Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Porozumienie zakłada, że dla usług o charakterze transgranicznym wnioski o certyfikaty bezpieczeństwa oraz dopuszczenie lokomotyw i wagonów będą składane do Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA). W przypadku usług w jednym kraju członkowskim przewoźnicy i producenci będą mogli wybrać, czy zwrócą się o certyfikaty do władz krajowych czy też do ERA. Agencja ta ma dzielić się wszystkimi informacjami na temat problemów związanych z bezpieczeństwem na kolei.
Nowe zasady mają zlikwidować przeszkody na wspólnym rynku, wynikające z obowiązywania różnych krajowych standardów technicznych dla taboru kolejowego. Państwa unijne będą mieć trzy lata na wdrożenie tych przepisów.
"Udało nam się rozwiązać problem odrębnych narodowych procedur i stworzyć reguły unijne, które pomogą w produkcji tańszych i bezpieczniejszych pociągów - oświadczył przewodniczący komisji PE ds. transportu, niemiecki europoseł Zielonych Michael Cramer. - ERA pogodzi ponad 11 tysięcy krajowych zasad. To może być fundament europejskiej przestrzeni kolejowej".
Porozumienie między negocjatorami musi zostać jeszcze zatwierdzone przez rządy państw UE i Parlament Europejski, co ma nastąpić do października. Przepisy te są częścią tzw. czwartego pakietu kolejowego, który ma poprawić konkurencyjność sektora kolejowego w UE i jakość usług, m.in. poprzez większą liberalizację.(PAP)
awi/ akl/ ro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.06.2015, 14:56 |
Źródło informacji | PAP Legislacja |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |