Newsletter

Nauka i technologie

Chiński konkurs innowacyjności i przedsiębiorczości „Internet+” zaprasza studentów z całego świata

11.04.2023, 15:17aktualizacja: 11.04.2023, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CHONGQING, Chiny, 7 kwietnia 2023 r. /PRNewswire/ -- Finałowe wydarzenie w ramach 8. Chińskiego Międzynarodowego Konkursu Innowacyjności i Przedsiębiorczości Studentów („konkurs”) rozpocznie się 9 kwietnia w mieście Chongqing, w południowo-zachodnich Chinach. Gospodarzem finałowego wydarzenia i działań towarzyszących będzie Uniwersytet w Chongqing.

Konkurs organizowany jest od ośmiu lat od momentu jego inauguracji w 2015 r., przy czym udział wzięło w nim niemal 39,83 milionów studentów. Liczba uczestników nieustannie wzrasta z każdym rokiem.

Jako istotny punkt wyjścia do pogłębionego kształcenia w zakresie innowacji i przedsiębiorczości, konkurs odgrywa kluczową rolę w ogólnym rozwoju studentów uczelni wyższych i integracji pomiędzy środowiskami branżowymi, uniwersyteckimi i badawczymi.

8. edycja konkursu jest wspaniałym połączeniem edukacji, nauki i technologii oraz talentów. Jest ważną inicjatywą służącą realizacji ostatnich działań władz centralnych Chin, których celem jest skuteczne przyciąganie utalentowanych ludzi.

Pierwsza edycja konkursu, której motywem przewodnim było „Spełnianie marzeń dzięki >>Internet+<< i świetlana przyszłość dzięki innowacjom i przedsiębiorczości” została zorganizowana przez Uniwersytet Jilin w północno-wschodnich Chinach w 2015 r. Konkurs odbywa się na szczeblu szkolnym, na szczeblu prowincji i na szczeblu krajowym. Poprzednie konkursy obejmowały projekty w czterech kategoriach: przemysł tradycyjny „Internet+”, nowy biznes „Internet+”, usługi publiczne „Internet+” oraz platformy wsparcia technicznego „Internet+”. W ramach tegorocznej edycji rozszerzono tematykę projektów o nowe technologie, nową medycynę, nowe rolnictwo i nowe sztuki wyzwolone.

Dzięki uruchomieniu po raz pierwszy międzynarodowej ścieżki w 2017 r., konkurs przyciągnął niemal 10 000 międzynarodowych projektów typu start-up z ponad 120 krajów i regionów.

Klasyfikacja ścieżek z podziałem na „szkolnictwo wyższe, szkolnictwo zawodowe i kształcenie młodzieży (szkół ponadpodstawowych)”, którą dodano w 5. edycji konkursu, jest nadal stosowana, wraz ze ścieżką Youth Dream (marzenie młodych ludzi) i ścieżkami branżowymi.

Podczas 6. edycji konkursu, zastosowano po raz pierwszy nową oficjalną nazwę konkursu, czyli „China International College Students >>Internet+<< Innovation and Entrepreneurship Competition” (Chiński Międzynarodowy Konkurs Innowacji i Przedsiębiorczości Studentów „Internet+”), z motywem przewodnim „Odważ się wyróżnić, odważ się wygrać”. Od tamtej pory zarówno nazwa wydarzenia jak i jego motyw przewodni pozostają niezmienne.

Konkurs przyciągnął studentów z uczelni znajdujących się na liście 100 najlepszych uniwersytetów świata, przy czym od 2021 r. większy nacisk kładziony jest na kształcenie utalentowanych ludzi i kreatywność. Nowa „Grupa Kreatywności Studentów” (Undergraduate Creativity Group), stanowiąca odrębny kanał promocyjny, została utworzona w celu pogłębienia udziału studentów uczelni wyższych.

Tegoroczna edycja konkursu przyciągnęła rekordową liczbę 4 554 uczelni wyższych ze 111 krajów i regionów. W porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrosła zarówno liczba zagranicznych projektów jak i uczestników. Najlepsze uniwersytety, jak Harvard, MIT, Oxford, Cambridge i Imperial College London zgłosiły swoje zespoły do udziału w konkursie.

Źródło: Chongqing University

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.04.2023, 15:17
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ