Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Po kalifornijskich drogach już od dawna poruszają się autonomiczne samochody Google'a. Właściciele aut marki Tesla mogą zainstalować wersję autopilota, pozwalającą zdjąć ręce z kierownicy. Zapowiedzi są jasne - marka jest coraz bliżej stworzenia w pełni autonomicznego samochodu. Prototypy testuje też Volvo, Ford, Mercedes. 29 września - na warszawskim Torze Automobilklubu Polskiego odbędą się pierwsze tego rodzaju i największe w kraju testy systemów autonomicznych i półautonomicznych. To prezent dla miłośników motoryzacji z okazji 15 urodzin Business Lease.
Pierwszym przykazaniem nowej ery motoryzacji jest ekologia. Władze Holandii zdecydowały, że od 2025 roku nie będą rejestrowały samochodów z silnikiem spalinowym a jedynie elektryczne lub napędzane wodorem. Z kolei w Norwegii co trzecie rejestrowane auto jest napędzane prądem. Podstawą pojazdów przyszłości będą silniki niedużej pojemności z niewielką liczbą cylindrów, za to oszczędne i emitujące jak najmniej spalin.
Kolejny filar przyszłości to technologia. Aby samochód autonomiczny działał prawidłowo, trzeba stworzyć ponad dziesięć razy więcej kodów programistycznych, niż w przypadku nowoczesnych myśliwców bojowych. To jeden z powodów, dla których tematem zainteresowała się Dolina Krzemowa. Koncerny motoryzacyjne zamierzają przejmować startupy i firmy technologiczne oraz zatrudniać nowych specjalistów. Samochody przyszłej generacji najpewniej obejdą się bez kierowców, ale nie bez programistów. W końcu to w kolejnych linijkach kodów zapisywane są miliardy EUR potencjalnych zysków.
Czy samochody autonomiczne pojawią się w naszych garażach? Niekoniecznie! Jak na razie większość z nas płaci raczej za możliwość korzystania z pojazdu, kiedy pojawi się taka potrzeba, niż za jego faktyczne użytkowanie. W świecie samochodów autonomicznych ma być inaczej. Wariant idealny to bezzałogowe pojazdy, które będziemy wynajmować, zamawiać za pośrednictwem aplikacji lub korzystać z nich razem z innymi pasażerami w modelu "sharing economy".
Zgodnie z przewidywaniami masowa produkcja samochodów autonomicznych ma ruszyć przed 2021 rokiem. Pierwsze auta bez kierowcy, kierownic i pedałów trafią do przedsiębiorstw oferujących tzw. ride-sharing (np. BlaBlaCar) i ride-hailing (np. Uber). Przełom ma być porównywalny z uruchomieniem zautomatyzowanej linii montażowej.
KONTAKT:
Katarzyna Kowalczyk
tel. kom. +48 510 027 014
e-mail: k.kowalczyk@businesslease.pl
-
Alicja Myśliwiec
tel. kom.+48 503 028 993
e-mail: alicja.mysliwiec@prbroker.pl
Odwiedź stronę Business Lease
Śledź Business Lease na Facebooku
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2016, 17:01 |
Źródło informacji | Business Lease |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Jak polisa na życie pomaga w trakcie życia?
Pierwotnie ubezpieczenia na życie miały za zadanie nieść poczucie bezpieczeństwa finansowego bliskim po śmierci ubezpieczonego. Nowoczesne produkty chronią jednak za życia, dając wsparcie finansowe w razie choroby, wypadku, operacji czy utraty sprawności. Wypłata pieniędzy w takiej sytuacji to realna pomoc w piętrzących się trudnościach. W 2024 roku polski rynek ubezpieczeń na życie wypłacił łącznie 12,16 mld zł odszkodowań i świadczeń.- 12.08.2025, 16:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Unum
-
AirHelp: linie lotnicze zarabiają, a pasażerowie czekają - Unia Europejska ryzykuje utrwaleniem niekorzystnych praktyk
W Brukseli trwają debaty nad gruntowną nowelizacją unijnego rozporządzenia WE 261 w sprawie praw pasażerów lotniczych, przez którą perspektywy podróżnych malują się w coraz ciemniejszych barwach. Ustawodawcy rozważają wydłużenie progów opóźnień do nawet 6 godzin oraz obniżenie kwot odszkodowań. Planowane zmiany wraz z rosnącymi opłatami za bagaż i malejącą ochroną konsumentów stanowią wyraźny sygnał, że zyski linii lotniczych są w Europie ważniejsze niż prawa pasażerów.- 12.08.2025, 12:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: AirHelp
-
BingX AI zapewnia kompleksową analizę, umożliwiającą podejmowanie bardziej świadomych decyzji handlowych
- 12.08.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ