Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- ARP informuje:
Zmodernizowane przez poznańskie zakłady H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych elektryczne zespoły trakcyjne EN57 – FPS (FENIKS 57), których właścicielem jest Polski Tabor Szynowy wyjadą na tory. Dzięki porozumieniu, podpisanemu pomiędzy: H. Cegielskim – Fabryką Pojazdów Szynowych, Polskim Taborem Szynowym i Przewozami Regionalnymi, największy krajowy przewoźnik kolejowy rozpocznie ich próbną eksploatację. FENIKSY 57 zasilą tabor POLREGIO w Wielkopolsce, ale nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego, skierowana jest również do innych kolejowych przewoźników.
Podpisaniu porozumienia towarzyszyła konferencja z udziałem przedstawicieli Przewozów Regionalnych, Polskiego Taboru Szynowego, H. Cegielski – FPS oraz Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., w której nadzorze właścicielskim znajdują się sygnatariusze porozumienia.
– Jednym z priorytetów ARP S.A. jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego. Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski. A ich nabywcami będą również inni przewoźnicy kolejowi – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.
FENIKS 57 to kompleksowo zmodernizowane przez H. Cegielskiego – Fabrykę Pojazdów Szynowych pociągi elektryczne, które gwarantują wysoki komfort podróżowania. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych – każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.
– FENIKS 57 to pojazd wygodny i przyjazny podróżnemu, wierzę, że pasażerowie POLREGIO będą mieli okazję się o tym już wkrótce przekonać i ocenić efekt modernizacji dokonanej w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Szczególnie, że jest to najbardziej zaawansowana przebudowa pojazdów, których korzenie sięgają lat 60-tych – dodał Hubert Stępniewicz, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.
Obecnie gotowe są wszystkie z 20 zmodernizowanych w poznańskim H. Cegielski – FPS elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, które zostały zakupione przez Polski Tabor Szynowy w 2015 roku. Obecnie Polski Tabor Szynowy oferuje zmodernizowane Feniksy polskim przewoźnikom w formie sprzedaży, ale również dzierżawy.
– W imieniu Polskiego Taboru Szynowego mam zaszczyt przekazać dwa pierwsze pojazdy FENIKS 57. Nazwa nie jest przypadkowa. Z racji skali przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa, bo standard pojazdów i wysoka jakość modernizacji sprawiają, że w żaden sposób nie przypominają one pierwowzoru. Dwa pierwsze składy, które wyruszają dziś w barwach POLREGIO są dla nas symbolicznym otwarciem na współpracę z szeroko pojętym rynkiem. Zakładamy nie tylko możliwość sprzedaży elektrycznych jednostek, ale także w zależności od zapotrzebowania leasing długo- lub krótkoterminowy. Jestem pewien, że Feniksy spełnią nie tylko oczekiwania pasażerów, ale także stworzą nową, konkurencyjną wartość na polskim rynku przewozów pasażerskich – powiedział Adam Laskowski, Prezes Zarządu Polskiego Taboru Szynowego.
Dzięki podpisanemu porozumieniu POLREGIO przeprowadzi próbną eksploatację dwóch pojazdów tego typu. Pociągi już wkrótce wyruszą na obsługiwane przez przewoźnika trasy w województwie wielkopolskim. Dla POLREGIO istotne będą zarówno opinie podróżnych, jak i pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie oraz serwisowanie składów.
– Jako największy podmiot na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, którego celem jest zapewnienie mobilności każdego dnia tysiącom mieszkańcom Polski, jesteśmy zadowoleni, że wspólnie z Polskim Taborem Szynowym oraz Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielskiego będziemy mogli przetestować, jak kompleksowo zmodernizowany pojazd EN57, tzw. FENIKS 57, sprawdzi się w codziennych warunkach ruchu pasażerskiego. Zebrane w czasie kilkumiesięcznej eksploatacji próbnej informacje pozwolą naszym pracownikom podnieść kompetencje w zakresie obsługi i bieżącej kontroli stanu technicznego tego typu pojazdów. Jestem przekonany, że z fachowej wiedzy i unikatowych umiejętności pracowników POLREGIO skorzystają także nasi partnerzy. Podpisanie dzisiejszego porozumienia tu, w „Cegielskim”, jest dla nas symboliczne. Składy zostały zmodernizowane w tych zakładach, a na co dzień będą kursować po wielkopolskich torach – mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes Zarządu POLREGIO.
# # #
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) to spółka Skarbu Państwa. Od początku swojej działalności (1991 r.) odpowiada na najważniejsze potrzeby polskiej gospodarki. W okresie transformacji ARP S.A. uratowała tysiące miejsc pracy, unowocześniając duże i średnie przedsiębiorstwa. Portfel spółek ARP S.A. obejmuje m.in. przedsiębiorstwa produkcyjne działające w sektorach: budowlanym, energetycznym, elektromaszynowym, a także w obszarze wzornictwa przemysłowego czy innowacji. ARP sprawuje nadzór nad dwiema specjalnymi strefami ekonomicznymi: SSE EURO-PARK MIELEC oraz TSSE EURO-PARK WISŁOSAN. Siedziba główna ARP S.A. znajduje się w Warszawie. Agencja ma również oddziały w Katowicach, Mielcu oraz Tarnobrzegu.
# # #
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. jest jedną z najstarszych firm produkujących tabor kolejowy w Polsce. Kontynuując produkcję pojazdów szynowych, korzystamy z wieloletniego doświadczenia i bogatej tradycji, a jednocześnie idziemy z duchem czasu. Produkujemy różne rodzaje i typy pojazdów szynowych oparte o nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, w pełni odpowiadające najnowszym osiągnięciom techniki europejskiej. Wyróżnia nas własny i wykwalifikowany zespół projektantów, konstruktorów i technologów.
# # #
Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o., powstał w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. Od początku swojej działalności Spółka ściśle współpracuje z H. Cegielski – FPS, zakończona Modernizacja 20 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych jest trzecim wspólnie zrealizowanym projektem. Głównym celem funkcjonowania spółki jest przyspieszenie wprowadzania na polski rynek przewozów pasażerskich nowoczesnego taboru, w tym w szczególności wagonów pasażerskich (składów) spełniających oczekiwania klientów kolei. W tym celu powstał projekt uruchomienia spółki taborowej, funkcjonującej w sposób zbliżony do brytyjskiego modelu ROSCO (ang. Rolling Stock Company). Celem współpracy pomiędzy PTS, a podmiotem korzystającym z taboru będzie zapewnienie niezakłóconego świadczenia usług przewozowych przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów finansowych i maksymalnym wykorzystaniu taboru zgodnie z jego przeznaczeniem.# # #
Przewozy Regionalne Sp. z o.o., właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta prawie 80 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1800 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich wynosi ponad 27 proc.. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50 proc. i jeden udział).
UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ march/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.06.2017, 14:15 |
Źródło informacji | ARP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |