Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w maju, ponad 58% Polaków uważa, że mierzenie temperatury w miejscach publicznych jest potrzebne. Jak tego dokonać? Technologia FeverGuard, za pośrednictwem czujników termicznych, przetwarza obraz, a sztuczna inteligencja pozwala wykryć odstępstwa od normy. System został opracowany tak, aby mierzyć i ilustrować podwyższoną temperaturę ciała w czasie rzeczywistym. FeverGuard sprawdził stosunek społeczeństwa do takiego rozwiązania. Ponad 59% ankietowanych odpowiedziało, że termowizyjna forma kontrolowania temperatury ciała daje im poczucie bezpieczeństwa. Wykrywanie podwyższonej temperatury osób znajdujących się na analizowanym obszarze za pośrednictwem termowizji, nie jest ograniczone liczbą osób. Jest to niezwykle istotne, ponieważ odpowiedzi ankietowanych wskazują, że największe obawy związane z mierzeniem temperatury klasycznymi termometrami w miejscach publicznych, wiążą się z oczekiwaniem w kolejkach (43%) oraz kontaktem z osobą dokonującą pomiaru (25%).
Monitorowanie temperatury jest waz˙nym kryterium w procesie wczesnej diagnostyki, która pomaga w wykryciu osoby chorej. Ankietowani wskazali jako miejsca, budzące lęk, przede wszystkim placówki medyczne, a także miejsca pracy i salony piękności. Większość badanych gotowa jest zgodzić się na bezdotykowy monitoring temperatury, o którym wcześniej zostaną poinformowani.
Dotychczasowe metody pomiaru stosowane w czasach epidemii wirusa ebola i świńskiej grypy, koncentrowały się na pojedynczym, manualnym pomiarze termometrami To za mało, by działac´ na szeroka? skale?, wobec czego zastosowanie kamer termowizyjnych staje się powszechne. Na pytanie - "czy chciałbyś wiedzieć, że bezdotykowo, mierzona jest Ci temperatura?", 53% ankietowanych odpowiedziało, że tak, dla 30% jest to bez różnicy, 17% nie potrzebuje takiej informacji.
Po ustaniu pandemii obawy przed kolejną falą chorób bez wątpienia pozostaną w społeczeństwie. Skuteczne zautomatyzowanie pomiaru temperatury, staje się standardem.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 15.06.2020, 16:34 |
| Źródło informacji | FeverGuard by Pragmasoft Sp. z o.o. |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ