Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rosnąca konsumpcja
Liczba konsumentów porzeczki rośnie systematycznie. Trend dotyczy zarówno czarnej, jak i czerwonej porzeczki i ich przetworów.
Czarne porzeczki i ich przetwory w lecie br. jadło 26% Polaków, czyli 8,4 mln osób. Liczba konsumentów wzrosła o 300 tys. względem deklaracji z 2022 r., kiedy wyniosła 8,1 mln (25%). To wyrównany najwyższy wynik sierpniowych pomiarów, włącznie z okresem wzmożonej konsumpcji owoców w czasie pandemii.
Latem br. porzeczki czerwone i ich przetwory jadło 9,7 mln konsumentów (30% populacji dorosłych Polaków). To najwyższy wynik sierpniowych pomiarów. W sierpniu 2022 r. - 8,4 mln (26%), co oznacza wzrost o 1,3 mln osób.
Warto przypomnieć, że dla czerwonej porzeczki lipiec był miesiącem najwyższej konsumpcji. Jej poziom był wtedy jeszcze wyższy, rekordowy w historii prowadzonych pomiarów.
„Dla nas, plantatorów, ale także dla całej branży nie ma lepszej wiadomości niż ta, że nasze owoce znajdują tak duże uznanie wśród konsumentów. Wzrost zainteresowania owocami jagodowymi i ich konsumpcja to najlepsza nagroda dla producentów za ich trud i całe serce włożone przy produkcji. Porzeczki to owoce na trwałe zapisane w historii naszego społeczeństwa. Dzięki wysiłkowi wielu ludzi przypominamy o ich obecności i niezwykłych walorach. Przez cały rok cieszą nasze podniebienie, korzystnie wpływając na zdrowie i urodę. Cieszą także różnorodnością kolorów, poprawiając nam codzienne samopoczucie. Rośnijmy w siłę razem z naszymi polskimi superowocami” - poleca Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.
Wzrost liczby konsumentów „lato do lata”
W porównaniu z latem 2022 roku liczba konsumentów czerwonych porzeczek i ich przetworów wzrosła o 15%. To drugi wynik, szybciej rosła jedynie jeżyna.
W porównaniu z latem 2022 roku czarnej porzeczce i jej przetworom przybyło 1,9 mln nowych konsumentów. Więcej konsumentów zyskała tylko malina. W skali 3 lat, w porównaniu „lato 2020 do lata 2023 roku”, deklaracje spożycia czarnej porzeczki i jej przetworów wzrosły o 63%, z 5,2 mln do 8,4 mln konsumentów. Jedynie w przypadku jeżyn wzrost był wyższy i wyniósł 75%, liczba konsumentów wzrosła z 5,2 mln do 9,1 mln. Duży był także wzrost liczby konsumentów aronii i jej przetworów od 2020 r. - wyniósł 46%.
Więcej o walorach porzeczek na stronie PolskieSuperowoce.pl oraz w materiale Porzeczki - dowiedz się, co zdrowego w sobie kryją.
Wyniki monitoringu konsumpcji 2020-2023
Projekt badań konsumpcji został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli warzyw i owoców w codziennym odżywianiu Polaków. Monitoring został rozpoczęty w lutym 2020 roku.
Badania realizuje Kantar w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Są one finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków i ich przetworów.
Aktualizowane wyniki dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.10.2023, 09:24 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Syracuse Lemon PGI: 102 million consumers reached in Italy, Poland and Romania
Good results for the first year of the LemOn campaign, the project for promoting the Syracuse IGP Lemon, co-financed by the Consortium for the Protection of Syracuse IGP Lemon and the European Union.- 28.03.2025, 15:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Nowa strategia EXATEL S.A.: spółka chce stać się głównym partnerem technologicznym polskich firm i instytucji publicznych PAP
Cyberbezpieczeństwo i wzmacnianie odporności cyfrowej, technologiczne wsparcie biznesu oraz sektora publicznego, rozwój sieci 5G i infrastruktury telekomunikacyjnej, zrównoważony rozwój: to tylko niektóre z elementów nowej strategii spółki EXATEL na lata 2025-2027. Firma chce również wykorzystać swój globalny zasięg, autorskie systemy informatyczne i unikalne kompetencje, aby jeszcze skuteczniej angażować się m.in. w walkę z dezinformacją czy ochronę infrastruktury krytycznej.- 28.03.2025, 15:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bezpieczeństwo i konkurencyjność gospodarki w dobie geopolitycznych zawirowań - już wkrótce na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
Uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm i przedsiębiorcy, wyraziste osobowości, eksperci, naukowcy i ludzie mediów - już za miesiąc, w terminie 23-25 kwietnia br., to opiniotwórcze grono spotka się w Katowicach na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym (EEC - European Economic Congress). Co znaczy działać razem dla bezpiecznej przyszłości i w jaki sposób podnieść konkurencyjność i niezależność europejskiej gospodarki - te kwestie będą myślami przewodnimi tegorocznej debaty, organizowanej pod patronatem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.- 28.03.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Grupa PTWP, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ