Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podczas dyskusji panelowej „Wykorzystanie nowoczesnych technologii. Pomiędzy oczekiwaniami a rzeczywistością w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych i bankowych” menedżerowie sprzedaży z wiodących instytucji ubezpieczeniowych i bankowych przeanalizowali wpływ nowoczesnych technologii na sprzedaż produktów finansowych. Czerpiąc z własnych doświadczeń i wiedzy, wskazywali jak automatyzacja marketingu, personalizacja i sztuczna inteligencja zmieniają branżę.
„Nakłaniamy klienta, aby poruszał się bardziej samodzielnie w kanale online. W tej chwili wystarczy, że poda on tylko dwie dane i otrzyma ofertę. Tworzymy system multikanałowy, takie organizacje w przyszłości będą miały przewagę. Sensem transformacji jest podwyższenie efektywności” – przekonywał Michał Chyczewski, wiceprezes LINK4 TU.
Andrzej Pyka, dyrektor transformacji bankowości detalicznej Santander Bank Polska, podkreślał, że sukces na rynku usług finansowych nie zależy wyłącznie od stopnia rozwoju technologii, ale od tego, w jaki sposób się z niej korzysta. Pomysł, który na początku wydaje się trafiony, po wdrożeniu może okazać się fiaskiem. Z kolei niedoceniona idea – tłumaczył ekspert – może przynieść nieoczekiwanie dobre efekty.
Jakub Bogusz, dyrektor ING Banku Śląskiego, odpowiedzialny za obszar Sales&Services, zwracał uwagę, że sztuczna inteligencja nie dorównuje człowiekowi, ponieważ brak jej empatii. „I to jest właśnie ta wartość dodana, która będzie miała wpływ na doświadczenie klienta” – mówił dyrektor ING.
Według jego opinii sztuczna inteligencja – oprócz dobrej strony, jaką jest usprawnienie wielu procesów bankowych – ma również złą stronę: daje duże możliwości oszustom.
Artur Maliszewski, prezes zarządu TU Europa, podkreślał, że jego firma mocno inwestuje w platformy technologiczne z produktami ubezpieczeniowymi.
„Mówimy o bardzo poważnym potencjale, po który warto sięgnąć i inwestować. Ubezpieczenia nie są produktami pierwszej potrzeby, więc ważne jest, aby dotrzeć z nimi w momencie, gdy taka potrzeba akurat się pojawia. Technologia w tym pomaga” – przekonywał Artur Maliszewski.
Eksperci zgodzili się, że wśród klientów rynku usług finansowych – podobnie jak w przypadku innych branż – nastąpiła zmiana pokoleniowa. Jednak to nie ona miała największy wpływ na preferencje odbiorców usług. Znacznie większe znaczenie ma dziś rozbieżność między wsią, mniejszymi miejscowościami a dużymi miastami – mieszkańcy aglomeracji chętniej korzystają z usług cyfrowych. Uczestnicy spotkania przekonywali też, że na rynku usług finansowych rośnie konkurencja, ponieważ coraz więcej firm technologicznych decyduje się na rozszerzenie oferty o bankowość i ubezpieczenia.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2023, 18:18 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
KNM 2023: przejście na transport zeroemisyjny to nowe wyzwania dla polityk krajowych PAP
Fit for 55, AFIR, Net Zero, IRA - europejskie i światowe rządy oraz regulatorzy wyznaczają coraz ambitniejsze cele dotyczące ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w transporcie. Na pytanie, czy „tsunami nowych regulacji” wesprze rozwój nowej mobilności w Polsce, Europie i na świecie odpowiadali eksperci podczas trzeciego dnia Kongresu Nowej Mobilności (KNM) w Łodzi.
- 29.09.2023, 12:48
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Branża ubezpieczeniowa wobec nowych ryzyk i nowych potrzeb klientów
Sektor ubezpieczeniowy na całym świecie musi się zmierzyć z zupełnie nowymi wyzwaniami, przed jakimi nie stał w swojej historii. To „czarne łabędzie”, czyli nowe ryzyka związane m.in. z galopującymi zmianami klimatu, a z drugiej strony zupełnie nowe potrzeby klientów spowodowane transformacją energetyczną i starzeniem się społeczeństw. Polska branża jest z odpowiedzią na te wyzwania spóźniona.
- 29.09.2023, 10:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: EKF
-
Image
Konferencja USIR: rzetelne i etyczne doradztwo to fundament zaufania klientów do ubezpieczycieli PAP
„Wielu z nas bez wahania ubezpiecza szybkę od telefonu, a nie zastanawia się nad zabezpieczeniem własnego zdrowia i życia. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj brak dostępu do wiarygodnych informacji i uleganie mitom, jakimi przez lata obrosły oferty ubezpieczeniowe. Zadaniem całej naszej branży jest ciągłe edukowanie społeczeństwa i przekonywanie każdego mieszkańca Polski, że zabezpieczenie siebie i bliskich na przyszłość to kwestia zwykłego poczucia odpowiedzialności” - przekonywała Aleksandra Friedel, prezeska zarządu Unilink S.A., podczas konferencji Ubezpieczenia, Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko.- 29.09.2023, 10:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom