Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Położone na obrzeżach Turynu studio słynie z ponadczasowych projektów, wykonanych na zlecenie m.in. takich marek jak Ferrari czy Alfa Romeo. Samochody zaprojektowane przez Pininfarinę sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy. Są nie tylko piękne, ale także funkcjonalne.
„Od samego początku prac nad projektem nowego samochodu, nawet na etapie koncepcyjnym bierzemy pod uwagę nie tylko względy związane z estetyką, ale także myślimy o wykonalności i funkcjonalności auta” - mówi Giuseppe Bonollo, senior vice president ds. sprzedaży i marketingu w Pininfarinie.
Wszystkie elementy nowego samochodu muszą zostać dopracowane z maksymalną starannością.
„Proces tworzenia jest złożony. Wymaga współpracy, konsekwencji i wzięcia pod uwagę wielu aspektów zależności od tego, od czego zaczynasz: czy jest to zupełnie nowa generacja samochodów, czy pracujemy w oparciu o istniejące szkice, założenia technologiczne i stylistyczne” - dodaje Giuseppe Bonollo.
Również Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland, firmy będącej właścicielem marki Izera, zwraca uwagę na to, że w procesie projektowania trzeba brać pod uwagę nie tylko formę, lecz także sposób, w jaki ona będzie użytkowana przez człowieka.
„Dlatego taki duży wysiłek jest kierowany na weryfikację designu poprzez różnego rodzaju testy, sprawdzenie ergonomii. Czasem nawet analizę z udziałem psychologów, tak, aby jak najlepiej zrozumieć sposób, w jaki klient rzeczywiście będzie ten samochód używał i dostosować do tego design” - mówi Łukasz Maliczenko.
Co ważne, stosowanie architektury elektrycznej związanej z układem napędowym w samochodach umożliwia optymalizację przestrzeni wewnątrz kabiny.
„Pozwala na przesunięcie całej kabiny bliżej przedniej osi i dzięki temu zyskujemy dużą przestronność wnętrza, a brak wału napędowego pozwala na uzyskanie płaskiej podłogi. Dzięki temu jest dużo wygodniej, mamy więcej miejsca na nogi” - tłumaczy Łukasz Maliczenko.
Podkreśla, że współpraca ElectroMobility Poland z uznanym włoskim studiem stylistycznym ma zagwarantować, że projekt Izery powstanie w zgodzie ze standardami panującymi na rynku motoryzacyjnym i przy zachowaniu równowagi między aspektami stylistycznymi, inżynieryjnymi i biznesowymi.
Pierwsze samochody marki Izera mają zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2025 roku.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.03.2023, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Generative AI accelerates homologation: FEV simplifies country-specific type approval processes
Aachen - Vehicle development doesn’t end with technical readiness: The road to global market launches is only complete once homologation has been successfully achieved. The increasing complexity of national regulations poses growing challenges to OEMs and suppliers. FEV addresses these with an innovative, AI-based approach: The company-wide used ‘FEV GenAI Hub’ significantly simplifies and accelerates the analysis of regulatory requirements across different global markets, offering time and cost savings that can provide customers with a decisive competitive edge.- 10.07.2025, 11:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Wydawnictwo Lekarskie PZWL z nową identyfikacją - PWN kontynuuje strategiczny proces rebrandingu
W maju br. Grupa PWN ogłosiła rebranding marki PWN - jeden z kluczowych kroków w realizacji nowej strategii rozwoju całej Grupy. Obecnie zmiany obejmują kolejną ważną markę w portfolio - Wydawnictwo Lekarskie PZWL, lidera na rynku publikacji medycznych w Polsce.- 09.07.2025, 09:32
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PZWL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ