Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Menu pozytywne dla klimatu w przypadku MAX Burgers oznacza, że w wyniku działań podjętych przez firmę udaje się wyeliminować z atmosfery 10 proc. więcej gazów cieplarnianych, niż tych gazów powstaje w toku produkcji żywności oferowanej w restauracjach.
Firma zbadała dokładnie emisję CO2, jaka następuje przy w całym procesie produkcyjnym – od uprawy roślin i hodowli zwierząt, aż po zaserwowanie dania klientowi.
Według Panelu Klimatycznego ONZ, około jedna czwarta światowych emisji CO2 pochodzi z użytkowania gruntów przez rolnictwo oraz procesów wylesiania.
Dlatego aby zrównoważyć negatywny wpływ produkcji potraw na środowisko, MAX Burgers w ciągu ponad 10 lat (2008-2019) sfinansował zasadzenie aż 2 milionów drzew na certyfikowanych plantacjach w Ugandzie w Afryce. Osiągnięto efekt, który można porównać do zniknięcia z dróg na cały rok 255 tys. samochodów.
Zdaniem Niclasa Svenningsena, szefa światowego programu działań na rzecz klimatu w ONZ, „pozytywne dla klimatu menu MAX Burgers można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości”.
„Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, sieć restauracji MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu” – powiedział Svenningsen.
W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu. Ponadto MAX Burgers w 2016 roku pięciokrotnie zwiększył liczbę dań wegetariańskich w ofercie.
„Otrzymana od ONZ nagroda UN Global Climate Action Award motywuje nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu” – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.
„Jako rodzina właścicieli MAX-a mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian” – dodał Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.
Szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jedyną europejską firmą wyróżnioną przez ONZ w kategorii „Go Climate Neutral Now”. MAX został nagrodzony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.
Działania MAX wpisują się w oficjalne cele zrównoważonego rozwoju ONZ, a firma swój biznes i ofertę do konsumentów opiera właśnie o podejście skoncentrowane na ochronie klimatu i niwelowaniu negatywnych skutków swojej działalności. Motto właściciela MAX Burgers brzmi: „Jeśli jesteśmy częścią problemu, musimy być też częścią rozwiązania”.
Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Wszystkie zwycięskie projekty będą prezentowane podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu br.
MAX to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. W 2017 i 2019 roku MAX Premium Burgers zwyciężył w ślepych testach smaku przeprowadzonych we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Polska.
Z pierwszego badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59% respondentów, pokonując tym samym burgery Big Mac z McDonald ’s oraz Whopper z Burger King. Drugie badanie wykazało, że na czekoladowego Shake’a Premium MAX-a postawiło 50% badanych, wyprzedzając Shake’a o smaku czekoladowym sieci McDonald ’s i Shake’a Deluxe Czekolada z KFC.
Obecnie sieć zatrudnia ok. 5500 pracowników w ponad 140 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale mają zostać otwarte w Skandynawii, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Obrót firmy w 2018 roku wyniósł 360 mln euro.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.10.2019, 17:36 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu