Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Branża eventowo-wystawiennicza dotkliwie ucierpiała w wyniku epidemii COVID-19. Choć targowy lockdown został zdjęty (z obostrzeniami), organizatorom trudno obiecać, że ich wydarzenie odbędzie się na pewno.
„Świat szuka szczepionki na koronawirusa, my poszukujemy skutecznego lekarstwa dla tych, którzy stracili możliwość docierania do klientów poprzez projekty B2B czy B2C. Wirtualne targi medyczne, paliwowe, zbrojeniowe, rolnicze, kongresy i konferencje naukowe, mogą być atrakcyjne bez wychodzenia z domu. Nie uważamy przy tym, że klasyczne wystawy to przeżytek. Exactus jest członkiem Polskiej Izby Przemysłu Targowego, aktywnie wspieraliśmy prace zespołu ds. odmrażania targów. Są branże, projekty i sytuacje, w których nic nie zastąpi kontaktu osobistego. My również nie odwołujemy targów w realu. Wirtualna wystawa może być alternatywą, uzupełnieniem lub po prostu tańszą opcją. To znakomita okazja na budowanie i podtrzymanie relacji biznesowych - podkreśla Łukasz Sowa, dyrektor zarządzający w łódzkiej spółce Exactus.
Wirtualnie, online, w sieci – znajdź różnicę
Hasła „targi wirtualne” nie wymyślono, ponieważ COVID-19 odciął branżę eventowo-wystawienniczą od świata. To formuła znana od lat, ale do tej pory nie potrafiąca do końca skraść serc uczestników.
„Obalamy mit, że wirtualna wystawa, to wyłącznie internetowy katalog firm, pozbawiony interakcji i emocji. Na Virtual Dental Exhibition by CEDE, naszej imprezie, która odbędzie się we wrześniu (24-26 +na żywo+, następny miesiąc +on demand+) można spotkać się oko w oko (video czat), zaprezentować produkt, porozmawiać o potrzebach biznesowych, odpowiedzieć na pytania. To kompleksowy projekt wystawienniczo-edukacyjny. Będą interaktywne webinary, konkursy i gry. Szykujemy ofertę dla pacjentów. Podobna formuła możliwa jest właściwie w każdej branży – tłumaczy Sowa.
Tanio, taniej, za darmo. A gdzie zysk?
Wystawiennicza arytmetyka jest prosta. W realu, firma musi wykupić od organizatora powierzchnię, zlecić projekt i budowę stoiska, opłacić: transport, media, diety pracowników oraz wiele innych. Wirtualnie, części tych kosztów firmy nie ponoszą.
„Wystawca, zamiast koncentrować się na logistyce targowej, może skupić się na promocji marki czy produktu. Dla jednych będzie to przedłużenie działań pr, ale wielu naszych klientów widzi w projekcie potencjał sprzedażowy. Wszyscy otwarcie mówią, że podczas targów online chcą reklamować internetowe oraz tradycyjne kanały handlu” - wyjaśnia Łukasz Sowa.
Wirtualne wystawy i kongresy mogą odbywać się 24h na dobę, w różnych strefach czasowych jednocześnie, w kilku językach.
A co z kosztami? Są one kilku, a nawet kilkunastokrotnie niższe w porównaniu do tradycyjnych wystaw. Niektórzy, tak jak organizatorzy VDE, udział w wystawie wirtualnej, oferują w tym roku, wystawcom projektu tradycyjnego, w tzw. pakiecie.
Mniejsze wydatki są faktem, ale błędem jest myślenie, że do takiego wydarzenia można podejść z marszu. Trudno samodzielnie „wyklikać” wystawę z częścią edukacyjną, zaprosić firmy i uczestników, wypromować wydarzenie. Proces realizacji projektu tylko z pozoru jest dużo łatwiejszy i krótszy od pracy nad tradycyjną wystawą.
Jak mogą wyglądać wirtualne targi praktycznie w każdej branży wyjaśnia przewodnik wideo po Virtual Dental Exhibition by CEDE.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2020, 17:19 |
Źródło informacji | Exactus |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Volkswagen Group wdraża platformę 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes w celu optymalizacji prac nad rozwojem pojazdów
- Platforma 3DEXPERIENCE w chmurze firmy Dassault Systèmes staje się podstawowym rozwiązaniem technologicznym w Volkswagen Group. Firma wdrożyła rozwiązanie w celu przyspieszenia prac nad rozwojem pojazdów. - Doświadczenia wirtualnych bliźniaków skracają cykle inżynieryjne i produkcyjne złożonych systemów motoryzacyjnych, usprawniają przepływy pracy, optymalizują wykorzystanie zasobów i przyspieszają wprowadzanie produktów na rynek.- 04.02.2025, 12:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Dassault Systèmes
-
Image
Na kraniec Europy. Właśnie wystartowało bezpośrednie połączenie PLL LOT do Lizbony
- 04.02.2025, 09:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Prawo.pl: kasowe rozliczenie PIT może nie cieszyć się zainteresowaniem przedsiębiorców PAP
W tym roku po raz pierwszy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z opcji tzw. PIT-u kasowego. Nowe rozwiązanie miało ułatwić firmom rozliczenia z fiskusem, jednak wielu ekspertów wskazuje, że zostało ono obwarowane zbyt dużą liczbą ograniczeń i wymogów – podaje Prawo.pl.- 03.02.2025, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ