Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIG InfoMonitor) średnio 41,3 tys. zł zaległości wobec dostawców i banków ma co dziesiąta firma z branży pocztowej i kurierskiej. "Co druga jest w nienajlepszej sytuacji finansowej" - wskazano.
Rynek usług kurierskich rozwija się w Polsce w bardzo szybkim tempie - podkreśla Biuro Informacji Gospodarczej. Na rozwój branży duży wpływ ma rosnąca popularność zakupów przez internet. "Zgodnie z prognozami w roku 2018 całkowity wolumen paczek wzrośnie do poziomu 440 mln (o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku)" - wskazali eksperci Biura.
Problemem firm kurierskich jest nie tylko nadmiar pracy, ale też opóźnianie płatności wobec kontrahentów oraz banków - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy Biura Informacji Kredytowej.
"Na 9 730 firm pocztowych i kurierskich, (wśród których są przedsiębiorstwa aktywne, zawieszone lub już wyrejestrowane), problemy ma 964, czyli 9,9 proc." - wyliczono. Oznacza to, że skala zjawiska i jego zasięg znacząco przewyższają problemy ogółu przedsiębiorstw, bo w całej gospodarce opóźnione płatności widoczne w BIG InfoMonitor oraz BIK, na minimum 30 dni i kwotę, co najmniej 500 zł, ma 6,1 proc. firm.
Jak powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, w większości przypadków problem dotyczy płatności wobec partnerów biznesowych, znacznie rzadziej zdarzają się natomiast opóźnienia wobec banków. (PAP)
maja/ ewes/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.12.2018, 08:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |