Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W tym roku ponad 400 pracowników Grupy Orlen zaangażowało się w realizację ponad 20 inicjatyw prospołecznych, ekologicznych i edukacyjnych. W konkursie na Wolontariat Roku nominacje uzyskało 13 inicjatyw zrealizowanych w tym roku przez pracowników Grupy Orlen. Spośród nich w głosowaniu wybrano trzy najciekawsze.
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek podkreślił, że zarządzana przez niego spółka chce pokazać, że bardzo ceni akcje pomocy potrzebującym, organizowane przez wolontariuszy zatrudnionych w Grupie Orlen.
„Doceniamy bezinteresowne zaangażowanie naszych wolontariuszy, którzy poświęcają swój czas, by pomagać innym. Realizowany przez nas program wolontariatu nie tylko wpisuje się w trendy wyznaczane przez rynek pracy. To przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania naszych pracowników, którzy dostrzegają w wolontariacie wiele korzyści - możliwość samorealizacji i rozwijania nowych umiejętności” - powiedział prezes PKN Orlen. „Działania wolontariatu integrują pracowników również ze społecznościami, na rzecz których działają, wzmacniają poczucie społecznej odpowiedzialności i dają motywację do realizacji wspólnych celów” - uzupełnił.
Najwięcej głosów zdobył projekt pt. „Odnowienie placu zabaw dla dzieci z placówki opiekuńczo-wychowawczej we Franciszkowie”, zrealizowany przez pracowników Działu Maszyn Wirujących Petrochemii w Płocku. Wolontariusze zmodernizowali m.in. plac zabaw, boisko oraz miejsce do wypoczynku na świeżym powietrzu dla dzieci - podopiecznych placówki. Zwycięskie zespoły otrzymały pamiątkowe statuetki oraz nagrody finansowe, które przekażą na wskazany przez siebie cel społeczny.
„Jesteśmy jedną z największych spółek w Polsce i w swoim DNA mamy nie tylko zadanie biznesowe, ale także zadanie społeczne - wolontariat jest tutaj wzorem” - podkreślił Daniel Obajtek. „Tworzymy mechanizmy wspierania akcji charytatywnych i one będą coraz szersze, żeby takich akcji było jak najwięcej, żeby wolontariuszy w Grupie Orlen przybywało. Chodzi o to, żeby pokazać ludzką twarz biznesu” - dodał prezes. Zaznaczył, że w przyszłości Grupa Orlen wciąż będzie angażowała się w organizację charytatywnej pomocy potrzebującym.
Wolontariat pracowniczy działa w Grupie Orlen już od 15 lat. W tym czasie zrealizowano kilkadziesiąt długo- i krótkoterminowych projektów, których beneficjentami były tysiące osób.
Prezes Fundacji Orlen Katarzyna Różycka powiedziała PAP, że środowa uroczysta gala to podsumowanie pierwszego roku programu wolontariatu pracowniczego, który fundacja realizuje we współpracy z całą Grupą Kapitałową Orlen. „Fundacja Orlen prowadzi ten program od roku, ale tradycja działań społecznych w PKN Orlen jest bardzo długa. Od lutego br. udało nam się zorganizować ok. 25 akcji w ramach których m.in. sprzątaliśmy świat, sadziliśmy drzewa, pomagaliśmy tym, którzy są najbardziej bezbronni, czyli osobom niepełnosprawnym, prowadziliśmy zajęcia edukacyjne dla rodzinnych domów dziecka, wspieraliśmy osoby starsze i samotne” - podkreśliła prezes.
Dodała, że od bieżącego roku wolontariat pracowniczy funkcjonuje w nowej odsłonie. Pracownicy mogą zgłaszać swój udział w akcjach inicjowanych przez Fundację Orlen lub prowadzić własne działania, związane np. z edukacją, ekologią czy wsparciem osób w trudnej sytuacji. Fundacja Orlen przygotowała osobny budżet grantowy, w ramach którego grupa wolontariuszy może otrzymać grant do 3 tys. zł na zaplanowany przez siebie projekt. Dodała, że jeżeli akcja charytatywna zakłada uczestnictwo wielu osób albo szerszy zasięg, Fundacja przewiduje wyższe wsparcie finansowe.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.12.2019, 15:03 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ