Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Motoryzacja w Europie wchodzi na wyższy bieg
Chińskie marki, jeszcze niedawno postrzegane jako niszowi gracze, dziś nie tylko zdobywają udziały w rynku, ale redefiniują zasady gry. Agnieszka Czajka, odnosząc się do aktualnej sytuacji rynkowej, mówiła o danych, które jednoznacznie potwierdzają rosnącą pozycję chińskich producentów. W marcu 2025 r. udział chińskich marek w europejskich rejestracjach aut po raz pierwszy przekroczył granicę 5%. W Polsce ich udział w rynku osiągnął w kwietniu rekordowe 6,8%, a sama marka MG zarejestrowała w 2024 r. ponad 6,6 tys. pojazdów, wyprzedzając Citroëna czy Seata. Również na OTOMOTO widać te zmiany - w 2024 roku na platformie pojawiło się ponad 2,5 tys. ofert pojazdów chińskich producentów.
Adaptacja, zwinność i dostępność
Rozmówczynie przyznały, że chińscy producenci postawili na dojrzałą strategią wejścia, której fundamentami jest szerokie portfolio, kompetencje end-to-end - od baterii, przez produkcję a także budowanie bezpośredniej relacji z klientem, także tym z mniejszych miejscowości. Obserwujemy, że na europejskim rynku przewagą staje się nie tylko siła marki, ale szybkość adaptacji, zwinność operacyjna i umiejętność przewidywania trendów i antycypacji potrzeb użytkownika. Marki z Państwa Środka są w stanie wprowadzić nowe bezpieczeństwa, a ich design powstaje często w europejskich centrach R&D. Nie bez znaczenia jest rosnąca dostępność serwisu i sieci dealerskich - MG zapowiedziało 50 punktów w Polsce do końca 2025 r.
“Chińscy producenci przypominają całej branży, po co istnieje rynek motoryzacyjny - dla ludzi, którzy chcą jeździć lepiej, bezpieczniej i mądrzej. Innowacja i dostęp do najnowszych technologicznych rozwiązań przestaje być luksusem - staje się standardem i obowiązkiem wobec kierowcy. Ale transformacja, jaką obserwujemy, to nie tylko rewolucja technologiczna, to również zmiana mentalności. Przestajemy kupować marki, zaczynamy kupować funkcjonalność i doświadczenie” - mówiła Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO/OLX Group.
Szansa dla Polski
Z polskiej perspektywy chińskie marki mogą odegrać kluczową rolę w odmłodzeniu krajowego parku pojazdów, który pozostaje jednym z najstarszych w Unii Europejskiej - średni wiek samochodu osobowego w Polsce wciąż przekracza 14 lat. Atrakcyjna cena, niskie koszty eksploatacji oraz coraz szersza oferta nowoczesnych modeli hybrydowych (HEV, PHEV) i elektrycznych (BEV) sprawiają, że chińskie auta są realną alternatywę dla kierowców rozważających zakup pojazdu używanego. Dzięki swojej strategii cenowej i elastyczności produktowej, chińscy producenci trafiają do nowych grup konsumenckich. To właśnie ta dostępność - zarówno w sensie finansowym, jak i geograficznym, poprzez rozwój sieci dealerskich również poza dużymi miastami - może stać się punktem zwrotnym dla modernizacji floty pojazdów w Polsce.
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.05.2025, 12:01 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
MG COMMERCIAL debiutuje na targach BusWorld Brussels premierą w pełni elektrycznego autobusu iEV12 oraz podwozia B12E
- 06.10.2025, 16:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Prawnik: system kaucyjny jest kosztowo neutralny dla konsumenta PAP
Finansowanie systemu kaucyjnego w Polsce jest tak skonstruowane, aby nie obciążać portfeli konsumentów. Główny ciężar kosztów operacyjnych spoczywa na przedsiębiorcach wprowadzających napoje na rynek - podkreśla mec. Wojciech Kulczyk, radca prawny WKB.- 06.10.2025, 16:12
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Deloitte na EKF Ubezpieczenia: prywatne i publiczne systemy ochrony zdrowia mogą się doskonale uzupełniać z korzyścią dla wszystkich pacjentów PAP
„W najbliższych latach nie będziemy mieli problemu z brakiem zasobów czy lekarzy w ochronie zdrowia. Z tym, z czym już dzisiaj się mierzymy, to optymalne zaprojektowanie tego systemu, tak aby pacjent mógł jak najszybciej umówić się na wizytę: niezależnie od tego, czy ma abonament, ubezpieczenie, czy też przychodzi w ramach ubezpieczenia z NFZ. Produkty oferowane przez ubezpieczycieli mogą być świetnym uzupełnieniem systemu publicznego. Zresztą w bardzo wielu krajach ten mechanizm tak właśnie funkcjonuje” - podkreśla Władysław Mizia, consulting healthcare sector leader for Poland, Deloitte.- 06.10.2025, 15:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ