Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zarówno pandemia, jak i dynamiczny rozwój technologii, wpłynęły na zmianę podejmowania decyzji zakupowych Polaków na przestrzeni ostatniego roku – przyznali zgodnie uczestnicy panelowej dyskusji pt. „Klient 4.0 na polskim rynku – budowanie przewagi konkurencyjnej przez doświadczenia”.
„Zrozumienie potrzeb klienta i zapewnienie mu dostępu do maksymalnej ilości informacji w jak najkrótszym czasie pozwalają zbudować wizerunek firmy godnej zaufania, co przekłada się na wzrost jej przychodów średnio o 9 proc – mówiła Aleksandra Agatowska. - Z raportu PZU >>Trwała przyjaźń z klientem. Customer Experience 2021<< wynika, że nawet 73 proc. konsumentów jest skłonnych zrezygnować z produktu bądź usługi, jeżeli już na wstępie proces zakupu wydaje im się zbyt skomplikowany lub czasochłonny. Jednocześnie 90 proc. respondentów dobrze oceniających dotychczasową współpracę z marką – deklaruje dalsze korzystanie z jej oferty” – dodała.
Satysfakcja klienta rzutuje również na społeczny odbiór firmy. To istotny czynnik decydujący o jej sukcesie rynkowym gdyż, jak podkreślała Aleksandra Agatowska, aż 72 proc. klientów pyta znajomych o opinie o danej marce, zaś 79 proc. uwzględnia komentarze i oceny pojawiające się w internecie.
„Coraz chętniej korzystamy z usług z poziomu laptopa, smartfona czy urządzeń ubieralnych. Zmiana marki to często kwestia jednego kliknięcia, podobnie jak podzielenie się opinią na temat oferty firmy czy standardu obsługi klienta z całym wirtualnym światem” – wskazywała Jowita Michalska, prezes Digital University.
Piotr Wojciechowski, CEO FUZERS Sp. z o.o., wskazywał na korzyści płynące z klientocentryzmu – czyli ukierunkowania wszystkich działań organizacji na zdobycie zaufania i lojalności konsumenta.
„Prawdziwym testem dla pracowników są sytuacje kryzysowe – reklamacje bądź wnioski klientów o rezygnację z usług naszej marki. Jeżeli wykażemy się wówczas profesjonalizmem i elastycznością, to znacznie zwiększymy szanse na kontynuowanie współpracy lub powrót konsumenta w przyszłości” – podkreślał.
„Wspomniany klientocentryzm nie dotyczy jedynie działu obsługi klienta, lecz determinuje funkcjonowanie innych komórek dotychczas skupionych na procesach wewnątrz firmy – zarządu, produkcji, czy IT” – dodała Jowita Michalska. Ekspertka zaznaczyła, że wymaga to zmiany kultury pracy całej organizacji w celu wspólnego przygotowywania kompleksowych rozwiązań dla obecnych i przyszłych klientów.
„PZU SA i PZU Życie SA zatrudniają ponad dziesięć tysięcy osób - na co dzień zwykłych konsumentów korzystających z szeregu usług. Dlatego często to oni są pomysłodawcami nowych inicjatyw naszego przedsiębiorstwa – mówiła Aleksandra Agatowska. - Moją radą dla osób pracujących na różnych szczeblach jest, aby sami korzystali z usług i produktów swojej firmy bez żadnych ułatwień czy przywilejów. Osobiście, chcąc załatwić sprawę związaną na przykład z moim ubezpieczeniem, zwyczajnie dzwonię na infolinię PZU. To pozwala lepiej zrozumieć klientów naszych firm i stale poprawiać standard oferowanych im usług” – przekonywała.
Raportu do pobrania: https://www.pzu.pl/_fileserver/item/1529955
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.05.2021, 16:50 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Od małej firmy do dostawcy NATO: Wojas świętuje 35-lecie z przychodem ponad 400 mln zł
Rok 2025 jest ważny dla polskiej marki Wojas, która z okazji jubileuszu 35-lecia może pochwalić się wzrostem sprzedaży detalicznej o 5% rok do roku, osiągając ponad 400 mln zł przychodu. Produkcja samego obuwia w zeszłym roku przekroczyła 900 000 par, a marka aktywnie działa już na 10 europejskich rynkach. Jako jedyny polski producent, Wojas dostarczał specjalistyczne obuwie dla NATO i polskich służb mundurowych, co potwierdza najwyższą jakość produktów.- 05.05.2025, 14:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wojas
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ