Newsletter

Biznes i finanse

Grupa Żabka odprowadziła za 2021 r. 281 mln zł podatków oraz zainwestowała w technologie, ekologię i zdrowszą żywność marki własnej

05.07.2022, 08:00aktualizacja: 05.07.2022, 08:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. kmieciński (1)
PAP/M. kmieciński (1)
Grupa Żabka zaprezentowała doroczny raport dokumentujący zaangażowanie firmy w 2021 roku w polską gospodarkę, ekologię, działania na rzecz społeczeństwa oraz w rozwój oferty dla konsumentów. Spółka – wraz z właścicielami sieci sklepów franczyzowych – utrzymywała ponad 45 tys. miejsc pracy, odprowadziła do budżetu państwa i samorządów 281 mln zł w formie podatków, składek i opłat, a jej udział w tworzeniu wartości dodanej Polski wyniósł ponad 5 mld zł.

Żabka inwestuje jednocześnie w nowe technologie i rozwija współpracę ze startupami, podejmuje intensywne działania proekologiczne oraz poszerza ofertę rozwiązań wspierających zrównoważony styl życia, ułatwiając klientom zmianę ich codziennych nawyków na lepsze – dla nich i dla planety.

„Wygodne wybory, digitalizacja i odpowiedzialne wybory to megatrendy, na styku których działa Grupa Żabka, stawiając klienta w centrum swojej uwagi” – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu, Obszar Strategii Konsumenckich, Żabka Group.

Jednym z priorytetowych działań sieci Żabka jest aktualnie rozwój oferty dla klientów w zakresie dobrego żywienia.

„Wzrósł udział w sprzedaży produktów marki własnej bez konserwantów do prawie 74% i wycofaliśmy z nich także olej palmowy” – podkreślała Anna Grabowska, wskazując, że wszystkie do końca 2023 roku produkty marek własnych Żabki gotowe do pogrzania lub gotowe do spożycia będą miały oznakowanie Nutri-Score w skali od A do E. Oznaczenia te pozwalają klientom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.

W gamie produktów sieci Żabka pojawiła się też m.in. pierwsza w 100% roślinna marka własna stworzona przez Żabkę, tj. Plant Hunter. Produkty oferowane w jej ramach nie zawierają konserwantów i oleju palmowego, zostały przygotowane we współpracy z szefami kuchni. Wszystkie produkty marek własnych Żabka projektuje pod kątem wygody dla klientów, stawiając na wyroby gotowe do spożycia, w tym: kanapki Tomcio Paluch, dania gotowe Szamamm, sałatki Dobra Karma czy napoje smoothie Foodini oraz lemoniady i soki marki Wycisk.

„Oferujemy gotowe rozwiązania, więc dzięki naszym produktom klient oszczędza czas, a dzisiaj przecież czas to pieniądz” – podsumowała Anna Grabowska.

Żabka przyjęła ambitne cele dotyczące swojego wpływu na środowisko naturalne. W ramach strategii spółka poświęca uwagę dwóm obszarom: obniżeniu emisji gazów cieplarnianych do atmosfery oraz cyrkularności, w ramach której w spółce wdrażana jest m.in. polityka ekoprojektowania opakowań.

„Już w pierwszym roku osiągnęliśmy neutralność plastikową, jeżeli chodzi o markę własną i materiały w sklepie. Ale dążymy do osiągnięcia pełnej neutralności plastikowej po roku 2025” – zapowiedział Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG, Przywództwo Strategiczne, Żabka Polska.

Spółka, razem z franczyzobiorcami, realizuje program Naturalnie Razem, który polega na selektywnej zbiórce między innymi tworzyw sztucznych oraz papieru.

„W zeszłym roku dzięki temu daliśmy drugie życie 14,5 tysiącom ton odzyskanego surowca” – podkreślił Rafał Rudzki.

W 2021 roku zauważalną innowacją w sieci Żabka było także wycofanie wszystkich toreb plastikowych, co pozwoliło oszczędzić ponad 1000 ton tworzyw sztucznych.

„Wszystkie butelki plastikowe do napojów marek własnych Żabki pochodzą w 100% z recyklingu i nadają się do ponownego recyklingu” – przypomniał Rafał Rudzki.

Ponadto, w ramach dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej, w samym 2021 r. Żabka obniżyła emisję gazów cieplarnianych aż o 29% w operacjach własnych.

Dyr. Rafał Rudzki wskazywał też na nowe jednostki organizacyjne w spółce: Żabka Future i Venture Studio, których zadaniem jest pozyskiwanie i rozwijanie nowych rozwiązań technologicznych przydatnych w działalności biznesowej.

Venture Studio to specjalna komórka organizacyjna, która nawiązuje relacje z mniejszymi podmiotami: startupami i innowatorami, także tymi szukającymi rozwiązań na rzecz środowiska i społeczeństwa.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów technologicznych jest sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych Żabka Nano. Aktualnie Żabka jest największą siecią sklepów autonomicznych w Europie.

„To nowy format sklepu, który spotkać można w niestandardowych lokalizacjach – zarówno na ulicach jako element tkanki miejskiej, jak też w formacie sklep w sklepie, np. w marketach budowlanych czy sportowych” – opisywał Rafał Rudzki podczas prezentacji dorocznego raportu Żabki.

Koncept Żabka Nano bazuje na najnowszych technologiach, takich jak zaawansowane modele przetwarzania obrazu, sztuczna inteligencja i inteligentne rozwiązania do zarządzania zasilaniem, bezpieczeństwem i dostępnością sklepu. Wykorzystuje także innowacyjne metody autoryzacji i płatności za zakupy. Dzięki czemu zakupy w sklepie możliwe są bez kas, kolejek i gotówki.

„To magia tworząca się z połączenia handlu z technologią” – dodał Rafał Rudzki.

Kolejna innowacja testowana przez Żabkę jest robot Robbie, który przygotowuje najbardziej popularną przekąskę w sieci Żabka, czyli hot doga. Pierwszego takiego robota zainstalowano w sklepie autonomicznym Żabka Nano w Warszawie przy ul. Dobrej.

„To połączenie najwyższej klasy technologii z wygodnym rozwiązaniem dla konsumenta. To innowacja na światową skalę” – mówił dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Grupa Żabka to obecnie ponad 8400 sklepów sieci franczyzowej w całej Polsce. Spółka włączyła do swojego portfolio także markę Maczfit, oferującą diety pudełkowe oraz Dietly - platformę e-commerce dającą możliwość porównywania, wyboru i zarządzania zamówieniami diet pudełkowych na terenie całej Polski. Łącznie Żabka Polska obsługuje dziennie 3 mln klientów.

Ekonomiczny wpływ Grupy Żabka na polską gospodarkę to wartość dodana do polskiego PKB w wysokości ponad 5 miliardów zł. W ubiegłym roku, dzięki działalności Grupy  i franczyzobiorców, utrzymywane było przeszło 45 tys. miejsc pracy w całej Polsce i podmioty działające w ramach Grupy Żabka odprowadziły 281 mln zł podatków, składek i opłat do budżetu państwa i samorządów.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.07.2022, 08:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ