Newsletter

Miliony konsumentów na nowo odkrywają modele zrównoważonej produkcji w europejskich sadach

20.12.2021, 12:58aktualizacja: 20.12.2021, 13:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CuTE/Adobe Stock (1)
CuTE/Adobe Stock (1)
Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” została przeprowadzona przez producentów owoców i warzyw przy wsparciu specjalistów w zakresie marketingu. Program przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, zdołał pokazać europejskim konsumentom znaczenie ekologiczne systemów produkcyjnych, zwłaszcza szklarni słonecznych, dla wysokiej jakości i zrównoważonej produkcji owoców i warzyw.

Inicjatywa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r. i dotarła do konsumentów przeszło 420 miliony razy przybliżając im nowoczesne metody produkcji.

Kampania „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, promowana i koordynowana przez międzynarodowe stowarzyszenie producentów owoców i warzyw FruitVegetablesEUROPE, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, umożliwiła milionom Europejczyków odkrycie na nowo zrównoważonych i przyjaznych dla klimatu metod produkcji. Inicjatywa zwracała uwagę na bezpieczeństwo produkowanej żywności i dostarczanie na najbardziej wymagające rynki najwyższej jakości owoców i warzyw, praktycznie przez cały rok.

Rezultaty kampanii znacznie przewyższyły oczekiwania. W ciągu trzech lat jej trwania została zauważona przez konsumentów przeszło 420 miliony razy, zgromadziła społeczność liczącą ponad 137 tys. obserwujących na Facebooku, również dzięki współpracy z kilkudziesięcioma influencerami w całej Europie. Program promocyjny CuTE zrealizował kampanię radiową, która w ciągu dwóch lat dotarła do słuchaczy ponad 360 miliony razy, a także kampanię na platformach cyfrowych, która poprzez rozpowszechnianie treści i filmów promocyjnych wykazała przeszło 145-milionowy zasięg. Dzięki obecności mobilnej szklarni w killu europejskich krajach w pierwszym roku kampanii oraz personalizacji 24 samochodów dostawczych, kampania została zauważona na europejskich ulicach ponad 123 miliony razy (74 mln dzięki samochodom ciężarowym i 49 mln dzięki Eurotour – ekspozycji mobilnej szklarni).

Ambitny program promocyjny przyniósł zmianę w postrzeganiu metod produkcji i wartości europejskich owoców i warzyw, zarówno tych produkowanych w szklarniach, jak w otwartych przestrzeniach. W ciągu trzech lat (od 2019 do 2021 r.) działania zostały przeprowadzone w sześciu krajach UE (w Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). Aż jedenaście gatunków owoców i warzyw (truskawki, jabłka, arbuzy, melony, winogrona, kiwi, pomidory, ogórki, papryki, bakłażany i cukinie) otrzymało strategiczne wsparcie promocyjne w ramach kampanii, skierowanej w szczególności do rodzin, młodych rodziców, dzieci i młodzieży oraz do liderów opinii: lekarzy i przedstawicieli branżowych mediów.

„CuTE charakteryzuje się szczególną strategią programu: bardzo przyjazną, inteligentną i bliską ludziom, z rzeczywistą interakcją z naszą grupą docelową, która mogła poznawać różne metody produkcji oraz gatunki warzyw i owoców. Komunikacja marketingowa była bardzo nowoczesna różnorodna, oparta na stronie internetowej, kanałach mediów społecznościowych, reklamie cyfrowej i radiowej, publicznych wydarzeniach informacyjnych i działaniach public relations” – mówi koordynatorka programu promocyjnego i sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE, Alba Ridao-Bouloumié.

Inauguracja kampanii „CuTE: Kultywowanie smaku Europy” miała miejsce 11 września 2019 roku, wraz z prezentacją programu promocyjnego w siedzibie Parlamentu Europejskiego. Wtedy też rozpoczął się tak zwany EUROTOUR, czyli ekspozycja spektakularnej „mobilnej szklarni”, która wyruszając z placu Agora Simone Veil w Brukseli przebyła tysiące kilometrów, prezentując ten model produkcji w wielu europejskich miastach, docierając do uczniów, studentów i innych konsumentów. Ta ruchoma wystawa przejechała ponad 5000 kilometrów i zatrzymała się w miastach takich jak Bruksela, Paryż, Rennes, Nantes, Montpelier, Bordeaux, Kolonia i Walencja. W tym czasie została dostrzeżona ponad 49 miliony razy.

Kampania obejmowała również działania z zakresu public relations, takie jak warsztaty odbywające się w Paryżu, Madrycie, Warszawie, Kolonii czy Salonikach, a także wyjazdy dla dziennikarzy: do hiszpańskiej Almerii oraz dwukrotnie do serca francuskich szklarni. Opracowano również witrynę internetową w sześciu językach, na której użytkownicy mogli dowiedzieć się wszystkiego o metodach produkcji owoców i warzyw w Europie oraz zobaczyć materiały przygotowane przez influencerów zaangażowanych w program. Kampania CuTE była również obecna na najwazniejszych międzynarodowych targach, takich jak Fruit Attraction, Fruit Logistica czy SIA, gdzie promowano owoce i warzywa m.in. poprzez prezentacje kulinarne.

„CuTE to pierwsza w historii wspólna europejska kampania informacyjno-promocyjna przeprowadzona przez europejskich producentów owoców i warzyw. Program ten jest wynikiem ciężkiej, wspólnej pracy. Wszyscy partnerzy mają jednakowe cele oraz łączą ich podobne wyzwania. Wsparcie i promocja europejskich owoców i warzyw to wspólna misja dla nas wszystkich” – dodaje Ridao-Bouloumié.

„Po trzech latach trwania programu znacznie przekroczyliśmy założone cele, osiągając pozytywną zmianę w postrzeganiu i zakresie wiedzy na temat unijnych metod produkcji i specyficznych cech produktów” – podsumowuje sekretarz generalna FruitVegetablesEUROPE.

„CuTE: Kultywowanie Smaku Europy” zostało wdrożone przez międzynarodowe konsorcjum koordynowane przez stowarzyszenie FruitVegetablesEUROPE, w skład którego wchodzą również APROA, AOPn Tomates et Concombres, AOPnFraise, KZGPOiW i INCOFRUIT. Program jest w 80% finansowany przez UE.

KONTAKT:

Biuro Prasowe

BRANDMATES – Grzegorz Łukasik

e-mail: grzegorz@brandmates.pl

tel. +48 535 000 037

Źródło informacji: FruitVegetablesEUROPE

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.12.2021, 12:58
Źródło informacji FruitVegetablesEUROPE
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ