Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kilka dni temu z wizytą w Polsce przebywali przedstawiciele administracji publicznej oraz potencjalnych importerów i dystrybutorów drobiu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wizyta odbyła się w ramach współfinansowanego przez Unię Europejską programu „Europejski drób – w jakości siła”. Głównym założeniem misji gospodarczej było poszerzenie dotychczasowej współpracy z rynkiem ZEA, który pomimo panującej w Polsce grypy ptaków, nadal importuje drób z naszego kraju - informuje Krajowa Rada Drobiarska (KRD).
W trakcie wizyty odbyła się m.in. konferencja dotycząca promowania wysokiej jakości europejskiego mięsa drobiowego produkowanego w systemie jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products), która miała miejsce 1 lutego. Eksperci Krajowej Rady Drobiarstwa oraz Agencji Rynku Rolnego zaprezentowali gościom z Emiratów walory europejskiego, w tym także polskiego drobiu, wskazując na aspekt jakości tego mięsa, jak jego bezpieczeństwa.
Mówiono też o możliwościach eksportowych. Produkcja mięsa drobiowego w Unii Europejskiej w 2016 r. wyniosła ok. 14,5 mln ton, z czego blisko 11 mln ton stanowiły brojlery kurczęce (80 proc.). Polska od kilku lat jest liderem w produkcji drobiu w UE, nasz udział wynosi ok. 16 proc. (ponad 2,35 mln ton drobiu). Niemal połowa tej produkcji przeznaczana jest na eksport.
"Polska jest liderem produkcji i jednym z liderów eksportu, musimy stale poszukiwać nowych rynków zbytu. Temu właśnie służą misje gospodarcze m.in. ze ZEA" - podkreśla dyrektor generalny KRD Łukasz Dominiak. (PAP)
awy/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.02.2017, 12:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |