Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przypomnijmy, że projekt zakłada 30% dofinansowanie zakupu nowego pojazdu elektrycznego w cenie nieprzekraczającej 125 000 PLN. Natomiast dopłata do pojazdów wodorowych również wynosi 30% lecz nie może przekroczyć 90 000 PLN, co oznacza, że maksymalna cena tego pojazdu może wynieść 300 000. PLN. Pojazdy zakupione powyżej tej ceny nie będą kwalifikowały się do projektu.
Zatem dopłata obejmuje niewielkie pojazdy o zasięgu nie przekraczającym 100 km. Pojazdy o zasięgu ok. 300 km są droższe i nie mieszczą się w limicie. Zresztą nawet jakby się mieściły to jaki procent Polaków stać na zakup nowego auta za 125 000 PLN, którego użyteczność jest ograniczona? Bo pamiętać trzeba, że ewentualny zwrot nastąpi po przedstawieniu faktury zakupu. Kwota zakupu 87 500 PLN to nadal kosmiczna kwota dla niejednego gospodarstwa domowego w Polsce. Tym bardziej, że według danych autobaza.pl Polacy najchętniej kupują pojazdy w wieku 7-10 lat w cenie do 25 tyś. PLN.
Kto tak naprawdę na tym zarobi?
Pojawienie się tematu dopłat do pojazdów elektrycznych już wpłynęło na rozszerzenie asortymentu dealerów, którzy do swoich ofert wprowadzają „miejskie pojazdy elektryczne”. Przykładem może posłużyć Renault TWIZY - dwuosobowy miejski mini elektryk określany jako auto kompaktowe.
Ceny tego auta u polskich dealerów zaczynają się od ok. 53 000 PLN, podczas gdy cena tego samego auta w pozostałych krajach UE oscyluje wokół 30 000 PLN.
„Ponad 20 000 PLN różnicy w cenie tego samego auta pomiędzy poszczególnymi krajami w UE wskazuje na windowanie cen dealerów w Polsce pod ustawę o dopłatach do pojazdów elektrycznych” - ocenia Piotr Korab ekspert Autobaza.
Źródło: oficjalne strony dealerów Renault w poszczególnych krajach
Jak inaczej bowiem wytłumaczyć tak znaczącą różnicę w cenie? Do tej pory to w Polsce niektóre modele samochodów oferowane były taniej niż u naszych sąsiadów. Ponadto w Polsce dostępny jest obecnie droższy model TWIZY LIFE 80 N, podczas gdy w pozostałych krajach UE, dostępny jest również tańszy model N 45.
Czy to oznacza, że Polacy zaczną jeździć np. do Niemiec po nowe auta elektryczne? Czy dopłaty rządowe obejmują również nowe auta kupione za granicą?
Projekt ministerstwa jest naprawdę dobrym pomysłem na wprowadzenie do użytku w Polsce aut elektrycznych. Jednak zdecydowanie należałoby go dostosować do realiów panujących na rynku i zasobności portfela przeciętnej polskiej rodziny. Dopłaty powinny uwzględniać również pojazdy używane, aby zwiększyć różnorodność oferty i uniemożliwić dealerom stosowanie praktyk zawyżania cen pojazdów pod dopłaty.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 02.08.2019, 17:20 |
| Źródło informacji | VIN-Info |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Ferrero Polska: odpowiedzialną i etyczną firmę tworzą wspólne wartości, a nie nowe regulacje czy trendy PAP
Z jednej strony budowanie w zespole poczucia bezpieczeństwa i szacunku dla każdego pracownika, z drugiej: świadomość wspólnej odpowiedzialności za społeczności lokalne, środowisko naturalne, cały cykl „życia produktu i opakowania” - to podstawowe czynniki definiujące dziś dojrzałą, właściwie zarządzaną firmę. Choć za sprawą unijnych regulacji i zmieniających się oczekiwań konsumentów weszły one do kanonu współczesnego managementu, to istnieją firmy, które takie standardy oraz wartości pielęgnują od wielu dekad.- 02.12.2025, 11:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zakończenie sezonu rowerów publicznych 2025: ponad 8,35 mln wypożyczeń
Sezon rowerów miejskich 2025 dobiegł końca w większości polskich miast, a jego wyniki potwierdzają, że mikromobilność odgrywa coraz ważniejszą rolę w codziennym transporcie miejskim. W 80 miastach odnotowano ponad 8,35 mln wypożyczeń, a z systemów skorzystało około 0,5 mln użytkowników, którzy łącznie pokonali 23 mln kilometrów i spędzili na rowerach 234 mln minut.- 02.12.2025, 11:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Nextbike
-
LONGi publikuje globalne dane terenowe dotyczące technologii BC: wydajność i niezawodność przekraczają oczekiwania
- 02.12.2025, 10:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ