, ale też za postawę pełną konsekwencji i determinacji w realizacji swoich celów, w drodze na sportowe szczyty. Druga - dla grupy kibicowskiej, która najmocniej dopingowała swoich zawodników, podkreślająca symbolicznie wagę i rolę zaangażowania najbliższych w sukces sportowy i terapeutyczny zawodników.
Źródło informacji: Dexcom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.06.2024, 12:38 |
Źródło informacji | Dexcom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
„Polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej w 2025 roku. Biała Księga. Rekomendacje ekspertów w obszarze ochrony zdrowia” - wyjątkowa publikacja Instytutu Rozwoju Spraw Społecznych już dostępna
Warszawa, Polska, 21 lutego 2025 r. - Biała Księga została zaprezentowana 21 lutego 2025 r. na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym podczas konferencji „Zdrowie i bezpieczeństwo dla przyszłości”, siódmego wydarzenia z cyklu „Droga do Prezydencji”, organizowanego przez Instytut Rozwoju Spraw Społecznych pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego.- 21.02.2025, 10:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Rozwoju spraw Społecznych
-
Image
OLX: Polacy mają dość azjatyckich platform zakupowych i wybierają towary z drugiej ręki
Długi czas oczekiwania, przekroczone normy bezpieczeństwa produktów oraz niezgodność z opisem - to główne zastrzeżenia pod adresem działalności azjatyckich platform zakupowych, na jakie wskazali Polacy w badaniu przeprowadzonym na zlecenie OLX. Okazuje się, że wielu z nas ma obawy przed zakupami towarów z drugiego końca świata. Co trzeci zamawiający na azjatyckich platformach otrzymał produkty niezgodne ze zdjęciem, a w przypadku produktów dla dzieci prawie 45% badanych uznało, że nie są one w pełni bezpieczne.- 19.02.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ