Newsletter

Nagrodzone przez ONZ menu „pozytywne dla klimatu” – w 5 restauracjach w Polsce

22.10.2019, 17:36aktualizacja: 22.10.2019, 17:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MAX Burgers (1)
MAX Burgers (1)
Firma MAX Burgers, prowadząca sieć ponad 140 restauracji w Szwecji, Norwegii, Danii, Polsce i Egipcie, zdobyła nagrodę ONZ za „pierwsze na świecie menu pozytywne dla klimatu”. W naszym kraju „ekologicznych” burgerów można spróbować w jednym z pięciu lokali MAX – w Gdańsku, Poznaniu, Świętochłowicach, Warszawie lub we Wrocławiu.

Menu pozytywne dla klimatu w przypadku MAX Burgers oznacza, że w wyniku działań podjętych przez firmę udaje się wyeliminować z atmosfery 10 proc. więcej gazów cieplarnianych, niż tych gazów powstaje w toku produkcji żywności oferowanej w restauracjach.

Firma zbadała dokładnie emisję CO2, jaka następuje przy w całym procesie produkcyjnym – od uprawy roślin i hodowli zwierząt, aż po zaserwowanie dania klientowi.

Według Panelu Klimatycznego ONZ, około jedna czwarta światowych emisji CO2 pochodzi z użytkowania gruntów przez rolnictwo oraz procesów wylesiania.

Dlatego aby zrównoważyć negatywny wpływ produkcji potraw na środowisko, MAX Burgers w ciągu ponad 10 lat (2008-2019) sfinansował zasadzenie aż 2 milionów drzew na certyfikowanych plantacjach w Ugandzie w Afryce. Osiągnięto efekt, który można porównać do zniknięcia z dróg na cały rok 255 tys. samochodów.

Zdaniem Niclasa Svenningsena, szefa światowego programu działań na rzecz klimatu w ONZ, „pozytywne dla klimatu menu MAX Burgers można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości”.

„Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, sieć restauracji MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Svenningsen.

W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu. Ponadto MAX Burgers w 2016 roku pięciokrotnie zwiększył liczbę dań wegetariańskich w ofercie.

„Otrzymana od ONZ nagroda UN Global Climate Action Award motywuje nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.

„Jako rodzina właścicieli MAX-a mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – dodał Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.

Szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jedyną europejską firmą wyróżnioną przez ONZ w kategorii „Go Climate Neutral Now”. MAX został nagrodzony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.

Działania MAX wpisują się w oficjalne cele zrównoważonego rozwoju ONZ, a firma swój biznes i ofertę do konsumentów opiera właśnie o podejście skoncentrowane na ochronie klimatu i niwelowaniu negatywnych skutków swojej działalności. Motto właściciela MAX Burgers brzmi: „Jeśli jesteśmy częścią problemu, musimy być też częścią rozwiązania”.

Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Wszystkie zwycięskie projekty będą prezentowane podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu br.

MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. W 2017 i 2019 roku MAX Premium Burgers zwyciężył w ślepych testach smaku przeprowadzonych we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Polska.

Z pierwszego badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59% respondentów, pokonując tym samym burgery Big Mac z McDonald ’s oraz Whopper z Burger King. Drugie badanie wykazało, że na czekoladowego Shake’a Premium MAX-a postawiło 50% badanych, wyprzedzając Shake’a o smaku czekoladowym sieci McDonald ’s i Shake’a Deluxe Czekolada z KFC.

Obecnie sieć zatrudnia ok. 5500 pracowników w ponad 140 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale mają zostać otwarte w Skandynawii, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Obrót firmy w 2018 roku wyniósł 360 mln euro.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.10.2019, 17:36
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii