Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Szwajcarski producent środków do czyszczenia Wetrok dokonał ekologicznego przełomu w branży: opracował granulat z powodzeniem zastępujący płynne środki czyszczące. Latem 2020 roku firma Wetrok skompletowała linię produktów uruchomioną w 2017 roku i obecnie jako pierwszy na świecie producent ma w ofercie pełną gamę granulatów do czyszczenia. Na czym polega ta innowacja i dlaczego jest tak ekologiczna?
W profesjonalnym czyszczeniu przyjęło się, że preparaty do czyszczenia muszą być płynne. Środki te mają jednak trzy zasadnicze wady: często dozuje się je w nadmiarze, ze względu na pojemność kanistrów są nieporęczne i generują wysokie koszty transportu, zwiększając tym samym emisję CO2. Szwajcarskiemu producentowi udało się rozwiązać wszystkie te problemy za sprawą preparatu w zupełnie nowej postaci: granulatu.
Granulat rozpuszcza się w wodzie
W tej branży liczba pracowników niewykwalifikowanych jest wysoka. Dlatego, aby wykluczyć błędy w dozowaniu, produkt do czyszczenia musi być przede wszystkim prosty w użyciu. Taki jest granulat (nazwa handlowa: Wetrok Granuline) opracowany przez Wetrok - pracownik miesza rozpuszczalny granulat z wodą i roztwór do czyszczenia jest gotowy. Nadmierne dozowanie jest tu wykluczone, ponieważ preparat jest odmierzony i zapakowany w pojedyncze torebki. Zasada: jedno opakowanie na jedno czyszczenie. Dostępnych jest pięć rodzajów granulatu, odpowiednich do czyszczenia całego budynku.
Jeden transport zamiast pięciu
Płynne środki czyszczące składają się w 80% z wody. W rezultacie na całym świecie codziennie transportuje się jej ogromne ilości – niepotrzebnie i ze szkodą dla klimatu. Granulat ten problem wyklucza, bo transportuje się tylko to, co jest niezbędne: sam granulat. Zastąpienie płynnych preparatów w kanistrach granulatem w woreczkach o 80% ogranicza transport i tym samym emisję CO2. Dyrektor generalny Wetrok, Thomas Kyburz, tak ilustruje te oszczędności: „Jeden samochód dostawczy z granulatem zastępuje sześć z kanistrami”.
Bez płynu, bez ryzyka dla pracowników
Granulat pozytywnie wpływa również na warunki pracy - jest pakowany w woreczki z perforowanym otwarciem. Dzięki temu nie ma ryzyka wycieków, szkodliwych oparów i kontaktu oczu i skóry z produktem chemicznym. Ponadto pracownicy nie muszą już podnosić 10-litrowych kanistrów na regały magazynowe ani nosić ich po całym obiekcie.
Opatentowana innowacja
Granulat przekonuje również skutecznością. W uproszczeniu: zawiera on specjalną substancję aktywną o działaniu podobnym do magnesu, która rozpuszcza i wiąże cząstki brudu. Ta technologiczna innowacja Wetrok została nagrodzona (ang. Purus Innovation Award) i objęta patentem.
Ekologiczne czyszczenie: suchy środek czyszczący w postaci granulatu pakowanego w woreczki.
Wetrok
Spółka Wetrok AG jest producentem i dystrybutorem rozwiązań do profesjonalnego czyszczenia budynków. W ponad 40 krajach firma zaopatruje przeszło 100000 klientów w środki i maszyny czyszczące, materiały eksploatacyjne i szkoleniowe. Prace rozwojowe nad produktami prowadzi we własnym ośrodku badawczym w Szwajcarii. www.wetrok.com
Zamów pakiet testowy granulatów (tylko do użytku profesjonalnego) i zobacz prezentację wideo: www.granuline.com
KONTAKT:
Manuela Glanzmann
Head of Communication
e-mail: manuela.glanzmann@wetrok.ch
tel. +41 79 601 63 92
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.09.2020, 13:55 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT