Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Troska o klimat i ochronę środowiska odgrywa coraz większą rolę we współczesnym biznesie. Dlatego coraz więcej firm kieruje się w swojej działalności polityką ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance), czyli podejmują działania na rzecz środowiska, dbają o kwestie społeczne oraz wprowadzają zasady ładu korporacyjnego.
„Pracownicy oczekują, że wynagrodzenie będzie rosło, a inwestorzy chcą zwrotu z inwestycji, więc firma musi się rozwijać. Ale czasy się zmieniły. Stawiamy na zysk, ale patrzymy też na potrzeby wyższego rzędu z piramidy Masłowa” - mówił w trakcie panelu Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Ciołkowski podkreślał też, że media społecznościowe uczyniły zarządzanie organizacjami bardziej transparentnym.
„Bo jeśli ktoś z nas jest nieautentyczny i nieszczery, o wszystkim możemy przeczytać w internecie” - powiedział.
Według Tomasza Suchańskiego, prezesa Żabka Polska, ostatnie półtora roku przyniosło znaczące zmiany dla prowadzenia biznesu. Wzmocnieniu uległy istniejące wcześniej trendy, na przykład szybki rozwój e-commerce.
„Właściwie, kto dzisiaj nie myśli o cyfryzacji, można powiedzieć, że nie myśli o przyszłości” - mówił Suchański.
Zwracał też uwagę, że obecnie „dawne myślenie o budżetach właściwie nie istnieje”.
„Dzisiaj budujemy scenariusze, co się może wydarzyć, i w rozmowie z radą nadzorczą mówimy, że jeżeli wydarzy się to i to, mamy taki plan, a jeśli coś innego, to taki” - opowiadał prezes Suchański.
Rzeczywistość covidowa zupełnie zmieniła również relacje między pracownikiem a firmą.
„Dzisiaj na rozmowach rekrutacyjnych mniej się rozmawia na temat pensji, a więcej o tym, ile można pracować w domu, a ile w firmie. To rodzi kolejne problemy, np. jak budować kulturę organizacyjną i wspólne wartości” - mówił prezes Żabka Polska.
Okazało się również, że jedną z najważniejszych wartości w biznesie jest odpowiedzialność, bo tego wymagają dziś klienci, pracownicy i całe społeczeństwo. Suchański podkreślił, że Żabka - jako firma zajmująca się sprzedażą detaliczną - musi spełniać te potrzeby. Kwestie dbania o środowisko od początku tego roku stało się jednym z kluczowych elementów strategii tej organizacji.
O tym, że naukowcy i nauka pomagają budować biznesowi lepszy świat, przekonywał dr Piotr Dardziński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
„Epidemia pokazała, jak ważni są naukowcy, że to nie tylko ekscentryczni wariaci oderwani od rzeczywistości, ale ludzie, którzy pomagają przezwyciężać duże kryzysy” - powiedział prezes Dardziński.
Według niego odpowiedzialność za środowisko to nie tylko te elementy, które nam się z tym kojarzą w sposób naturalny np. odnawialne źródła energii.
„Potrzebujemy też energii wypływającej z faktu, że jesteśmy dobrą wspólnotą, dobrym społeczeństwem, dobrze zorganizowaną firmą” - mówił prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
Podkreślił jednocześnie, że dla Łukasiewicza niezwykle ważna jest szybka reakcja na wymagające rozwiązania problemy, które zgłasza biznes.
„W 15 dni jesteśmy w stanie złożyć ofertę zespołu projektowego z gotowym rozwiązaniem” - powiedział.
O zmianach, jakie w relacjach między biznesem, przedsiębiorcami i zdrowiem społecznym zaszły w dobie pandemii, mówiła prof. Lidia Morawska z australijskiego Queensland University of Technology. Według niej jako społeczeństwo nadal nie rozumiemy, że można robić biznes, dbając o środowisko i zdrowie ludzkie.
„Te kwestie nie istnieją w oderwaniu od siebie i się nie wykluczają” - mówiła prof. Morawska.
Zwróciła uwagę, że w marcu zeszłego roku, kiedy covid błyskawicznie rozprzestrzeniał się na całym świecie, zdrowie wygrywało z potrzebami biznesu. „Wskutek izolacji miast było mniej zachorowań i śmierci, ale biznes tracił: brak obrotu oznaczał brak dochodu” - opowiadała prof. Morawska.
Według niej kwestia zmian klimatycznych w pewnym sensie jest podobnym problemem.
„Zamykamy dymiący zakład przemysłowy, w efekcie wydaje się, że zdrowie i środowisko wygrywają, ale biznes przegrywa. Jednak przejście na czyste źródło energii i, co za tym idzie, czyste powietrze, nie oznacza upadku biznesu, tylko wręcz przeciwnie, otwarcie ogromnej ilości nowych możliwości” - powiedziała Lidia Morawska.
Budowa nowego świata jest wspaniałą okazja biznesową. W przyszłości, gdy technologia i wiedza będą współpracowały z biznesem, nastąpi transformacja społeczeństwa.
„Larwa przemieni się w motyla” - podsumowała.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 28.10.2021, 08:55 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sklep online, który rośnie z Tobą dzięki wdrożeniom Magento
Czy chcesz zbudować sklep, który nie dusi się przy wzrostach ruchu i zamówień? Szukasz platformy, która rośnie razem z biznesem i nie zamyka drogi do zmian? Magento 2 daje swobodę, kontrolę i stabilność. Jeśli planujesz poważny e‑commerce, potrzebujesz wdrożenia, które łączy warstwę techniczną z celami sprzedażowymi.- 26.11.2025, 13:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Aurora Creation
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ