Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes PGNiG Obrót Detaliczny, który wziął udział w panelu „Skuteczni w walce o czyste powietrze” w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zauważył, że dyskusja o smogu w przestrzeni publicznej jest bardzo intensywna już od dwóch lat. „Przy czym istotna różnica jest taka, że o ile jeszcze 2 lata temu dyskutowaliśmy o tym problemie w okresie mniej więcej od października do marca, tak teraz dyskutujemy o tym cały rok. Jest to związane ze wzrostem świadomości ekologicznej społeczeństwa. Coraz głośniejsza dyskusja publiczna powoduje, że firmy energetyczne szukają dobrych rozwiązań w walce z zanieczyszczeniami powietrza”.
Jednym z nich jest popularyzacja ekologicznego paliwa, jakim jest gaz ziemny. „Do tego niezbędny jest konsekwentny rozwój sieci gazowniczej, ponieważ nasz kraj nadal nie jest w pełni zgazyfikowany. W tym momencie sieć obejmuje około 60 proc. powierzchni Polski - mówił Henryk Mucha. - Polacy są zainteresowani ogrzewaniem gazowym. Dla osób, które chcą wymienić dotychczasowe źródło ciepła przygotowaliśmy program, polegający na dofinansowaniu wymiany tak zwanego kopciucha na nowy kocioł gazowy” - powiedział prezes.
W ramach ogólnopolskiego programu PGNiG „Dofinansowanie nawet do 3000 zł” dopłaty do pieca gazowego może uzyskać w sumie 11 tysięcy gospodarstw. Maksymalna kwota wsparcia udzielonego przez spółkę to 3 tys. zł jeśli jest się posiadaczem Karty Dużej Rodziny. Z tego wsparcia może skorzystać 1000 polskich rodzin. Dla 10 tys. pozostałych program przewiduje dofinansowanie rzędu 1 tys. zł.
„Traktujemy ten program pilotażowo. Wnioski zbieramy dopiero od 2 maja, ale już widać, że zainteresowanie jest wysokie” - wyjaśnił. W jego opinii, wynika to z dwóch czynników „Przede wszystkim jest to wynik wzrostu świadomości, społeczeństwo chce być coraz bardziej ekologiczne. Mieszkańcy dostrzegają także walor ekonomiczny, ponieważ gaz jest coraz tańszy - na przestrzeni ponad 2 ostatnich lat, gaz dla gospodarstw domowych potaniał o przeszło jedną piątą” - dodał.
Kolejnym obszarem, który prezes PGNiG Obrót Detaliczny wskazał jako istotny w kontekście walki ze smogiem, jest transport publiczny, z wyszczególnieniem transportu na terenie aglomeracji miejskich. „Półtora roku temu postawiliśmy na popularyzację gazu CNG w partnerstwie m.in. z Izbą Gospodarczą Komunikacji Miejskiej, czego efekty można było obserwować w 2017 roku” - zaznaczył. „Deklaracje o zakupie 70 autobusów gazowych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach, deklaracja zakupu 40 autobusów przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Rzeszowie, 21 autobusów w Tarnowie i mniej więcej 3 tygodnie temu - 110 autobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie - to są konkrety” - wyliczył.
Zapytany o kolejne potencjalne rozwiązania w zakresie skutecznego zwalczania smogu, stwierdził „ że do realizacji trudnych, złożonych przedsięwzięć gospodarczych tworzy się konsorcja, tak również powinno być w przypadku tak złożonego problemu jak walka ze smogiem. Liderem powinien być rząd, zaś uczestnikami samorząd i duże firmy energetyczne” - zakończył szef PGNiG Obrót Detaliczny.
Europejski Kongres Gospodarczy trwał trzy dni, podczas których w sumie odbyło się ponad 150 sesji z udziałem przeszło 900 prelegentów; według organizatorów w kongresie wzięło ok. 10 tys. gości z kraju i z zagranicy. Organizatorem kongresu jest Grupa PTWP.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 17.05.2018, 13:56 |
| Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Modon Holding tworzy spółkę joint venture z Related Companies i Panepinto Properties w celu realizacji Harborside 4, luksusowego wieżowca mieszkalnego położonego nad wodą w ścisłym centrum biznesowo-handlowym Jersey City
• Modon obejmuje większościowy udział w Harborside 4, luksusowego 54-piętrowego przedsięwzięcia deweloperskiego w centrum Jersey City, które w I kw. 2029 r. do dyspozycji odda 800 luksusowych mieszkań na wynajem i mieszkań własnościowych.
• Spółka joint venture z przedsiębiorstwami Related i Panepinto wspiera realizację aktualnej strategii Modon na rzecz dywersyfikacji globalnego portfela w drodze wysokiej jakości inwestycji i solidnych partnerstw międzynarodowych.- 23.12.2025, 15:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
MINISO wzmacnia swoją obecność w Europie, otwierając pierwszy flagowy sklep w jednym z głównych centrów handlowych w Polsce
- 23.12.2025, 13:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ