Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Branża eventowo-wystawiennicza dotkliwie ucierpiała w wyniku epidemii COVID-19. Choć targowy lockdown został zdjęty (z obostrzeniami), organizatorom trudno obiecać, że ich wydarzenie odbędzie się na pewno.
„Świat szuka szczepionki na koronawirusa, my poszukujemy skutecznego lekarstwa dla tych, którzy stracili możliwość docierania do klientów poprzez projekty B2B czy B2C. Wirtualne targi medyczne, paliwowe, zbrojeniowe, rolnicze, kongresy i konferencje naukowe, mogą być atrakcyjne bez wychodzenia z domu. Nie uważamy przy tym, że klasyczne wystawy to przeżytek. Exactus jest członkiem Polskiej Izby Przemysłu Targowego, aktywnie wspieraliśmy prace zespołu ds. odmrażania targów. Są branże, projekty i sytuacje, w których nic nie zastąpi kontaktu osobistego. My również nie odwołujemy targów w realu. Wirtualna wystawa może być alternatywą, uzupełnieniem lub po prostu tańszą opcją. To znakomita okazja na budowanie i podtrzymanie relacji biznesowych - podkreśla Łukasz Sowa, dyrektor zarządzający w łódzkiej spółce Exactus.
Wirtualnie, online, w sieci – znajdź różnicę
Hasła „targi wirtualne” nie wymyślono, ponieważ COVID-19 odciął branżę eventowo-wystawienniczą od świata. To formuła znana od lat, ale do tej pory nie potrafiąca do końca skraść serc uczestników.
„Obalamy mit, że wirtualna wystawa, to wyłącznie internetowy katalog firm, pozbawiony interakcji i emocji. Na Virtual Dental Exhibition by CEDE, naszej imprezie, która odbędzie się we wrześniu (24-26 +na żywo+, następny miesiąc +on demand+) można spotkać się oko w oko (video czat), zaprezentować produkt, porozmawiać o potrzebach biznesowych, odpowiedzieć na pytania. To kompleksowy projekt wystawienniczo-edukacyjny. Będą interaktywne webinary, konkursy i gry. Szykujemy ofertę dla pacjentów. Podobna formuła możliwa jest właściwie w każdej branży – tłumaczy Sowa.
Tanio, taniej, za darmo. A gdzie zysk?
Wystawiennicza arytmetyka jest prosta. W realu, firma musi wykupić od organizatora powierzchnię, zlecić projekt i budowę stoiska, opłacić: transport, media, diety pracowników oraz wiele innych. Wirtualnie, części tych kosztów firmy nie ponoszą.
„Wystawca, zamiast koncentrować się na logistyce targowej, może skupić się na promocji marki czy produktu. Dla jednych będzie to przedłużenie działań pr, ale wielu naszych klientów widzi w projekcie potencjał sprzedażowy. Wszyscy otwarcie mówią, że podczas targów online chcą reklamować internetowe oraz tradycyjne kanały handlu” - wyjaśnia Łukasz Sowa.
Wirtualne wystawy i kongresy mogą odbywać się 24h na dobę, w różnych strefach czasowych jednocześnie, w kilku językach.
A co z kosztami? Są one kilku, a nawet kilkunastokrotnie niższe w porównaniu do tradycyjnych wystaw. Niektórzy, tak jak organizatorzy VDE, udział w wystawie wirtualnej, oferują w tym roku, wystawcom projektu tradycyjnego, w tzw. pakiecie.
Mniejsze wydatki są faktem, ale błędem jest myślenie, że do takiego wydarzenia można podejść z marszu. Trudno samodzielnie „wyklikać” wystawę z częścią edukacyjną, zaprosić firmy i uczestników, wypromować wydarzenie. Proces realizacji projektu tylko z pozoru jest dużo łatwiejszy i krótszy od pracy nad tradycyjną wystawą.
Jak mogą wyglądać wirtualne targi praktycznie w każdej branży wyjaśnia przewodnik wideo po Virtual Dental Exhibition by CEDE.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2020, 17:19 |
Źródło informacji | Exactus |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Prawo.pl: planowane jest rozszerzenie katalogu umów zawieranych elektronicznie PAP
Nowa wersja projektu o eUmowach zakłada, że za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (sms, e-maila) każda firma, a nie jak dotychczas licząca do 9 osób, będzie mogła zawierać więcej rodzajów umów, nie tylko umowy o pracę czy umowy zlecenia, ale też m.in. umowy o zakazie konkurencji, o wolontariacie czy umowy o współodpowiedzialności materialnej - podaje Prawo.pl.- 08.08.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lody na celowniku IJHARS. W kubeczku, w wafelku lub na patyku - sprawdzono, co kryje się w mrożonych pysznościach
Znakowanie lodów trochę kuleje i to zarówno u producentów, jak i w gastronomii, w sprzedaży bezpośredniej. IJHARS najwięcej zastrzeżeń miała do rodzaju informacji o lodach, umieszczanych na etykietach oraz udostępnianych klientom w czasie zakupu.- 08.08.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: IJHARS
-
Image
Tredence powołuje Shriharshę Imprapura na stanowisko Chief Business Officer na region Wielkiej Brytanii i Europy
- 08.08.2025, 11:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ