Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw oraz wspierania lokalnych restauracji. W festiwalu, trwającym od 3 do 26 listopada, wzięło udział 400 restauracji z 219 miast. Restauracje przygotowały dwie wersje trzydaniowego menu w cenie 69 lub 99 zł. W karcie pojawiły się zarówno potrawy regionalne, takie jak między innymi: warmińskie dzyndzałki, jak również historyczne nawiązujące do działalności XIX wiecznego kucharza Jana Szyttlera.
Jak podkreśla Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji „Trzy Rybki” w Hotelu Starym:
„Tegoroczna edycja festiwalu cieszyła się znacznie większym zainteresowaniem niż ubiegłe. Być może wpływ na to miała większa rozpoznawalność akcji. Goście szczególnie chętnie odwiedzali nasz lokal w weekendy, a z ich dobrą reakcją spotkał się turbot bałtycki w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem. Rosnąca popularność akcji wskazuje, że kuchnia polska jest wciąż atrakcyjna dla znacznej rzeszy odbiorców” - dodaje.
Rozpropagowanie Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy, influencerzy, patroni medialni oraz ambasadorzy restauratorzy, między innymi: Bogdan Gałązka, senior szef i współwłaściciel „Stolica Cafe”, Adrian Gabryszak, szef kuchni w „M15”, Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji „Trzy Rybki” w Hotelu Starym, Kamil Urbanik, szef kuchni w restauracji „Dwie Rzeki”, Paweł Powroźnik, szef kuchni w restauracji „P jak Pysznie”, Daniel Dąbrowski z restauracji „Pałac i Folwark Galiny” oraz Wojciech Klimas, szef kuchni w restauracji „Klimat”.
Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.
Patronami medialnymi akcji są: Przegląd Gastronomiczny, Wirtualna Polska, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni, FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
Źródło informacji: Makro Cash
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.11.2023, 11:46 |
Źródło informacji | Makro Cash |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Styl, emocje i pobity rekord na Torze Służewiec w czasie 81. Gali Derby
6 lipca emocje na warszawskim Torze Wyścigów Konnych Służewiec sięgnęły zenitu. Czech Vaclav Janacek dosiadający ogiera Chestnut Rocket pokonał dystans 2400 metrów w czasie 2.27,2 ustanawiając rekord toru, lepszy o pół sekundy od dotychczasowego z 2021 roku. Ale Gala Derby to także rozrywka dla całej rodziny oraz święto stylu i elegancji rodem z Royal Ascot, z nieodłącznym konkursem na najlepszą stylizację z nakryciem głowy.- 09.07.2025, 14:30
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Trwa nabór instytucji do programu wydarzeń edukacyjnych Efekt Chopina
Narodowy Instytut Fryderyka Chopina organizuje cykl koncertów edukacyjnych, które będą miały miejsce w całej Polsce do końca grudnia 2025 roku. Aktualnie prowadzony jest otwarty nabór dla dysponentów sal lub przestrzeni edukacyjnych, którzy mogą zgłaszać się za pomocą formularza online. Pierwszeństwo będą miały małe miejscowości o niezbyt bogatej ofercie kulturalnej, istotna będzie też kolejność zgłoszeń.- 04.07.2025, 16:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: NIFC
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ