Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W sobotę 19 października, miała miejsce uroczysta gala wręczenia nagród, podczas której ogłoszono laureatów w sekcjach konkursach festiwalu oraz pozakonkursowych. Wyróżniono filmy i twórców, którzy wyróżnili się swoją artystyczną wizją, nowatorskim podejściem i oryginalnym przekazem. Poniżej przedstawiamy pełną listę zwycięzców tej prestiżowej imprezy filmowej:
Jury KONKURSU MIĘDZYNARODOWEGO, w składzie: Maryna Er Gorbach (Ukraina), Oana Iancu (Rumunia), Anna Kazejak (Polska), Vinko Brešan (Chorwacja) oraz Alberto Triano (Hiszpania) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Warszawskie Grand Prix
NAJEŹDŹCY / TRAFFIC / REOSTAT reż. Teodora Ana Mihai (Rumunia / Belgia / Niderlandy)
Zwycięzca Warszawskiego Grand Prix otrzymuje nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 zł ufundowaną przez Prezydenta m.st. Warszawy.
Nagroda dla Najlepszego Reżysera
CHAOS I CISZA / CHAOS AND SILENCE / CHAOS UND STILLE reż. Anatol Schuster (Niemcy)
Specjalna Nagroda Jury
dla autorki scenariusza: Liina Trishkina-Vanhatalo, LWICA / LIONESS / EMALÕVI (Estonia /Niemcy / Łotwa)
Jury KONKURSU 1-2, w składzie: Anna Machukh (Ukraina), Katalin Moldovai (Węgry) oraz Grzegorz Jaroszuk (Polska) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Zwycięzca KONKURSU 1-2 [NAGRODA UFUNDOWANA PRZEZ FIRMĘ HORTEX]
W DOBREJ WIERZE / IN GOOD FAITH / GOTTESKINDER, reż. Frauke Lodders (Niemcy)
Wyróżnienie:
JUTRO UMRĘ / TOMORROW I DIE, reż. Nikol Cibulya (Węgry)
Jury KONKURSU CREME DE LA CREME, w składzie: Mira Staleva (Bułgaria), Marcin Wierzchosławski (Polska) oraz Taras Dron (Ukraina) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Nagroda Crème de la Crème
CZARNY PIES / BLACK DOG reż. Guan Hu (Chiny)
Wyróżnienie:
RED PATH by Lotfi Achour (Tunezja / Francja / Belgia / Polska)
Jury KONKURSU WOLNY DUCH, w składzie: Stefanie Kolk (Niderlandy), Alex Kalin (Szwajcaria) oraz Rainer Sarnet (Estonia) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Nagroda Wolny Duch [NAGRODA UFUNDOWANA PRZEZ OMENAART FOUNDATION]
CZARNA DZIURA / THE BLACK HOLE reż. Moonika Siimets (Estonia, Finlandia)
Wyróżnienie:
LUMP reż. Alexandre Rockwell (Stany Zjednoczone)
Jury KONKURSU FILMÓW DOKUMENTALNYCH, w składzie: Asia Dér (Węgry), Olga Špátová (Czechy) oraz Sławomir Kalwinek (Polska) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Najlepszy Film Dokumentalny
KORESPONDENT WOJENNY / WAR CORRESPONDENT reż. Benjamin Tuček, David Čálek (Czechy / Ukraina / Słowacja)
Wyróżnienie:
MADE IN ETHIOPIA reż. Xinyan Yu, Max Duncan (Kanada / Etiopia / Stany Zjednoczone / Wielka Brytania)
Wyróżnienie:
NA SAMYM DNIE / BEYOND ROCK BOTTOM reż. Ádám Miklós (Węgry)
Jury KONKURSU FILMÓW KRÓTKOMETRAŻOWYCH, w składzie: Ali Asgari (Iran), Nicole Waszak Mendez (Stany Zjednoczone) oraz Kamila Tarabura (Polska) przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
Short Grand Prix
SERWIS / SERVICE reż. Michał Edelman (Polska)
Najlepszy Aktorski Film Krótkometrażowy
TO, CO POZOSTAJE / ALL THAT REMAINS reż. Andrei Redinciuc (Rumunia)
Najlepszy Animowany Film Krótkometrażowy
MAUTINI reż. Tabarak Allah Abbas (Szwajcaria)
Najlepszy Dokumentalny Film Krótkometrażowy
BIEGNIJ MONIA, BIEGNIJ / RUN MONNIE, RUN reż. Karolina Biesiacka (Polska)
Wyróżnienie Aktorski Film Krótkometrażowy
AMOS, VOGEL reż. Iñaki Salvador García Miranda (Meksyk)
Zdobywcy czterech powyższych nagród mogą się ubiegać o Oscara, ponieważ Konkurs Krótkometrażowy na Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym jest uznawany przez Amerykańską Akademię Filmową i został umieszczony na listach na stronie www.oscars.org.
Jury FIPRESCI, w składzie: Alessandro Amato (Włochy), Leo Ortuno (Francja) oraz Marcin Radomski (Polska) przyznało następującą nagrodę:
Nagroda FIPRESCI dla najlepszego debiutu z Europy Wschodniej:
INK WASH reż. Sarra Tsorakidis (Rumunia / Grecja / Dania)
Jury MŁODE FIPRESCI, w składzie: Evgenija Arsova (Macedonia), Pavla Banjac (Serbia), Volodymyr Chernyshev (Ukraina), Tobiasz Dunin (Polska) oraz Anastasiya Stoeva (Bułgaria) przyznali następującą nagrodę:
Nagroda MŁODE FIPRESCI dla najlepszego debiutu z Europy Wschodniej:
SKRZYŻOWANIE / THE CROSSROADS reż. Dominika Montean-Pańków (Polska)
Członkowie Jury MŁODE FIPRESCI byli uczestnikami FIPRESCI Warsaw Critics Project 2024.
Jury EKUMENICZNE, w składzie: Jean-Luc Gadreau (Francja), Marianna Kavka (Ukraina) oraz Anna Woźniak-Kot (Polska) przyznali następujące nagrody oraz wyróżnienia:
Nagroda Jury Ekumenicznego
GORZKIE ZŁOTO / BITTER GOLD reż. Juan Francisco Olea (Chile / Meksyk / Urugwaj /Niemcy)
Honorowe Wyróżnienie:
KONIEC LATA / MY LATE SUMMER reż. Danis Tanović (Chorwacja / Bośnia i Hercegowina / Rumunia / Słowenia / Serbia)
NETPAC Jury, w składzie: Viera Langerova (Słowacja), Nada Azhari Gillon (Syria/Francja) oraz Jakub Popielecki (Polska), przyznali następującą nagrodę:
Nagroda NETPAC dla najlepszego filmu z regionu Azji i Pacyfiku:
CZARNY PIES / BLACK DOG reż. Guan Hu (Chiny)
KONTAKT:
Kontakt dla mediów:
e-mail: media@wff.pl
40 Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy, organizowany przez Warszawską Fundację Filmową, jest wspierany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Nasi Sponsorzy i Partnerzy: Hortex, Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, KMAG, Epson, Goethe-Institut, Fabryka Wyobraźni, Omenaa Foundation, Kulturalna, Bar Studio, KIPA, Tango Production.
Partnerzy Medialni: Filmweb, Wyborcza.pl, Pełna Sala, RMF, RMF Classic, SundanceTV, AMC, Film Cafe i Wirtualna Polska.
Kina festiwalowe: Kinoteka / Atlantic / Iluzjon.
Oficjalne samochody Mercedes Benz zapewnia MB Motors.
Hotel festiwalowy: Presidential Hotel Warszawa.
Źródło informacji: WFF
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.10.2024, 10:30 |
Źródło informacji | WFF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |