Newsletter

Wystawy światowe to ważny element promocji polskiej gospodarki na świecie

04.11.2021, 15:03aktualizacja: 04.11.2021, 15:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Odpowiedzialność gospodarcza państwa i biznesu wobec społeczeństwa, finansowanie i promocja krajowych marek, niezależność gospodarcza Polski i szanse, jakie daje jej geopolityczne położenie - to główne tematy drugiego dnia kongresu ESG „Polska Moc Biznesu”.

W trakcie spotkania z mediami, które poprzedziło drugi dzień obrad, Monika Dyląg-Sajór, zastępczyni komisarza Sekcji Polskiej z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIiH) opowiedziała o udziale Polski w wystawach światowych, zwłaszcza trwającej obecnie wystawy Expo 2020 w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie), rozpoczętej 1 października br.

Każda wystawa światowa ma swój temat przewodni. Zagadnieniem centralnym imprezy w Mediolanie, która odbyła się w 2015 roku, było wyżywienie planety i związane z tym problemy. Hasło przewodnie obecnej, odłożonej o rok ze względu na pandemię COVID-19 wystawy w Dubaju, brzmi „Connecting minds, Creating the future” („Łącząc umysły tworzymy przyszłość” – red.).

Impreza po raz pierwszy odbywa się w kraju arabskim. Organizatorzy wydarzenia kładą szczególny nacisk na współdziałanie jako receptę na globalny kryzys spowodowany pandemią. Za koordynację udziału Polski odpowiedzialna jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

„Hasłem przewodnim polskiej ekspozycji jest >>Kreatywność inspirowana naturą<< – poinformowała Monika Dyląg-Sajór. - W ciągu sześciu miesięcy planowane jest zorganizowanie blisko tysiąca wydarzeń, a z oferty programu gospodarczego skorzysta niemal 2,5 tys. krajowych przedsiębiorstw”.

Kluczowym celem udziału w wystawie jest, według Moniki Dyląg-Sajór, promocja polskiej gospodarki i biznesu. Ale tradycyjnie nie zabraknie również prezentacji walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki naszego kraju. Do tej pory wystawę odwiedziło około miliona widzów, z czego 150 tysięcy osób - polski pawilon.

„Promocja gospodarcza nie jest jedynym celem obecności Polski na wystawach światowych, takich jak Expo w Dubaju – zaznaczyła Monika Dyląg-Sajór. - Ważna jest dla nas również promocja Polski jako kraju i wsparcie przedsiębiorstw w ekspansji międzynarodowej tak potrzebnej zwłaszcza w dobie pandemii. Zapewniamy wsparcie ponad 2500 polskim firmom poprzez prezentacje, seminaria, miejsce spotkań w trakcie ponad 20 tygodni tematycznych” - uzupełniła.

Polska ekspozycja jest zwykle w pierwszej dziesiątce najchętniej odwiedzanych. Pawilony zawsze odznaczają się atrakcyjną architekturą, często nawiązującą do aktualnej sytuacji gospodarczej i politycznej. W ostatnich latach pawilon polski miał fasadę inspirowaną skrzynkami jabłek i wzbogaconą elementami związanymi z folklorem.

„W tym roku w Dubaju mamy niesamowity plac zabaw, przygotowany specjalnie z myślą o młodych ludziach z dziećmi. Ponadto mamy także strefę warsztatową” – mówiła przedstawicielka PAIiH.

Odwiedzających polską ekspozycję interesują również lokalne specjały. Duże wrażenie na obcokrajowcach robią na przykład lody świderki, które są także jednym z najchętniej fotografowanych elementów ekspozycji.

„Kolejnym czynnikiem, który nas wyróżnia, jest fakt, że nasze pawilony zmieniają się w trakcie sześciu miesięcy wystawy, część ekspozycji wymieniana jest co tydzień - wyjaśniła Monika Dyląg-Sajór. - Dbamy również o wymiar artystyczny - w październiku trzy razy dziennie prezentowaliśmy na przykład koncerty Chopinowskie” - dodała.

Zastępczyni komisarza Sekcji Polskiej PAIiH przypomniała też o zbliżających się dwóch dużych wydarzeniach: Forum Polsko-Arabskim oraz Forum Polsko-Afrykańskim, które mają pomóc krajowym firmom otworzyć się na nowe rynki. W każdym z tych wydarzeń weźmie udział kilkuset uczestników.

„W tym roku rozpoczęliśmy serię webinariów, aby przygotować krajowe firmy do udziału w tych wydarzeniach” – wyjaśniła Monika Dyląg-Sajór.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2021, 15:03
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ