Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polenergia po raz pierwszy w swojej historii wyemitowała i przydzieliła Zielone Obligacje. Ich łączna wartość nominalna to 750 milionów złotych. Składa się na nią 750 tysięcy obligacji Serii A. każda o wartości nominalnej 1 tysiąca złotych. Obligacje zostały przydzielone łącznie 57 inwestorom, liczba ta uwzględnia również subfundusze.
„Spektakularny sukces Zielonych Obligacji Polenergii to bardzo wyraźne potwierdzenie, że rynek wspiera obrany przez nas biznesowy kierunek, a także chce, za pośrednictwem naszej Grupy, aktywnie uczestniczyć w polskiej transformacji energetycznej i dynamicznym rozwoju kolejnych zielonych aktywów. Inwestycje Polenergii w OZE mają gigantyczny potencjał. Najlepszym tego dowodem jest przekroczenie kwoty 1 miliarda złotych w zapisach na nasze Zielone Obligacje i decyzja Polenergii o podniesieniu kwoty emisji z 500 do 750 milionów złotych. Ogromne zaufanie ze strony inwestorów bardzo cieszy. W naszej ocenie pozyskaliśmy finansowanie na atrakcyjnych warunkach, a dzięki emisji jesteśmy o krok bliżej od realizacji naszych kluczowych projektów na morzu. Ich znaczenie dla polskiej gospodarki jest absolutnie strategiczne” – mówi Adam Purwin, członek zarządu Polenergia S.A.
Zielone Obligacje Polenergii zostały wyemitowane na podstawie Green Bond Framework, zaopiniowanego pozytywnie przez specjalizującą się w tym obszarze agencję ratingową Sustainalitycs. Bezprospektowa oferta publiczna na rynku krajowym była skierowana wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych.
Oprocentowanie wyemitowanych Zielonych Obligacji jest zmienne i jest równe stawce WIBOR 6M, powiększonej o 2,7 punktu procentowego. Planowana data wykupu Obligacji Serii A przypada na 16 października 2029 roku.
Rolę Organizatorów programu emisji i Dealerów Obligacji Serii A pełnią Bank Pekao S.A., mBank S.A., Santander Bank Polska S.A., a agentem emisji jest Santander Bank Polska S.A. – Biuro Maklerskie. Obligacje będą notowane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku Catalyst GPW.
Większość środków pozyskanych z Zielonych Obligacji zostanie przeznaczona na budowę projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Morskie farmy wiatrowe o łącznej mocy 1440 MW otrzymały już komplet morskich i lądowych pozwoleń na budowę.
Ostateczna decyzja inwestycyjna (FID) dla obu projektów powinna nastąpić w pierwszym kwartale 2025 roku. Pierwsza energia z farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 ma popłynąć do sieci już w 2027 roku. Komercyjny etap ich użytkowania zaplanowano od 2028 roku.
Polenergia to największa polska prywatna grupa energetyczna. Składa się z pionowo zintegrowanych spółek działających w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów biznesowych i detalicznych. Polenergia jest pierwszym polskim przedsiębiorstwem, które podporządkowało swoją wizję rozwoju budowie zeroemisyjnej gospodarki. Strategicznym projektem realizowanym przez Grupę przy współpracy z Equinor jest budowa farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim o łącznej mocy do 3000 MW. W 2018 roku gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” uhonorowała Polenergię nagrodą „Byka i Niedźwiedzia” dla najlepszej spółki z indeksu sWIG80. Więcej na www.polenergia.pl
Źródło informacji: Polenergia
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.10.2024, 11:24 |
Źródło informacji | Polenergia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA
Anwim S.A., właściciel marki MOYA - trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce - startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”. Jej celem jest umocnienie wizerunku marki MOYA jako dostawcy najwyższej jakości paliw, z których korzystają profesjonaliści - kierowcy, ratownicy i służby niosące pomoc innym każdego dnia.- 05.06.2025, 13:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Anwim
-
Image
Demko Home: Meble Okmed Demko wprowadza nową markę detaliczną z okazji 35-lecia
- 05.06.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: „MEBLE-OKMED” Demko Spółka Jawna
-
Image
VeloBank na EKF 2025: chcemy rozszerzyć współpracę z klientami zamożnymi PAP
Nabycie części detalicznej Citi Handlowego przez VeloBank jest naturalną konsekwencją strategii VeloBanku. Mamy dobrze rozwinięte finansowanie klienta detalicznego w kwestii pożyczek gotówkowych czy kredytów hipotecznych. Natomiast elementem, który chcieliśmy mocniej rozszerzyć, jest współpraca z klientami zamożnymi – podkreślił prezes zarządu VeloBanku Adam Marciniak podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.- 05.06.2025, 12:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ