Newsletter

GUS: samochód osobowy częściej na wsi niż w mieście

23.09.2017, 10:12aktualizacja: 23.09.2017, 10:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wiejskie gospodarstwa domowych zdecydowanie częściej posiadają samochód osobowy niż gospodarstwa miejskie. Z danych GUS za 2016 r wynika, że samochód osobowy miało 73 proc. gospodarstw wiejskich i 59 proc. miejskich.

W opracowaniu dotyczącym sytuacji budżetów domowych w 2016 r. GUS podkreślił, że w ub. roku można zauważyć wysoką dynamikę wzrostu wyposażenia gospodarstw domowych w smartfony, telewizory plazmowe lub ciekłokrystaliczne i zmywarki do naczyń. Urządzenia zaawansowane technologicznie wypierają urządzenia starej generacji, stąd spadek zainteresowania odbiornikami kineskopowymi, odtwarzaczami DVD, kamerami wideo. Coraz mniejszym wzięciem cieszą się komputery bez dostępu do internetu i telefony stacjonarne.

Z danych GUS wynika, że w 2016 r. komputer z dostępem do internetu miało 76 proc. miejskich gospodarstw domowych i 70 proc. gospodarstw na wsi. Telefon komórkowy był w 96 proc. gospodarstw w miastach i 94 proc. na wsi (w tym smartfony odpowiednio 55 proc. i 49 proc.) 86 proc. gospodarstw domowych w mieście miało telewizor plazmowy, na wsi było niewiele mniej, bo 84 proc. gospodarstw z "plazmami".

Jednak gospodarstwa wiejskie zdecydowanie częściej posiadają samochód osobowy - odsetek ten wyniósł 73 proc., gdy tymczasem w mieście - 59 proc. Zdecydowanie większym odsetku gospodarstw domowych na wsi był motocykl, skuter, motorower lub rower, co jest związane z rzadszą siecią komunikacji publicznej i większymi odległościami do pokonania. Gospodarstwa wiejskie były też częściej wyposażone w zamrażarki, kuchenki mikrofalowe i roboty kuchenne. Zmywarki do naczyń w 2016 r. miało 28 proc. gospodarstw domowych na wsi, w mieście niewiele więcej - 30 proc. (PAP)

drag/ skr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.09.2017, 10:12
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ