Newsletter

Zdrowie i styl życia

Zdrowie i samopoczucie kobiet w centrum uwagi firmy Merck

22.02.2016, 11:19aktualizacja: 22.02.2016, 11:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Dział Consumer Health firmy Merck przejmuje inicjatywę w odpowiedzi na wyzwania w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet na całym świecie;
<p>- Specjaliści z całego świata dołaczą do debaty, aby omówić najlepszy z możliwych sposobów niwelowania różnic pomiędzy przyszłą wizją a rzeczywistością; - Wyniki ogólnoświatowego badania Economist Intelligence Unit (EIU) zleconego przez Consumer Health ukazują wysiłki partnerów społecznych ukierunkowane na rozszerzenie kwestii dobrego samopoczucia poza obszar zdrowia.

Darmstadt, Niemcy, 22 lutego 2016 r./PRNewswire/ - Firma Merck, lider w obszarze nauki i technologii, przejęła inicjatywę w odpowiedzi na wyzwania w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet należących do różnych kultur oraz znajdujących się w różnych okresach życia. Podczas "Ogólnoświatowej debaty Consumer Health 2016", która odbyła się w dniu dzisiejszym w ogólnoświatowej siedzibie firmy w Darmstadt (Niemcy), międzynarodowy panel, w skład którego weszli wykładowcy akademiccy, specjaliści z obszaru zdrowia publicznego, przywódcy organizacji pozarządowych i specjaliści z obszaru biznesu, wspólnie ze starszymi członkami zarządu Merck, omówili najlepszy z możliwych sposobów niwelowania różnic pomiędzy przyszłą wizją zdrowia i samopoczucia kobiet a rzeczywistością panującą w różnych krajach świata.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160202/328976LOGO)

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334624)

Belen Garijo, członek zarządu Merck i dyrektor generalny ds. opieki zdrowotnej, podkreślił: "Zdrowie i samopoczucie kobiet znajduje się w centrum strategicznych priorytetów firmy Merck w obszarze opieki zdrowotnej. Będąc wiodącym dostawcą produktów i usług z zakresu opieki zdrowotnej, sponsorujemy szereg inicjatyw z obszaru odpowiedzialności korporacyjnej, mających na celu ułatwienie ochrony oraz poprawę stanu zdrowia naszych pracowniczek, jak również aktywne uczestnictwo w ogólnoświatowych partnerstwach publiczno-prywatnych, ukierunkowanych na zaspakajanie potrzeb zdrowotnych kobiet w regionach rozwiniętych i rozwijających się".

Punktem wyjściowym dzisiejszej debaty była biała karta Economist Intelligence Unit, sponsorowana przez dział Consumer Health firmy Merck, pt. "Zdrowie i samopoczucie kobiet: ewoluujące definicje i praktyki". Wyniki badania, które skupiło się na kobietach, specjalistach merytorycznych i urzędnikach ds. zdrowia publicznego w Indiach, Meksyku, Brazylii, Francji i Niemczech, w dniu dzisiejszym zostały zaprezentowane po raz pierwszy.

Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalny i prezes działu Consumer Health firmy Merck, powiedział: "Kobiety na całym świecie podejmują działania w celu podnoszenia standardów swojego życia, a zapewnienie zdrowia i dobrego samopoczucia stanowi istotę tych działań. Kobiety mają dużą szansę dożycia wieku 100 lat, a ich celem jest jak najpełniejsze przeżywanie każdego roku, w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. Co ciekawe, kobiety na całym świecie często przyjmują rolę opiekunek czuwających nad zdrowiem i samopoczuciem swoich bliskich oraz edukujących członków swoich rodzin w tym zakresie. Kobiety stanowią także większość wśród osób wykonujących zawody z obszaru służby zdrowia, mając tym samym największy wpływ na zdrowie i samopoczucie członków swoich społeczności. Niemniej jednak istnieją znaczne bariery w dostępie do usług z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, które mogą mieć dla kobiet długofalowe skutki, rzutując m. in. na ich wydajność i jakość życia. To właśnie te kwestie pragniemy poruszyć podczas debaty, mając nadzieję, że partnerzy społeczni z całego świata zaczną poszukiwać w wyższym stopniu zintegrowanych podejść i zrównoważonych rozwiązań".

Uczestnicząca w wydarzeniu i zabierająca głos w dyskusji Katja Iversen, dyrektor generalny organizacji pozarządowej Women Deliver o ogólnoświatowym zasięgu działań, posiadającej siedzibę w USA, powiedziała: "Ostatnie dwudziestolecie pokazało, że opłaca się inwestować w zdrowie i samopoczucie kobiet. Mogliśmy dostrzec ogromne postępy w niektórych obszarach, przede wszystkim pod względem eliminowania niektórych chorób, ale także pod względem optymalizacji możliwości kobiet i zapewnienia im poczucia spełnienia i satysfakcji. Pewne wyzwania pozostają jednak aktualne, a postępy w realizacji celów są nierówne w niektórych regionach, a nawet w obrębie poszczególnych krajów, co pokazują ujawnione dziś dane".

Angela Spatharou, partner oraz wiodący specjalista w obszarze opieki zdrowotnej na region Ameryki Łacińskiej w McKinsey & Company w Meksyku, dostrzegła kluczową rolę przemysłu w niwelowaniu różnic pomiędzy pragnieniami kobiet dotyczącymi dobrego samopoczucia a rzeczywistymi doświadczeniami, o których mówi raport EIU, poprzez zapewnianie dostępu do najwyższej jakości usług, produktów i informacji. Z kolei Alexandra Wyke, dyrektor generalny PatientView, uznała za niezwykle istotne większe skupienie się sektora zdrowia publicznego i sektora prywatnego na rzeczywistych pragnieniach kobiet dotyczących ich zdrowia i samopoczucia.

Sanghita Bhattacharyya, starszy specjalista ds. zdrowia publicznego w Fundacji na Rzecz Zdrowia Publicznego w Indiach, stwierdziła podczas debaty: "Poza wąską elitą, kobiety w Indiach wykazują ograniczone zaangażowanie w działania na rzecz własnego zdrowia i samopoczucia. Polityka w obszarze zdrowia publicznego poświęca mało uwagi samopoczuciu kobiet niebędących w okresie rozrodczym. Już samo to świadczy o oczekiwaniach ukierunkowanych płciowo, w ramach których nawet decydenci nie patrzą na kobiety inaczej, jak tylko przez pryzmat odgrywanej przez nie roli matki i opiekunki".

Europejski punkt widzenia przedstawił podczas debaty prof. dr Hilke Brockmann z Uniwersytetu Jacobsa w Bremie (Niemcy), wyjaśniając: "Kluczową kwestią, do której odnosi się raport EIU jest podejście do subiektywnego i obiektywnego charakteru samopoczucia. Rozwiązanie tkwi w nowym sposobie porównania samopoczucia na różnych etapach życia i w różnych kulturach, mając na uwadze fakt, iż dobre samopoczucie - jak ukazuje raport EIU - zależy w większym stopniu od naszej percepcji niż od konkretnych czynników".

Zamykając debatę, Uta Kemmerich-Keil oświadczył: "Badanie EIU stanowi istotną bazę oceny i dowodów wskazujących na konieczność podjęcia szerszych działań, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy pożądaną a bieżącą sytuacją w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet. Jednakże dla wielu z nas sama debata i opublikowanie raportu nie wystarczą. Pragniemy bowiem, aby podjęta dyskusja była kontynuowana. Mam nadzieję, że żywa debata prowadzić będzie do zwiększonej świadomości omawianej kwestii oraz, że wspólnie możemy zapewnić, iż zdrowie i samopoczucie kobiet pozostaną kwestią najwyższej wagi".

Po zakończeniu dzisiejszej debaty dział Consumer Health firmy Merck zobowiązał się do kontynuowania przez cały rok 2016 rok dyskusji na temat samopoczucia kobiet w krajach rozwijających się i rozwiniętych, jak również do inwestowania w zdrowie i samopoczucie kobiet, zapewniania informacji o zdrowiu i samopoczuciu oraz realizowania programów politycznych z tego zakresu.

Nota dla edytorów:

- Ogólnoświatowa debata zorganizowana przez dział Consumer Health, pt. "Odpowiedź na różnorodne wyzwania w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet na całym świecie" odbyła się w Darmstadt (Niemcy), w dniu 22 lutego 2016 roku,

- Dalsze informacje, w tym dotyczące badania EIU, są dostępne pod adresem: http://www.merck-consumer-health.com/en/industry/industry.html,

- Dział Consumer Health firmy Merck na portalu Twitter: https://twitter.com/merck_ch.

Wszystkie informacje prasowe dotyczące Grupy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Grupy Merck. Po przejściu na stronę http://www.merckgroup.com/subscribe można przeprowadzić rejestrację online, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji biuletynu.

Dział Consumer Health firmy Merck

Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Dolo-Neurobion®, Neurobion®, Bion®, Seven Seas®, Nasivin® oraz Femibion® należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów z całego świata. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 2 700 pracowników. Od roku 2014 portfolio działu obejmuje marki o łącznych rocznych przychodach rzędu 1 mld USD. Consumer Health, należący do sektora opieki zdrowotnej, jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy). Więcej informacji dostępnych jest pod adresami: http://www.merck-consumer-health.com oraz https://twitter.com/merck_ch.

Merck

Firma Merck jest liderem w branży usług zdrowotnych, nauk przyrodniczych oraz materiałów o wysokich parametrach technologicznych. Ok. 50 tys. pracowników firmy pracuje na rzecz poprawy jakości życia pacjentów - od terapii biofarmaceutycznych nakierowanych na leczenie raka lub stwardnienia rozsianego, poprzez najnowocześniejsze systemy badań naukowych i produkcji, po ciekłe kryształy do produkcji smartfonów i telewizorów LCD. W roku 2014 Merck osiągnął sprzedaż na poziomie 11,3 mld EUR w 66 krajach.

Założona w 1668 roku firma Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje do dziś większościowym udziałowcem notowanej na giełdzie grupy. Merck z siedzibą w Darmstadt (Niemcy) posiada światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie spółka występuje pod nazwami EMD Serono, MilliporeSigma oraz EMD Performance Materials.

Źródło: Merck KGaA

KONTAKT:

Lars Atorf

tel. +49-6151-856-3114

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.02.2016, 11:19
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ