Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rosnąca konsumpcja
Liczba konsumentów porzeczki rośnie systematycznie. Trend dotyczy zarówno czarnej, jak i czerwonej porzeczki i ich przetworów.
Czarne porzeczki i ich przetwory w lecie br. jadło 26% Polaków, czyli 8,4 mln osób. Liczba konsumentów wzrosła o 300 tys. względem deklaracji z 2022 r., kiedy wyniosła 8,1 mln (25%). To wyrównany najwyższy wynik sierpniowych pomiarów, włącznie z okresem wzmożonej konsumpcji owoców w czasie pandemii.
Latem br. porzeczki czerwone i ich przetwory jadło 9,7 mln konsumentów (30% populacji dorosłych Polaków). To najwyższy wynik sierpniowych pomiarów. W sierpniu 2022 r. - 8,4 mln (26%), co oznacza wzrost o 1,3 mln osób.
Warto przypomnieć, że dla czerwonej porzeczki lipiec był miesiącem najwyższej konsumpcji. Jej poziom był wtedy jeszcze wyższy, rekordowy w historii prowadzonych pomiarów.
„Dla nas, plantatorów, ale także dla całej branży nie ma lepszej wiadomości niż ta, że nasze owoce znajdują tak duże uznanie wśród konsumentów. Wzrost zainteresowania owocami jagodowymi i ich konsumpcja to najlepsza nagroda dla producentów za ich trud i całe serce włożone przy produkcji. Porzeczki to owoce na trwałe zapisane w historii naszego społeczeństwa. Dzięki wysiłkowi wielu ludzi przypominamy o ich obecności i niezwykłych walorach. Przez cały rok cieszą nasze podniebienie, korzystnie wpływając na zdrowie i urodę. Cieszą także różnorodnością kolorów, poprawiając nam codzienne samopoczucie. Rośnijmy w siłę razem z naszymi polskimi superowocami” - poleca Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.
Wzrost liczby konsumentów „lato do lata”
W porównaniu z latem 2022 roku liczba konsumentów czerwonych porzeczek i ich przetworów wzrosła o 15%. To drugi wynik, szybciej rosła jedynie jeżyna.
W porównaniu z latem 2022 roku czarnej porzeczce i jej przetworom przybyło 1,9 mln nowych konsumentów. Więcej konsumentów zyskała tylko malina. W skali 3 lat, w porównaniu „lato 2020 do lata 2023 roku”, deklaracje spożycia czarnej porzeczki i jej przetworów wzrosły o 63%, z 5,2 mln do 8,4 mln konsumentów. Jedynie w przypadku jeżyn wzrost był wyższy i wyniósł 75%, liczba konsumentów wzrosła z 5,2 mln do 9,1 mln. Duży był także wzrost liczby konsumentów aronii i jej przetworów od 2020 r. - wyniósł 46%.
Więcej o walorach porzeczek na stronie PolskieSuperowoce.pl oraz w materiale Porzeczki - dowiedz się, co zdrowego w sobie kryją.
Wyniki monitoringu konsumpcji 2020-2023
Projekt badań konsumpcji został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania związane z promocją roli warzyw i owoców w codziennym odżywianiu Polaków. Monitoring został rozpoczęty w lutym 2020 roku.
Badania realizuje Kantar w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Są one finansowane z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dostarczają informacji na temat liczby konsumentów i częstotliwości konsumpcji poszczególnych gatunków i ich przetworów.
Aktualizowane wyniki dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl.
#PolishSuperFruits #PolskieSuperowoce
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.10.2023, 09:24 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
W cieniu konfliktu: jak młode pokolenie Libanu walczy o swoją przyszłość
Liban już kolejny rok z rzędu pogrążony jest w wielowymiarowym kryzysie. Zapaść gospodarcza, napięta sytuacja polityczna i - obecnie zawieszona - wojna na terytorium kraju powodują, że coraz więcej jego mieszkańców żyje w skrajnym ubóstwie. Szczególnie zagrożone są osoby młode - to właśnie je wspiera Polska Akcja Humanitarna.- 23.12.2024, 16:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Polska Akcja Humanitarna
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire