Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wydatki NFZ na leczenie w latach 2014-2018 wzrastały od 52,53 mln zł w 2014 r. do 77,91 mln zł w 2018 r. W ostatnich pięciu latach nastąpił wzrost kosztów pośrednich choroby Parkinsona o ok. 19 proc. Oznacza to, że średnio rocznie utrata produktywności kosztuje całe społeczeństwo ok. 113 mln zł – czyli ponad dwa razy więcej niż wydatki na renty ZUS. System opieki nas chorych z chorobą Parkinsona wymaga koordynacji. Niezbędne jest wprowadzenie zmian organizacyjnych mających na celu zapewnienie ciągłości i kompleksowości opieki nad chorym. Złożony charakter schorzenia wymaga wielospecjalistycznej opieki m.in. neurologa, neurochirurga, fizjoterapeuty, są co do tego zgodni uczestnicy debaty: Andrzej Śliwczyński - dyrektor Departamentu Świadczeń Opieki Zdrowotnej NFZ, prof. Jarosław Sławek - prezes PTN, prof. Dariusz Koziorowski - prezes Polskiego Towarzystwa Choroby Parkinsona, prof. Mirosław Ząbek - neurochirurg, Waldemar Kraska - przewodniczący Senackiej Komisji Zdrowia oraz Wojciech Machajek - prezes Fundacji Parkinsona. Rekomendowany model KOS-ChP ma gwarantować każdemu choremu dostęp do skutecznych, dopasowanych do wieku i stanu pacjenta, nowoczesnych metod diagnostyki i leczenia, co w efekcie zagwarantuje wyższą skuteczność kliniczną oraz efektywność ekonomiczną.
Model zakłada:
- Wprowadzenie nowego świadczenia „Kompleksowej Opieki Specjalistycznej nad pacjentem z chorobą Parkinsona (KOS-ChP)”, w ramach którego realizowane będą kompleksowe świadczenia dla pacjenta z chorobą Parkinsona u jednego świadczeniodawcy, wraz z premiowaniem jakości leczenia;
- Utworzenie Ogólnopolskiego Rejestru Pacjentów z Chorobą Parkinsona;
- Leczenie choroby Parkinsona powinno być kompleksowe i zintegrowane z możliwością zapewnienia leczenia w ramach programu lekowego finansowanego przez NFZ (ICD-10 G.20) oraz obejmować dostęp do leczenia obejmującego wszczepienie stymulatora ( DBS).
KONTAKT:
Izabella Dessoulavy-Gładysz
tel. kom. +48 600 006 640
Instytut Zarządzania w Ochronie Zdrowia
e-mail: izwoz@lazarski.edu.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2019, 18:05 |
Źródło informacji | Instytut Zarządzania w Ochronie Zdrowia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ