Newsletter

Nauka i technologie

Izera będzie nie tylko piękna, lecz także funkcjonalna

28.03.2023, 08:00aktualizacja: 28.03.2023, 08:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

EMP
EMP
Polskie samochody elektryczne marki Izera mają być nie tylko piękne, lecz także przestronne i praktyczne. Włoskie studio stylistyczne Pininfarina, które wspólnie z projektantami ElectroMobility Poland będzie pracować nad powstaniem produkcyjnej wersji tego auta, wprowadziło już na światowe salony ponad 1000 modeli samochodów.

Położone na obrzeżach Turynu studio słynie z ponadczasowych projektów, wykonanych na zlecenie m.in. takich marek jak Ferrari czy Alfa Romeo. Samochody zaprojektowane przez Pininfarinę sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy. Są nie tylko piękne, ale także funkcjonalne.

„Od samego początku prac nad projektem nowego samochodu, nawet na etapie koncepcyjnym bierzemy pod uwagę nie tylko względy związane z estetyką, ale także myślimy o wykonalności i funkcjonalności auta” - mówi Giuseppe Bonollo, senior vice president ds. sprzedaży i marketingu w Pininfarinie.

Wszystkie elementy nowego samochodu muszą zostać dopracowane z maksymalną starannością.

„Proces tworzenia jest złożony. Wymaga współpracy, konsekwencji i wzięcia pod uwagę wielu aspektów zależności od tego, od czego zaczynasz: czy jest to zupełnie nowa generacja samochodów, czy pracujemy w oparciu o istniejące szkice, założenia technologiczne i stylistyczne” - dodaje Giuseppe Bonollo.

Również Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland, firmy będącej właścicielem marki Izera, zwraca uwagę na to, że w procesie projektowania trzeba brać pod uwagę nie tylko formę, lecz także sposób, w jaki ona będzie użytkowana przez człowieka.

„Dlatego taki duży wysiłek jest kierowany na weryfikację designu poprzez różnego rodzaju testy, sprawdzenie ergonomii. Czasem nawet analizę z udziałem psychologów, tak, aby jak najlepiej zrozumieć sposób, w jaki klient rzeczywiście będzie ten samochód używał i dostosować do tego design” - mówi Łukasz Maliczenko.

Co ważne, stosowanie architektury elektrycznej związanej z układem napędowym w samochodach umożliwia optymalizację przestrzeni wewnątrz kabiny.

„Pozwala na przesunięcie całej kabiny bliżej przedniej osi i dzięki temu zyskujemy dużą przestronność wnętrza, a brak wału napędowego pozwala na uzyskanie płaskiej podłogi. Dzięki temu jest dużo wygodniej, mamy więcej miejsca na nogi” - tłumaczy Łukasz Maliczenko.

Podkreśla, że współpraca ElectroMobility Poland z uznanym włoskim studiem stylistycznym ma zagwarantować, że projekt Izery powstanie w zgodzie ze standardami panującymi na rynku motoryzacyjnym i przy zachowaniu równowagi między aspektami stylistycznymi, inżynieryjnymi i biznesowymi. 

Pierwsze samochody marki Izera mają zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2025 roku. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.03.2023, 08:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ