Newsletter

KE: dzięki CETA europejskie przedsiębiorstwa zaoszczędziły ponad 500 mln euro

14.09.2018, 17:05aktualizacja: 14.09.2018, 17:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzięki CETA firmy z krajów UE, w tym z Polski, zaoszczędziły w ciągu roku ponad 500 mln euro - powiedział Ignacio Garcia Bercero z dyrekcji generalnej ds. handlu Komisji Europejskiej.

Bercero, uczestniczył w piątkowej konferencji "Kanada i Unia Europejska. Kompleksowe umowa gospodarczo-handlowa (CETA) rok praktycznych doświadczeń".

Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa (CETA) między Kanadą a Unią Europejską tymczasowo weszła w życie 21 września 2017 roku. Zgodnie z nią zniesiono 98 procent linii taryfowych na handel towarami, a dodatkowy 1 proc. ma być wygaszony w ciągu 7 kolejnych lat. CETA wprowadza także wiele udogodnień dla przedsiębiorców i inwestorów z Kanady, Polski i UE.

"Dostęp do rynku kanadyjskiego znacznie się poprawił. Zniesiono we wszystkich sektorach bariery dostępowe. Otwarto wszystkie możliwości transportowe i zniesiono ograniczenia dotyczące rynku usług" - wyliczył Bercero. Zaznaczył, że Kanada jest ważnym partnerem gospodarczym UE. "Nasza wymiana handlowa jest warta ponad 1 trylion dol. Bezpośrednie inwestycje mają wartość 400 mld dol." - powiedział.

Zaznaczył, że dzięki unijno-kanadyjskiej umowie przedsiębiorstwa zaoszczędziły w ciągu roku ponad 500 mln euro. "To były koszty ceł i podatków. 98 proc. tych oszczędności weszło w życie od pierwszego dnia obowiązywania CETA" - mówił.

Jak podkreślił, blisko 2 tys. polskich przedsiębiorstw eksportuje swoje towary do Kanady, dzięki czemu istnieje 60 tys. miejsc pracy. "Obecnie Kanada jest 11. najważniejszym rynkiem eksportowym dla polskich przedsiębiorstw. Chodzi tu zarówno o usługi, jak i towary" - zaznaczył. (PAP)

maja/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.09.2018, 17:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ