Newsletter

Kowalczyk: program "Czyste powietrze" będzie pobudzał rozwój przedsiębiorczości

18.10.2018, 13:40aktualizacja: 18.10.2018, 13:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Realizacja rządowego programu "Czyste powietrze" będzie stymulowała rozwój przedsiębiorczości, głównie małych i średnich firm; 103 mld zł zainwestowane w walkę ze smogiem pozostaną w polskiej gospodarce - ocenia minister środowiska Henryk Kowalczyk.

"Ten program - nie tylko w tych 103 mld zł, ale w znacznie większej kwocie, która będzie pochodną od tych wydatków - będzie miał ogromny wpływ na działalność i funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw" - powiedział minister podczas jednej z sesji trwającego w czwartek w Katowicach 8. Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Kowalczyk zaznaczył, że rządowy program "Czyste powietrze", przewidujący m.in. wymianę nieekologicznych źródeł ogrzewania na niskoemisyjne, termomodernizację budynków oraz rozwój sieci ciepłowniczych, to obecnie największy pod względem wartości - po programie Rodzina 500 Plus - rządowy program wieloletni, z nakładami w wysokości 10 mld zł rocznie w ciągu najbliższych 10 lat. Minister podkreślił kompleksowość przedsięwzięcia, nastawionego zarówno na poprawę jakości powietrza, jak i podniesienie efektywności ogrzewania.

W ocenie szefa resortu środowiska, program jest ogromną szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw. "Te 103 mld zł wchodzi w gospodarkę, i to w tym segmencie, który dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw, bo przecież ktoś musi tę termomodernizację wykonać, ktoś musi wyprodukować styropian itp. (...). To są miejsca pracy rozrzucone w terenie, często z dala od dużych miast i zurbanizowanych ośrodków" - mówił minister, podkreślając wpływ programu na rynek pracy i na przedsiębiorców. (PAP)

mab/ mtb/ skr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.10.2018, 13:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ