Newsletter

13,5 mln osób odwiedziło Kraków w 2018 roku

13.12.2018, 14:56aktualizacja: 13.12.2018, 14:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

13 mln 500 tys. osób odwiedziło Kraków w 2018 roku - wynika z badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną dla Urzędu Miasta Krakowa. To wzrost o 600 tys. w porównaniu z rokiem poprzednim. Goście wydali w sumie 6 mld 450 mln zł.

Wyniki badań zostały przedstawione w czwartek podczas XXXII Forum Turystyki, czyli corocznego podsumowania sezonu turystycznego w Krakowie.

Jak podkreślił zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig, branża turystyczna jest najsilniejszym segmentem gospodarki w Krakowie, z której korzyści czerpie wielu mieszkańców miasta. "Słychać sporo utyskiwań na ruch turystyczny, ale z badań wynika, że większość krakowian cieszy się z tego wzmożonego ruchu odwiedzających" - zaznaczył.

Wśród 13,5 mln osób, które w tym roku odwiedziły Kraków, turystów krajowych było 10 mln 400 tys., a obcokrajowców 3 mln 100 tys. Najwięcej gości zagranicznych w tym roku przyjechało z: Wielkiej Brytanii (15,7 proc.), Niemiec (12,2 proc.), Włoch (9,8 proc.), Francji (9,6 proc.) i Hiszpanii (8,2 proc.).

Wśród głównych celów przyjazdu do Krakowa badani wskazali: oglądanie zabytków, wypoczynek, tranzyt, biznes, wizytę u znajomych, rozrywkę i cel religijny.

Polacy przyjeżdżają najczęściej samochodem i pociągiem, a większość obcokrajowców korzysta z transportu lotniczego. Turyści krajowi zostają w Krakowie 2-3 noce, a obcokrajowcy 4-7 nocy – wynika z badania.

Podczas pobytu w Krakowie w 2018 roku goście wydali 6 mld 450 mln - o 970 mln więcej niż w 2017 roku (to sumy bez kosztów dojazdu i opłaconego wcześniej noclegu). Obcokrajowcy wydają średnio podczas pobytu w stolicy Małopolski 826 zł na osobę, a Polacy - 274 zł na osobę.(PAP)

autor: Rafał Grzyb

rgr/ pś/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.12.2018, 14:56
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ