Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
100 decyzji z zakresu kontroli koncentracji – to efekty pracy Urzędu od momentu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Średni czas trwania postępowania to 27 dni.
Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji wprowadziła uproszczone i skrócone procedury dotyczące kontroli koncentracji. Zamiast dotychczasowego dwumiesięcznego terminu na rozpatrzenie wszystkich spraw wprowadzona została dwuetapowa analiza wniosków. Proste koncentracje rozpatrywane są w ciągu miesiąca, natomiast bardziej złożone przez dodatkowe cztery.
Od 18 stycznia do 17 lipca 2015 roku Urząd wydał 100 decyzji z zakresu kontroli koncentracji. Średni czas trwania postępowania wyniósł 27 dni. Dla porównania – w analogicznym okresie 2014 roku było to 67 dni.
Większość decyzji wydawanych jest w ciągu miesiąca. Jednak UOKiK wydał 3 postanowienia o przedłużeniu postępowania o 4 miesiące. Dzieje się to w sprawach szczególnie skomplikowanych; w takich, w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji na rynku w wyniku dokonania koncentracji lub wymagających przeprowadzenia badania rynku.
Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ amt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.08.2015, 17:14 |
Źródło informacji | UOKiK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |