Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na początku uczestnicy debaty rozprawili się z mitem, że młodzi klienci banków - urodzeni i wychowani w erze cyfrowej - unikają kontaktu z człowiekiem, na przykład pracownikiem w okienku. Eksperci od bankowości (również tej cyfrowej) zgodnie stwierdzili, że jest wręcz przeciwnie - młodzi ludzie mają z tym mniejszy problem niż osoby starsze. Młodzież nie ma bowiem złych doświadczeń związanych ze staniem w kolejkach w bankach czy urzędach.
Doszli również do wspólnego wniosku, że młodzi klienci oczekują dziś od instytucji finansowych wygody i szybkości działania.
„To pokolenie jest niecierpliwe i liczy na to, że bank będzie bardziej dostępny, oferując usługę dokładnie taką, jakiej oni potrzebują. W PKO Banku Polskim cały czas analizujemy ruchy klientów i staramy się dopasować do nich ofertę, user experience i wszystkie niezbędne funkcje” - przekonywał Artur Kurcweil.
Przedstawiciele branży usług finansowych zgodzili się, że zmiany dostosowane do potrzeb „cyfrowego” pokolenia są potrzebne, ale banki jeszcze długo nie zrezygnują z „analogowej” obsługi. Jak wskazywali, byłby to „strzał w kolano”, ponieważ wciąż wielu klientów - szczególnie reprezentujących starsze pokolenie - woli załatwiać sprawy podczas wizyty w stacjonarnej placówce. Jest to o tyle istotne, że starsi klienci są zdecydowanie bardziej lojalni w stosunku do swojego banku niż młodzi.
„Praca w okienku w banku nie kończy się. Mamy tysiąc oddziałów i te oddziały ewoluują w stronę cyfrowej obsługi i edukacji klienta. Z całą pewnością obserwujemy - nawet wśród młodych klientów - że przy wielu produktach, jak w przypadku kredytu hipotecznego, chcą oni pojawić się w banku i porozmawiać z żywym człowiekiem, który będzie dla nich prawdziwym doradcą” - mówił Artur Kurcweil.
W jego opinii siła banków będzie w przyszłości wynikała z tego, czy będą potrafiły efektywnie wykorzystywać dane.
„Klienci PKO Banku Polskiego, codziennie z nami współpracując, zostawiają ślady cyfrowe. Na podstawie tych danych jesteśmy w stanie poznawać ich potrzeby - analizujemy to, czym się interesują, ile czasu spędzają przy poszczególnych produktach. Jesteśmy w stanie zbadać, czy usługa trafia w gusta klientów. Staramy się docierać ze spersonalizowaną ofertą tam, gdzie jest ona oczekiwana” - wyjaśniał wiceprezes PKO Banku Polskiego.
Uczestnicy spotkania podkreślali, że gromadzone dane nie służą wyłącznie dopasowaniu oferty, ale pomagają wzmocnić bezpieczeństwo. Już dziś znane są rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, które, widząc odbiegające od normy zachowanie użytkownika karty kredytowej, automatycznie ją blokują. Jak podkreślali eksperci - wszystko dla bezpieczeństwa i wygody klientów.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 12.05.2023, 15:13 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |