Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polskie regulacje prawne od 2018 pozwalają wykonywać działalność zarobkową w formie działalności nierejestrowanej. I to właśnie ta forma w trakcie lockdownu bardzo się rozwinęła. Z racji prostoty jej prowadzenia skala rozwoju tej formy zaskoczyła wszystkich.
Spółka JWA S.A. to startup house działający od 2015. Specjalizuje się w realizacji projektów na zlecenie innych podmiotów jak również posiadający swoje autorskie rozwiązania, głównie w zakresie zarządzania. Podczas realizacji poszczególnych projektów z obszaru fintech napotkali problemy związane z obsługą płatności bezgotówkowych pomiędzy osobami fizycznymi. Przykładowo, pan Kowalski świadczy usługę koleżeńską lub nierejestrowaną dla innych osób - żaden operator płatności nie chciał obsłużyć takiego modelu rozliczeń bezpośrednich. Zawsze po jednej stronie transakcji powinien być podmiot gospodarczy i najlepiej gdyby transakcje dokonywane były przez sklep internetowy. To zrozumiałe, bo z punktu widzenia operatora płatności to najbezpieczniejsze i najprostsze rozwiązanie. Ale projekty, które obsługiwała spółka potrzebowały czegoś innego. Dlatego od 2019 JWA S.A. rozpoczęła prace nad własną autorską, platformą płatności.
Pandemia COVID-19 pokazała, że przypuszczenia były słuszne. Rynek usług C2C bardzo się rozwinął a płatności dokonywane są aktualnie bezpośrednio między uczestnikami transakcji gotówkowo lub zwykłymi przelewami. To rodzi pewne zagrożenia podatkowe oraz problemy dotyczące przejrzystości transakcji w kontekście rezygnacji z usługi czy reklamacji dostarczonego towaru.
Jakie formalności są niezbędne do uruchomienia platformy obsługującej płatności bezpośrednie MIP JWA?
Najważniejsze było wpisanie spółki na listę KNF (Komisja Nadzoru Finansowego) jako Małej Instytucji Płatniczej. Uzyskanie wpisu zajęło prawie 10 miesięcy. Przygotowanie i wdrożenie procedur, modeli działania poszczególnych linii wsparcia użytkowników musi gwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa, ale przede wszystkim być proste w obsłudze dla przysłowiowego pana Kowalskiego.
Przygotowane mechanizmy pozwolą uruchomić produkt wypełniający lukę na najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynku płatności w Europie.
Źródło informacji: JWA - MIP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.10.2020, 10:34 |
Źródło informacji | JWA - MIP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ