Pobierz materiał i Publikuj za darmo
– Bardzo ważnym uzupełnieniem komunikacyjnym Stalowej Woli przy tak innowacyjnej i szybko rozwijającej się strefie gospodarczej jest powstanie lotniska o charakterze biznesowym. Po wielu miesiącach analizy przestrzennej, rozeznania rynku oraz zgodności z obowiązującymi przepisami lotniczymi podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu pierwotnych założeń remontu lotniska w Turbii. Powstanie koncepcja nie tylko modernizacji, ale także rozbudowy tego lotniska. Najważniejszymi częściami projektu są pas startowy o powierzchni sztucznej, długości 1350 metrów wraz z drogami kołowania samolotów, nowoczesne systemy nawigacyjne, lądowisko dla śmigłowców oraz cała infrastruktura towarzysząca wraz z zapleczem hotelowym. Prace koncepcyjne pozwolą nam wykonać kolejne kroki, którymi będą opiniowanie przedstawionych założeń w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, prace projektowe oraz poszukiwanie środków na realizację tego zadania. Działamy na terenie gminy Zaleszany, w miejscowości Turbia, ale teren lotniska jest w dyspozycji Miasta Stalowej Woli na podstawie wieloletniej umowy. Lotnisko, które jest położone bezpośrednio przy planowanym przebiegu drogi ekspresowej S74 nabiera zupełnie nowego znaczenia, a cały system komunikacyjny, który tworzymy od lat w Stalowej Woli byłby niepełny bez nowoczesnego lotniska, które jest w stanie przyjąć większe samoloty biznesowe, a tym samym zdecydowanie podnieść renomę Miasta i regionu – zaznaczył Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli
Zakres zamówienia obejmuje budowę drogi startowej o nawierzchni sztucznej (ok. 1350m x 30m) wraz z drogą kołowania, przedstawienie minimum dwóch różnych wariantów samolotu referencyjnego, którego ACN będzie determinować nośność drogi startowej (DS) i drogi kołowania (DK), a także płyty postojowej, przedłożenie szacunkowych kosztów dla każdego z zaproponowanych rozwiązań, w celu optymalizacji wartości inwestycji, modernizację istniejącego pasa startowego o nawierzchni trawiastej do realizacji zadań szybownictwa sportowego, przedstawienie koncepcji drenażu oraz odwodnienia dla całej infrastruktury lotniska, modernizację istniejących hangarów wraz z wyznaczeniem wydzielonej części warsztatowej oraz koncepcję możliwości budowy nowych obiektów hangarowych wraz ze wskazaniem ich lokalizacji i potencjalnego przeznaczenia, budowę stacji paliw wraz z urządzeniami towarzyszącymi – przeznaczonej do stacjonarnego tankowania samolotów, wydzielenie płyty izolowanego stanowiska postojowego samolotów, lądowisko dla śmigłowców, parking dla samochodów osobowych, budowę niezbędnej infrastruktury technicznej, tj.: dróg, sieci technicznych itp. zgodnie z zachowaniem norm i standardów obowiązujących w branży lotniczej, zmianę sposobu użytkowania istniejącego budynku portu lotniczego w zakresie wydzielenia w nim części hotelowej. Ponadto należy uwzględnić modernizację sali szkoleniowej, pomieszczeń dla obsługi administracyjnej oraz technicznej. Budynek musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z zaproponowaniem liczby pokoi, konfigurację, standard oraz przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń, wskazanie optymalnego systemu nawigacyjnego, umożliwiającego precyzyjne przeprowadzanie operacji lotniczych, oszacowanie kosztów nakładów inwestycyjnych w zakresie niniejszego opisu przedmiotu zamówienia z pominięciem budynku portu lotniczego oraz hangarów, a także późniejszych kosztów eksploatacyjnych, wskazanie optymalnego połączenia lotniska z węzłem projektowanej drogi S74 Opatów – Nisko wraz z jego opisem i szkicem, ogrodzenie terenu lotniska, koncepcję lotniczego toru modelarskiego, sporządzenie wykazu podstaw prawnych oraz spisu procedur mających na celu uzyskanie wszelkich wymaganych pozwoleń do prawidłowego funkcjonowania lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji i docelowym kodzie ICAO 3C, wykonanie badań w celu określenia nośności podłoża gruntowego na przedmiotowym lotnisku pod kątem spełnienia założonych wymagań nośności ACN/PCN oraz przedstawienie opinii dot. zaproponowanych rozwiązań konstrukcyjnych dla planowanej utwardzonej drogi startowej.
Koncepcja powinna zawierać część graficzną: koncepcję planu zagospodarowania lotniska w skali 1:5000, plan ograniczeń wysokości zabudowy w rejonie lotniska w skali 1:25000 wraz z wykazem przeszkód lotniczych, profil drogi startowej w skalach 1:500/5000, rzuty kondygnacji budynku 1:100 oraz część opisową określającą wprowadzane zmiany na lotnisku zgodnie z wymogami ULC.
Teren lotniska, stanowiącego przedmiot zamówienia położony jest w województwie podkarpackim, w powiecie Stalowowolskim, w gminie Zaleszany, w odległości ok. 9 km od centrum Stalowej Woli. Obejmuje działki o numerach ewidencyjnych gruntów 1541/1, 1568/2, 1569/2 o łącznej powierzchni około 54 ha. Obecnie lotnisko pełni funkcje lotniska sportowego o kodzie ICAO: EPST. Lotnisko zarządzane jest przez Aeroklub Stalowowolski. Posiada jeden pas startowy trawiasty o wymiarach 870m x 100m. Od strony południowej biegnie droga krajowej nr 77. Od strony północno-zachodniej w sąsiedztwie lotniska planowany jest przebieg drogi ekspresowej S74 Opatów – Nisko.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.04.2023, 06:58 |
Źródło informacji | Stalowa Wola |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu