Pobierz materiał i Publikuj za darmo

– Bardzo ważnym uzupełnieniem komunikacyjnym Stalowej Woli przy tak innowacyjnej i szybko rozwijającej się strefie gospodarczej jest powstanie lotniska o charakterze biznesowym. Po wielu miesiącach analizy przestrzennej, rozeznania rynku oraz zgodności z obowiązującymi przepisami lotniczymi podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu pierwotnych założeń remontu lotniska w Turbii. Powstanie koncepcja nie tylko modernizacji, ale także rozbudowy tego lotniska. Najważniejszymi częściami projektu są pas startowy o powierzchni sztucznej, długości 1350 metrów wraz z drogami kołowania samolotów, nowoczesne systemy nawigacyjne, lądowisko dla śmigłowców oraz cała infrastruktura towarzysząca wraz z zapleczem hotelowym. Prace koncepcyjne pozwolą nam wykonać kolejne kroki, którymi będą opiniowanie przedstawionych założeń w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, prace projektowe oraz poszukiwanie środków na realizację tego zadania. Działamy na terenie gminy Zaleszany, w miejscowości Turbia, ale teren lotniska jest w dyspozycji Miasta Stalowej Woli na podstawie wieloletniej umowy. Lotnisko, które jest położone bezpośrednio przy planowanym przebiegu drogi ekspresowej S74 nabiera zupełnie nowego znaczenia, a cały system komunikacyjny, który tworzymy od lat w Stalowej Woli byłby niepełny bez nowoczesnego lotniska, które jest w stanie przyjąć większe samoloty biznesowe, a tym samym zdecydowanie podnieść renomę Miasta i regionu – zaznaczył Lucjusz Nadbereżny Prezydent Miasta Stalowej Woli
Zakres zamówienia obejmuje budowę drogi startowej o nawierzchni sztucznej (ok. 1350m x 30m) wraz z drogą kołowania, przedstawienie minimum dwóch różnych wariantów samolotu referencyjnego, którego ACN będzie determinować nośność drogi startowej (DS) i drogi kołowania (DK), a także płyty postojowej, przedłożenie szacunkowych kosztów dla każdego z zaproponowanych rozwiązań, w celu optymalizacji wartości inwestycji, modernizację istniejącego pasa startowego o nawierzchni trawiastej do realizacji zadań szybownictwa sportowego, przedstawienie koncepcji drenażu oraz odwodnienia dla całej infrastruktury lotniska, modernizację istniejących hangarów wraz z wyznaczeniem wydzielonej części warsztatowej oraz koncepcję możliwości budowy nowych obiektów hangarowych wraz ze wskazaniem ich lokalizacji i potencjalnego przeznaczenia, budowę stacji paliw wraz z urządzeniami towarzyszącymi – przeznaczonej do stacjonarnego tankowania samolotów, wydzielenie płyty izolowanego stanowiska postojowego samolotów, lądowisko dla śmigłowców, parking dla samochodów osobowych, budowę niezbędnej infrastruktury technicznej, tj.: dróg, sieci technicznych itp. zgodnie z zachowaniem norm i standardów obowiązujących w branży lotniczej, zmianę sposobu użytkowania istniejącego budynku portu lotniczego w zakresie wydzielenia w nim części hotelowej. Ponadto należy uwzględnić modernizację sali szkoleniowej, pomieszczeń dla obsługi administracyjnej oraz technicznej. Budynek musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z zaproponowaniem liczby pokoi, konfigurację, standard oraz przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń, wskazanie optymalnego systemu nawigacyjnego, umożliwiającego precyzyjne przeprowadzanie operacji lotniczych, oszacowanie kosztów nakładów inwestycyjnych w zakresie niniejszego opisu przedmiotu zamówienia z pominięciem budynku portu lotniczego oraz hangarów, a także późniejszych kosztów eksploatacyjnych, wskazanie optymalnego połączenia lotniska z węzłem projektowanej drogi S74 Opatów – Nisko wraz z jego opisem i szkicem, ogrodzenie terenu lotniska, koncepcję lotniczego toru modelarskiego, sporządzenie wykazu podstaw prawnych oraz spisu procedur mających na celu uzyskanie wszelkich wymaganych pozwoleń do prawidłowego funkcjonowania lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji i docelowym kodzie ICAO 3C, wykonanie badań w celu określenia nośności podłoża gruntowego na przedmiotowym lotnisku pod kątem spełnienia założonych wymagań nośności ACN/PCN oraz przedstawienie opinii dot. zaproponowanych rozwiązań konstrukcyjnych dla planowanej utwardzonej drogi startowej.
Koncepcja powinna zawierać część graficzną: koncepcję planu zagospodarowania lotniska w skali 1:5000, plan ograniczeń wysokości zabudowy w rejonie lotniska w skali 1:25000 wraz z wykazem przeszkód lotniczych, profil drogi startowej w skalach 1:500/5000, rzuty kondygnacji budynku 1:100 oraz część opisową określającą wprowadzane zmiany na lotnisku zgodnie z wymogami ULC.
Teren lotniska, stanowiącego przedmiot zamówienia położony jest w województwie podkarpackim, w powiecie Stalowowolskim, w gminie Zaleszany, w odległości ok. 9 km od centrum Stalowej Woli. Obejmuje działki o numerach ewidencyjnych gruntów 1541/1, 1568/2, 1569/2 o łącznej powierzchni około 54 ha. Obecnie lotnisko pełni funkcje lotniska sportowego o kodzie ICAO: EPST. Lotnisko zarządzane jest przez Aeroklub Stalowowolski. Posiada jeden pas startowy trawiasty o wymiarach 870m x 100m. Od strony południowej biegnie droga krajowej nr 77. Od strony północno-zachodniej w sąsiedztwie lotniska planowany jest przebieg drogi ekspresowej S74 Opatów – Nisko.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.04.2023, 06:58 |
Źródło informacji | Stalowa Wola |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Zmiana na stanowisku prezesa zarządu Wolters Kluwer Polska
Wolters Kluwer Polska, lider w dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań informacyjnych i technologicznych, ogłasza zmiany w zarządzie spółki. Z końcem czerwca 2025 r., po ponad 36 latach pracy na rzecz firmy prezes zarządu Wolters Kluwer Polska, Włodzimierz Albin, przechodzi na emeryturę. Od lipca stanowisko to obejmie Marcin Kleina, dyrektor ds. zarządzania produktami.- 06.06.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Wolters Kluwer Polska
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: sektor bankowy ma dobrą sytuację finansową PAP
Trudno wyobrazić sobie dogodniejszy moment na to, żeby szukać lepszych rozwiązań, szukać klienta, dbać o niego – podkreślił prezes zarządu PKO Banku Polskiego Szymon Midera podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Dodał, że digitalizacja i wchodzenie na rynek młodych klientów powoduje, że bardzo szybko zmienia się sposób korzystania z usług finansowych.- 05.06.2025, 18:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PKO Bank Polski na EKF 2025: polska gospodarka jest dziś w dobrej kondycji, ale musi się przygotować na wiele poważnych wyzwań PAP
O aktualnej kondycji gospodarczej Polski oraz największych wyzwaniach i zagrożeniach, z którymi w kolejnych latach będzie się ona zmierzyć, mówili podczas 15. Europejskiego Kongresu Finansowego: Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim, oraz Piotr Bujak, główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego.- 05.06.2025, 17:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ