Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W każdym z corocznych raportów publikowane są bieżące analizy nt. rynku PV oraz możliwe perspektywy jego rozwoju. Tegoroczny raport jest wyjątkowy.
W obliczu zmian regulacyjnych i rosnących cen energii elektrycznej rok 2021 zakończył się spektakularnym sukcesem branży fotowoltaicznej. Moc zainstalowana w fotowoltaice na koniec 2021 roku wyniosła 7,6 GW i tylko w samym 2021 roku powstało ponad 3,7 GW nowych instalacji PV. Ogromny wkład, tak jak w roku poprzednim, mieli prosumenci indywidualni z niemalże 80% udziałem w rynku. Pierwsze wymierne efekty przyniósł też system aukcyjny - ponad 1 GW mocy w farmach fotowoltaicznych oddaje już energię do sieci.
Zmiana systemu wsparcia dla prosumentów z net metering na net billing sprawia, że prosumenci zwracają uwagę na zarzadzanie energią i zwiększają bieżąca autokonsumpcję energii z PV, np. decydując się na magazyny energii, w tym po raz pierwszy na magazyny ciepła.
W 2021 roku można było zaobserwować coraz bardziej widoczny udział w rynku PV autopoducentów czyli tzw. prosumentów biznesowych. Sukcesem zakończył się sześcioletni okresu wsparcia aukcyjnego. W roku 2021 przeprowadzono po raz pierwszy aż dwie rundy aukcji OZE. Łączna moc projektów fotowoltaicznych, które wygrały wszystkie dotychczasowe aukcje przekroczyła 6,3 GW, czyniąc z Polski wielki plac budowy i nowoczesnej transformacji energetycznej także w najbliższych 2-3 latach.
Na koniec 2021 roku Polska zajęła drugie miejsce w UE pod względem przyrostu nowych mocy i trzecie miejsce na świecie w mocy prosumenckiej. O tych sukcesach i prognozach na 2030 będzie można przeczytać w najbliższym Raporcie IEO.
Raport porusza też bieżące i przyszłe wyzwania i wskazuje na konieczność zmian w dotychczasowym modelu rozwoju sektora fotowoltaiki. W 2021 roku deweloperzy zetknęli się z utrudnieniami takimi jak np. coraz bardziej masowe odmowy przyłączenia do sieci elektroenergetycznych.
Po tym jak branża poradziła sobie z następstwami pandemii Covid, w ostatnich miesiącach inwestorzy muszą się zmierzyć z przeciwnościami, które są następstwem wojny i szantażu energetycznego Rosji. Te następstwa to m.in. wzrost cen surowców do produkcji paneli PV, w tym aluminium, krzemu oraz trwające zakłócenia ciągłości łańcuchów dostaw i utrudniania z dostępnością modułów i inwerterów oraz ich rosnącymi cenami.
Publikacja raportu „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2022” odbędzie się na konferencji prasowej w siedzibie PAP 25 maja 2022 roku o godzinie 14:00, będzie również transmitowana online. W branżowym panelu dyskusyjnym podczas wydarzenia wezmą udział tegoroczni partnerzy raportu. Raport będzie dostępny do bezpłatnego pobrania w wersji elektronicznej na stronie IEO. Zachęcamy do śledzenia bieżących informacji dotyczących raportu na stronie IEO https://ieo.pl/pl/raport-pv-2022.
Golden partnerzy: BayWa r.e., mBank, SOLTEC
Silver partnerzy: Alseva, Corab, OX2, PCWO Energy, Polenergia Fotowoltaika
Patroni honorowi: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, KUKE (Grupa PFR), Polska Agencja Inwestycji i Handlu, (Grupa PFR), Związek Banków Polskich
Patroni medialni: aleBank, gramwzielone, Magazyn fotowoltaika, Nowa Energia, Teraz Środowisko, Polski Instalator, Świat OZE
Źródło informacji: Instytut Energetyki Odnawialnej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.05.2022, 11:56 |
Źródło informacji | Instytut Energetyki Odnawialnej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie produkty mleczne królują wśród sportowców
Dieta osób aktywnych fizycznie, zwłaszcza sportowców, wymaga szczególnej uwagi i starannego doboru składników odżywczych. Wśród kluczowych elementów, które odgrywają istotną rolę w diecie sportowca, znajdują się produkty mleczne. Są one bogate w białko, wapń oraz inne składniki wspierające zdrowie, takie jak witaminy z grupy B. Produkty mleczne stanowią podstawę codziennego odżywiania i pomagają osiągać lepsze wyniki sportowe. Kampania „Polskie produkty mleczne królują na stole” ma na celu przypomnienie, jak cenne są nasze rodzime produkty mleczne - od kefiru, jogurtu po sery dojrzewające - w diecie osób dbających o formę fizyczną.- 27.02.2025, 10:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: KZSM Zw. Rew.
-
Quantum Trilogy zapewnia dostosowane do potrzeb technologie o kluczowym znaczeniu dla działań o wysokiej stawce
- 27.02.2025, 09:45
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ