Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Potwierdza to badanie Automarket.pl - aż 33% respondentów jest zainteresowanych hybrydą w perspektywie 5 lat.
• Klienci platformy sukcesywnie kupują coraz więcej aut z napędem hybrydowym. Obecnie stanowią one ponad 10% całości sprzedaży, wobec niecałych 7% w 2023 roku.
• Zawieszenie programu dopłat do aut bateryjnych może wpłynąć na różnice w cenach e-pojazdów i hybryd, a co za tym idzie pobudzić zainteresowanie tymi drugimi.
Polacy stawiają na nowoczesne technologie, także w motoryzacji. Od stycznia do lipca 2024 r. liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych wzrosła o 20% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r. Rejestracje pojazdów hybrydowych (PHEV) zwiększyły się o prawie 33%, czyli o niemal 3 tys. sztuk.
Podobne trendy widać w całej Europie. W czerwcu 2024 r. samochody elektryczne stanowiły ponad 14% rynku motoryzacyjnego w UE. Udział pojazdów hybrydowych wzrósł z kolei z 24% do prawie 30% (dane ACEA - Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów).
Badania Automarket.pl wskazują, że hybryda jest uważana za dobrą opcję na przyszłość
Również z badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie Automarket.pl* wynika, że kierowcy coraz częściej szukają aut z silnikiem hybrydowym. Szczególnie wówczas, kiedy zakup planują za kilka lat. Aż 33% pytanych, którzy o zmianie samochodu myślą w perspektywie 5 lat, stawia właśnie na hybrydy.
„Nasze badania pokazują, że samochody hybrydowe zdobywają coraz większe uznanie wśród kierowców. Wierzymy, że ich popularność będzie rosła, ponieważ są one nie tylko oszczędne i trwałe, ale także pełne innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Hybrydy łączą zalety silników spalinowych i elektrycznych, oferując niższe zużycie paliwa, mniejsze emisje dwutlenku węgla oraz cichszą i bardziej komfortową jazdę. Szczególnie w warunkach miejskich zalety takich silników są nie do przecenienia” - mówi Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.
„Na platformie Automarket.pl sukcesywnie zwiększamy ofertę hybryd. Obecnie mamy dostępnych ponad 200 nowych samochodów z tym rodzajem napędu, które można nabyć w atrakcyjnym finansowaniu - leasingu lub wynajmie długoterminowym. Ponadto regularnie poszerzamy naszą ofertę używanych pojazdów hybrydowych, których liczba wynosi już blisko 300” - dodaje Tomasz Otto.
Sprzedaż hybryd na platformie należącej do PKO Leasing wzrosła w 2024 r. o ponad 3 p.p. w stosunku do 2023 r. i sięgnęła blisko 400 sztuk. W przypadku aut elektrycznych zwiększyła się o 0,5 p.p. W tym roku hybrydy stanowią już ponad 10% pojazdów przekazywanych kierowcom. Aż 58% jest finansowana w formie najmu długoterminowego. W przypadku elektryków dominuje leasing - 56%.
Kierowcy doceniają przede wszystkim małe spalanie aut typu z napędem hybrydowym. Aż 72% respondentów przebadanych przez Automarket.pl wskazuje na to jako czynnik ważny przy wyborze pojazdu. Wyżej jest tylko cena, która jest istotna dla 82% badanych.
Dla prawie 70% zainteresowanych zakupem samochodu istotne są koszty napraw i serwisu przyszłego auta. Tu także hybrydy mają swoje przewagi. Dzięki temu, że silnik elektryczny przejmuje część pracy systemu napędowego, części mechaniczne silnika spalinowego zużywają się wolniej. To oznacza mniej awarii i niższe koszty serwisowania. Właściciele hybryd mogą więc cieszyć się większą niezawodnością swoich aut oraz mniejszymi wydatkami na naprawy.
„Przerwa” w dofinansowaniu elektryków to paliwo dla pojazdów z napędem hybrydowym
Cena, która w opinii 8 na 10 badanych przez Automarket.pl jest najważniejsza przy wyborze samochodu, w najbliższym czasie może w jeszcze większym stopniu podbić notowania pojazdów hybrydowych.
„W związku z zawieszeniem od września dopłat do aut elektrycznych w ścieżce leasingowej samochody hybrydowe mogą zyskać. Są oszczędniejsze niż tradycyjne modele spalinowe, jednocześnie trwałe i bardzo zaawansowane technicznie. Stanowią wygodny kompromis, łącząc zalety e-pojazdów i aut konwencjonalnych, a rozwój technologii stale poprawia ich parametry” - mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.
* Badanie preferencji zakupowych dot. zakupu pojazdów. Agencja badawcza PBS Sp. z o.o. na zlecenie „Automarket”. Badanie realizowane techniką CAWI. Próba badawcza n=1, 132 wywiadów w populacji internautów, kwoty na podstawowe zmienne demograficzne: płeć, wiek oraz wielkość miejscowości.
Źródło informacji: PKO Leasing
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2024, 13:32 |
Źródło informacji | PKO Leasing |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu