Pobierz materiał i Publikuj za darmo
P&G rozpoczęło proces dostosowywania swoich zakładów produkcyjnych do norm wyznaczonych w misji "Zero Odpadów" w 2007 r. Obecnie 56% fabryk firmy na świecie uzyskało ten status. W ciągu kolejnych czterech lat P&G planuje wprowadzić to podejście we wszystkich pozostałych zakładach produkcyjnych, co oznacza wyeliminowanie bądź ponowne wykorzystanie 650 tysięcy ton odpadów rocznie. To prawie tyle samo, ile waży 350 tysięcy średniej wielkości aut przeznaczonych do składowania na wysypiskach śmieci.
Żeby osiągnąć ten cel, firma planuje przyjmować do swoich fabryk wyłącznie takie materiały, które po przetworzeniu na produkt końcowy wygenerują jedynie odpady odnawialne, tzn. takie, które będzie można poddać recyklingowi w fabryce, lub będą nadawać się do ponownego wykorzystania przy użyciu alternatywnych metod w ramach współpracy z partnerami firmy.
Fabryki w Polsce spełniają już najwyższe standardy w dziedzinie zarządzania odpadami
Wszystkie fabryki firmy w Polsce: fabryka Gillette w Łodzi, fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim, centrum dystrybucyjne w Sochaczewie, a także warszawska fabryka pieluszek Pampers osiągnęły już status "Zero Odpadów". Tym samym nie wysyłają na wysypiska śmieci żadnych odpadów produkcyjnych.
"Fabryki P&G w Polsce w znaczącym stopniu przyczyniają się do realizacji naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Powstające w nich odpady produkcyjne poddawane są recyklingowi i używane do produkcji przedmiotów codziennego użytku, np. w łódzkiej fabryce Gillette odpady z tworzyw sztucznych przetwarzane są na plastikowe pojemniki, doniczki oraz elementy wieszaków na ubrania. Odpady z warszawskiej fabryki Pampers po przetworzeniu służą dłużej w postaci kartonów, białego papieru, folii ogrodniczej, budowlanej oraz doniczek. Z kolei fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim posiada własną oczyszczalnię ścieków" - powiedziała Geraldine Huse, prezes Zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej, w tym w Polsce.
Więcej informacji na temat zobowiązań P&G z dziedziny ekologii można znaleźć na stronie: http://us.pg.com/sustainability/environmental-sustainability/focused-on/waste.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 08.02.2017, 15:59 |
| Źródło informacji | Procter & Gamble |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Pierwszy SUV Chery z możliwością modyfikacji debiutuje w Indonezji, oferując nowe rozwiązania mobilności dla rodzin
- 26.11.2025, 08:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Monopol państwa w sektorze gier losowych sprawia, że zyski z hazardu wracają do społeczeństwa
Totalizator Sportowy w 2024 r. odprowadził do Skarbu Państwa 5 mld zł z tytułu podatków i opłat. „Z każdej złotówki, którą Polacy przeznaczą na gry liczbowe 19 groszy jest przeznaczonych na fundusze celowe, które wspierają sport, kulturę” - mówił Mariusz Rzeczkowski, dyrektor Departamentu Strategii, Innowacji i Współpracy Międzynarodowej w Totalizatorze Sportowym.- 25.11.2025, 13:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ