Newsletter

Obrót bezgotówkowy - jak wdrożyć model szwedzki na rynek polski?

08.03.2016, 14:17aktualizacja: 08.03.2016, 14:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Poziom rozwoju obrotu bezgotówkowego jest jednym ze wskaźników rozwoju gospodarczego danego państwa. Pomimo wielu pozytywnych zmian w tym obszarze w ostatnich latach, Polska wciąż jeszcze ma wiele do nadrobienia względem europejskich liderów, jak np. Szwecja. O tym, jak zniwelować te różnice będą rozmawiać uczestnicy konferencji "Obrót bezgotówkowy - jak wdrożyć model szwedzki na rynek polski?", która odbędzie się 17 marca w Sali pod Kopułą Ministerstwa Rozwoju.

Jak podaje Narodowy Bank Polski, w 2014 r. liczba transakcji bezgotówkowych kartami na jednego Polaka wynosiła 48,7, co stanowiło 52% średniej unijnej. Ten sam wskaźnik dla Szwecji wynosił 270, czyli był ponad pięć razy większy. "Szwecja od wielu lat stawia na rozwój społeczeństwa bezgotówkowego - płatności elektroniczne stanowią tam już 80% wszystkich zawieranych transakcji. Kraj ten należy również do najbardziej innowacyjnych państw UE, a do jego silnej pozycji przyczynia się m.in. otwartość społeczeństwa na nowoczesne rozwiązania, takie jak właśnie płatności bezgotówkowe" - mówi dr Agnieszka Sznyk, dyrektor zarządzająca Instytutu Innowacyjna Gospodarka.

Konferencja "Obrót bezgotówkowy - jak wdrożyć model szwedzki na rynek polski?" organizowana jest przez Instytut Innowacyjna Gospodarka we współpracy z Ambasadą Szwecji. Patronat nad tym przedsięwzięciem objął Narodowy Bank Polski. Wydarzenie odbędzie się w czwartek 17 marca 2016 r. w Sali pod Kopułą Ministerstwa Rozwoju.

W ramach projektu "Obrót bezgotówkowy - jak zaimplementować model szwedzki na rynek polski?" odbędzie się m.in. debata poświęcona zagadnieniu obrotu bezgotówkowego, a także prezentacje szwedzkich ekspertów, pokazujące, jakie korzyści płyną z transakcji zwieranych elektronicznie, zarówno dla społeczeństwa jak i całej gospodarki. Eksperci będą dyskutować m.in. na temat regulacji prawnych, dostępności innowacyjnych technologii, przełamania barier psychologicznych czy wprowadzania specjalnych zachęt do korzystania z bezgotówkowych form płatności. Zaproszeni goście ze Szwecji podczas prezentacji opowiedzą o tym, w jaki sposób udało się ich krajowi osiągnąć tak wysoki poziom obrotu bezgotówkowego.

Udział w wydarzeniu wezmą m.in. prof. Nikas Arvidsson z KTH Royal Institute of Technology, specjalizujący się w obszarze innowacji w sektorze płatniczym; Kurt Gjenssen, prezes Pan Nordic Card Association, który opowie o rozwoju płatności kartami; natomiast doświadczenia Sveriges Riksbank (Narodowego Banku Szwecji) we wspieraniu obrotu bezgotówkowego przedstawi Erik Lenntorp. W konferencji będą uczestniczyć również: Inga Eriksson Fogh, ambasador Szwecji; Jenny Fossum, transformator design; Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju; Adam Tochmański, dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego NBP.

W czerwcu 2015 r. podczas Szwedzko-Polskiego Forum Innowacji podpisany został list intencyjny w zakresie rozszerzenia szwedzko-polskiej współpracy w obszarze innowacji, którego sygnatariuszami byli Janusz Piechociński - wicepremier i minister gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej oraz Mikael Damberg - minister przedsiębiorczości i innowacji Szwecji. Planowane wydarzenie jest następstwem i kontynuacją zawartego porozumienia, ponieważ rozwój obrotu bezgotówkowego jest ściśle związany z rozwojem innowacji w sektorze finansowym.

Partnerem głównym wydarzenia jest Visa Europe. Partnerami wspierającymi są eService oraz Vivus Finance. Udział w konferencji jest bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o przesyłanie potwierdzeń obecności (imię i nazwisko, podmiot) do 16 marca 2016 r. na adresy e-mail: j.karasek@ingos.pl lub kontakt@ingos.pl.

Instytut Innowacyjna Gospodarka (IIG) jest organizacją pozarządową, działającą w obszarze tworzenia, wdrażania i promocji innowacji zarówno tych technologicznych, jak i społecznych. W ramach swojej działalności Instytut prowadzi działania badawcze, edukacyjne i szkoleniowe, których efektem są raporty, opracowania, rekomendacje i roadmaps innowacyjności w Polsce. Instytut identyfikuje i promuje przedstawicieli różnych grup interesariuszy, którzy aktywnie działają na rzecz rozwoju różnych sektorów biznesowych i innowacji. Misją Instytutu jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i kooperacji pomiędzy biznesmen, instytucjami naukowymi i administracją publiczną w celu podnoszenia poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw i pomocy w implementacji nowoczesnych technologii do praktyki.

KONTAKT:

Jakub Karasek

PR manager

Instytut Innowacyjna Gospodarka

tel. kom. +48 506 361 691

e-mail: j.karasek@ingos.pl

www.ingos.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.03.2016, 14:17
Źródło informacji Instytut Innowacyjna Gospodarka
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ