Newsletter

Wszystko, co trzeba wiedzieć o identyfikacji w Krajowym Systemie e-Faktur w pigułce, czyli EuroCert zaprasza na bezpłatny webinar pt. „KSeF - projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie”

19.01.2023, 09:00aktualizacja: 19.01.2023, 09:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

shutterstock
shutterstock

Przedsiębiorcom pozostał jeszcze tylko rok, aby przygotować się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). 26 stycznia br. (czwartek) o godz. 11:00 będzie okazja, aby podczas bezpłatnego webinaru dowiedzieć się, w jaki sposób prawidłowo przygotować firmę do integracji z systemem. Opowie o tym ekspert z firmy EuroCert, dostawcy kwalifikowanych usług zaufania.

1 stycznia 2024? Termin ten jest tylko pozornie daleki. Eksperci obliczyli już, że dużym przedsiębiorstwom wdrożenie to zajmie nawet do 12 miesięcy. Na co jest potrzeby ten czas?

- Na poznanie nowych wymogów i w konsekwencji przeanalizowanie, ułożenie i wdrożenie nowych procesów
- Na zapoznanie się z metodami identyfikacji (uwierzytelniania) w KSeF oraz z całą „Aplikacją podatnika”
- Na nadanie uprawnień wszystkim osobom lub podmiotom, które będą dla danej firmy obsługiwać faktury wychodzące i przychodzące, a co za tym idzie – wyposażenie ich w stosowne narzędzia, którymi są m.in. kwalifikowane usługi zaufania, takie jak e-podpis czy e-pieczęć
- Na naukę wystawiania i odbioru faktur ustrukturyzowanych w KSeF
- Na wybór odpowiedniej usługi zaufania w kontekście rozmiaru i potrzeb danego biznesu – dla niektórych firm będzie to e-podpis, dla innych e-pieczęć
- Powołanie zespołu ds. wdrożenia usług kwalifikowanych zaufanych w większych firmach ze względu na konieczność integracji z ich systemami ERP

Faktury ustrukturyzowane staną się jedyną obowiązującą formą dokumentów sprzedażowych dla wszystkich podatników od 1 stycznia 2024 roku. Nowe regulacje wymagają przygotowań w obszarze procesów i technologii, a także przeszkolenia upoważnionego do wystawiania i odbioru faktur personelu. Warto więc z wyprzedzeniem przyjrzeć się przepisom, aby wcześniej wdrożyć odpowiednie działania.

Bezpłatny webinar edukacyjny dotyczący KSeF

Dobrą okazją ku temu będzie bezpłatne wydarzenie zaplanowane na 26 stycznia br. na godz. 11:00 poświęcone tematyce KSeF pt. „Krajowy System e-Faktur – projekt ustawy i jej konsekwencje. Identyfikacja i obsługa faktur w systemie”. Ekspert firmy EuroCert opowie o założeniach KSeF oraz korzyściach i wyzwaniach wiążących się z jego wdrożeniem. Porówna on dostępne metody uwierzytelniania i doradzi, jaka opcja identyfikacji jest najkorzystniejsza dla poszczególnych typów firm. Nie zabraknie także informacji o tym, co w praktyce należy zrobić, aby rozpocząć korzystanie z KSeF i jak proces ten umożliwią kwalifikowane usługi zaufania. Na koniec uczestnicy będą mieli szansę zadać ekspertowi pytania.

Pełna tematyka, którą obejmie webinar, to:

- Podstawa prawna KSeF, jego założenia, użytkownicy
- Nowe wymogi wynikające z projektu nowelizacji ustawy: aktualne zasady obsługi KSeF i sankcje
- Korzyści wynikające z wprowadzenia systemu KSeF w firmie
- Dostępne metody uwierzytelnienia (porównanie) oraz sposób ich użycia w KSeF
- Dobór metod uwierzytelnienia do rodzaju prowadzonego biznesu
- Co należy zrobić, aby zacząć korzystać z KSeF

W spotkaniu online można wziąć udział, zapisując się poprzez formularz pod poniższym linkiem: FORMULARZ REJESTRACYJNY NA WEBINAR
 

KSeF

Krajowy System e-Faktur wprowadza rewolucyjne zmiany w obszarze fakturowania. By zacząć w nim działać, przedsiębiorcy muszą zidentyfikować reprezentowany podmiot i założyć profil w „Aplikacji podatnika”, posiadać zintegrowany system fakturowo-księgowy oraz przydzielić osobom w organizacji odpowiednie role i metodę identyfikacji.

Wprowadzane przez Ministerstwo Finansów regulacje zmuszą firmom przejście wyłącznie na obieg faktur w wersji elektronicznej, co wiąże się z oszczędnością czasu i finansów. Zminimalizuje też ryzyko zagubienia dokumentów, większe bezpieczeństwo w rozliczaniu z kontrahentami i skrócenie procesu ściągalności należności. Dzięki KSeF możliwa będzie pełna kontrola i stały dostęp do faktur przychodzących i wychodzących, a ich ustrukturyzowany, jednolity format ograniczy błędy w odczycie i zredukuje czas rejestracji danych. Dodatkowo dla firm, które włączą się do KSeF jeszcze w okresie przejściowym, ustawodawca uwzględnił przyspieszony zwrot podatku VAT, w ciągu 40, a nie obecnych 60 dni.

W związku ze złożonością zmian, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2024, warto skorzystać z nieodpłatnych możliwości pozyskania wiedzy i zarejestrować się na organizowany przez EuroCert webinar.

O firmie

EuroCert działa na rynku od 2012 roku i jest jedną z pięciu firm w Polsce, która świadczy kwalifikowane usługi zaufania na podstawie statusu przyznanego jej przez Narodowe Centrum Certyfikacji NBP. Oferuje ona m.in. elektroniczne podpisy, pieczęcie i znaczniki czasu, czym zapewnia bezpieczne uwierzytelnianie i wspiera realizację cyfrowych strategii organizacji. Zespół dysponuje wiedzą ekspercką opartą o najnowsze technologiczne rozwiązania, które wspomagają procesy #paperless i elektroniczny obieg dokumentów w administracji i biznesie. Firma dostarcza usługi na terenie całego kraju w sprzedaży bezpośredniej, sprzedaży online, a także poprzez sieć blisko 400 autoryzowanych partnerów. W gronie jej klientów znajdują się podmioty publiczne i firmy, m.in.: Miasto Stołeczne Warszawa, Polskie Koleje Państwowe, Poczta Polska, Scania, Warbud, IBM, UNIQA.

KONTAKT:

EuroCert Sp. z o.o.

ul. Puławska 472, 02-884 Warszawa

tel. +48 22 390 59 95

email: kontakt@eurocert.pl

Źródło informacji: EuroCert Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.01.2023, 09:00
Źródło informacji EuroCert Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ