Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podczas dyskusji panelowej „Wykorzystanie nowoczesnych technologii. Pomiędzy oczekiwaniami a rzeczywistością w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i bankowych” menedżerowie sprzedaży z wiodących instytucji ubezpieczeniowych i bankowych przeanalizowali wpływ nowoczesnych technologii na sprzedaż produktów finansowych. Czerpiąc z własnych doświadczeń i wiedzy, wskazywali jak automatyzacja marketingu, personalizacja i sztuczna inteligencja zmieniają branżę.
„Nakłaniamy klienta, aby poruszał się bardziej samodzielnie w kanale online. W tej chwili wystarczy, że poda on tylko dwie dane i otrzyma ofertę. Tworzymy system multikanałowy, takie organizacje w przyszłości będą miały przewagę. Sensem transformacji jest podwyższenie efektywności” – przekonywał Michał Chyczewski, wiceprezes LINK4 TU.
Andrzej Pyka, dyrektor transformacji bankowości detalicznej Santander Bank Polska, podkreślał, że sukces na rynku usług finansowych nie zależy wyłącznie od stopnia rozwoju technologii, ale od tego, w jaki sposób się z niej korzysta. Pomysł, który na początku wydaje się trafiony, po wdrożeniu może okazać się fiaskiem. Z kolei niedoceniona idea – tłumaczył ekspert – może przynieść nieoczekiwanie dobre efekty.
Jakub Bogusz, dyrektor ING Banku Śląskiego, odpowiedzialny za obszar Sales&Services, zwracał uwagę, że sztuczna inteligencja nie dorównuje człowiekowi, ponieważ brak jej empatii. „I to jest właśnie ta wartość dodana, która będzie miała wpływ na doświadczenie klienta” – mówił dyrektor ING.
Według jego opinii sztuczna inteligencja – oprócz dobrej strony, jaką jest usprawnienie wielu procesów bankowych – ma również złą stronę: daje duże możliwości oszustom.
Artur Maliszewski, prezes zarządu TU Europa, podkreślał, że jego firma mocno inwestuje w platformy technologiczne z produktami ubezpieczeniowymi.
„Mówimy o bardzo poważnym potencjale, po który warto sięgnąć i inwestować. Ubezpieczenia nie są produktami pierwszej potrzeby, więc ważne jest, aby dotrzeć z nimi w momencie, gdy taka potrzeba akurat się pojawia. Technologia w tym pomaga” – przekonywał Artur Maliszewski.
Eksperci zgodzili się, że wśród klientów rynku usług finansowych – podobnie jak w przypadku innych branż – nastąpiła zmiana pokoleniowa. Jednak to nie ona miała największy wpływ na preferencje odbiorców usług. Znacznie większe znaczenie ma dziś rozbieżność między wsią, mniejszymi miejscowościami a dużymi miastami – mieszkańcy aglomeracji chętniej korzystają z usług cyfrowych. Uczestnicy spotkania przekonywali też, że na rynku usług finansowych rośnie konkurencja, ponieważ coraz więcej firm technologicznych decyduje się na rozszerzenie oferty o bankowość i ubezpieczenia.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2023, 18:18 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wakacyjna mobilność w firmie? Z leasingiem rozwiniesz biznes w podróży
Lato to czas wyjazdów, urlopów i większej mobilności. Dla wielu przedsiębiorców to także moment, gdy firma może „ruszyć” do przodu - niezależnie od lokalizacji. Praca zdalna i hybrydowa stały się nowym standardem, który na dobre zagościł na rynku. Wakacyjna swoboda może oznaczać większą produktywność, ale tylko wtedy, gdy masz odpowiedni sprzęt. Dobra wiadomość? Niezbędne wyposażenie mobilne sfinansujesz w leasingu bez wydawania gotówki.
- 04.07.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: LeaseLink
-
Image
Raport Santander TFI: Polacy coraz więcej inwestują, ale ich cele i wartości warunkuje przynależność pokoleniowa PAP
Pozytywne emocje i dobra zabawa z jednej strony, rozsądne i przemyślane decyzje z drugiej. Polaków inwestujących swe środki na rynku cechuje, w zależności od daty urodzenia, cała gama odmiennych oczekiwań oraz celów. Banki i instytucje finansowe muszą uwzględniać tę różnorodność przy opracowywaniu produktów, usług i kanałów komunikacji odpowiednich dla każdego pokolenia klientów. Cel jest wspólny: wzrost liczby inwestorów indywidualnych, ponieważ w Polsce, patrząc na nasze PKB, inwestycji i inwestorów powinno być kilkakrotnie więcej - mówi Marcin Groniewski, prezes zarządu Santander TFI S.A.- 04.07.2025, 09:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nowa biała księga poświęcona przyszłości płatności i powstaniu sieci płatniczych czwartej generacji
- 04.07.2025, 08:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ