Newsletter

Polski system diagnostyki łysienia TrichoLAB podbija światowe rynki

14.10.2015, 15:18aktualizacja: 14.10.2015, 15:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trichoskopowe badanie
Trichoskopowe badanie
Innowacyjność projektu oraz zapotrzebowanie ze strony lekarzy dermatologów spowodowały, że systemem TrichoLAB zainteresowała się niemiecka firma FotoFinder, światowy lider w produkcji i sprzedaży sprzętu do obrazowego badania skóry.

PAP: Dlaczego człowiek łysieje?

dr n. fiz. Michał Kasprzak, prezes firmy TrichoLAB: Jest ogromna różnorodność przyczyn zarówno chorobowych, jak i środowiskowych czy osobniczych powodujących łysienie. Niektóre lepiej poddają się terapii, inne trudniej. 

PAP: Czy i jak można leczyć łysienie?

dr Michał Kasprzak: Po pierwsze, należy pamiętać, że nie każdy rodzaj łysienia da się wyleczyć. Po drugie, nawet w jednostkach chorobowych, które poddają się leczeniu, terapia jest długotrwała i efekty uzyskuje się dopiero po wielu miesiącach kuracji. Dlatego szczególnie ważne jest trafne rozpoznanie choroby na samym początku.

PAP: Czy oferta laboratorium skierowana jest raczej do mężczyzn czy kobiet?

dr Michał Kasprzak: Oferta jest skierowana do lekarzy dermatologów i to oni decydują, w jakich przypadkach należy wykonać badanie. Tym niemniej metoda badawcza jest dostosowana zarówno do kobiet, jak i mężczyzn.

PAP: Na czym polega badanie trichoskopowe skóry głowy i w jakim celu jest ono wykonywane?

dr Michał Kasprzak: Badanie jest nieinwazyjne, bezbolesne i nie wymaga usuwania włosów. Lekarz przy pomocy mikroskopu podłączonego do komputera wykonuje serię zdjęć skóry owłosionej głowy, a następnie zdjęcia te trafiają na bezpieczny serwer laboratorium. Tu w wyniku działania zaawansowanych algorytmów rozpoznawania obrazu następuje identyfikowanie pojedynczych włosów i innych istotnych diagnostycznie struktur. Następnie elementy te są liczone i mierzone oraz poddawane analizie statystycznej. Obliczone wartości pozwalają lekarzowi specjalizującemu się w leczeniu łysienia na postawienie trafnej diagnozy i w jej wyniku na włączeniu optymalnego dla pacjenta leczenia. Wykonanie badania na początku terapii pozwala również na obserwowanie jej efektów. 

PAP: Jakie są koszty takiej diagnozy, czy stać na nią zwykłych ludzi?

dr Michał Kasprzak: TrichoLAB świadczy swoje usługi wyłącznie na rzecz gabinetów lekarskich, w związku z tym nie ustala cen dla pacjenta. Tym niemniej, z naszych obserwacji wynika, że cena badania jest porównywalna z ceną wizyty u dobrego fryzjera.

PAP: Czy firma działa również na rynkach zagranicznych?

dr Michał Kasprzak: Tak. Naszą technologią zainteresowała się niemiecka firma FotoFinder, będąca światowym liderem w produkcji i sprzedaży sprzętu medycznego do obrazowego badania skóry. W efekcie tego dostęp do usługi TrichoLAB jest aktualnie fabrycznie instalowany we wszystkich sprzedawanych na całym świecie urządzeniach FotoFinder, jak również dostęp do niej mają wszyscy dotychczasowi klienci firmy. Przy okazji chciałbym podkreślić, że projekt TrichoLAB został częściowo sfinansowany z funduszy unijnych.

PAP: Kto jest pomysłodawcą metody trichoskopii?

dr Michał Kasprzak: Metoda została opracowana przez zespoły polskich, włoskich i japońskich naukowców, przy czym z dumą możemy zaznaczyć, że ogromne zasługi w tej dziedzinie ma światowej klasy dermatolog, profesor Lidia Rudnicka, wraz ze swoim zespołem.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.10.2015, 15:18
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ