Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Kiedy w 2004 roku otworzył się rynek suplementów prawo żywieniowe dostosowało się do wymogów, wprowadziło zasady funkcjonowania, natomiast w pozostałych obszarach, takich jak edukacja wciąż mamy ogromne zaległości" - tymi słowami prezes Ewy Jankowskiej można podsumować przeprowadzoną z końcem września 2014 debatę ekspercką zorganizowaną przez wydawcę Pulsu Medycyny, Pulsu Farmacji i Pulsu Biznesu we współpracy z portalem edukacyjnym www.lekiczysuplementy.pl o zacieraniu się różnic między lekami a suplementami diety. Zgromadziła ona czołowe polskie autorytety i osobistości rynku zdrowia, m.in. przewodniczącego Naczelnej Rady Lekarskiej dr Macieja Hamankiewicza; prezesa oraz wiceprezesa Naczelnej Rady Aptekarskiej dr Grzegorza Kucharewicza oraz dr Marka Jędrzejczaka; prof. Małgorzatę Wojciechowską-Kozłowską, kierownika Zakładu Opieki Farmaceutycznej i Farmacji Klinicznej Wydziału Farmaceutycznego WUM; Ewę Jankowską, prezes Zarządu Polskiego Związku Producentów Leków bez Recepty PASMI; dr Annę Cieślik, dyrektor Departamentu Oceny Dokumentacji Produktów Leczniczych; Monikę Zagrajek, dyrektor Departamentu Żywności Prozdrowotnej GIS.
Z raportu jaki powstał na bazie badania przeprowadzonego przez TNS Polska "Świadome samoleczenie w Polsce, www.lekiczysuplementy.pl 2014" wynika, że co czwarty Polak nie potrafi zdefiniować pojęcia „suplement diety”, tylko 27% trafnie definiuje suplementy jako dodatek, uzupełnienie diety. Co gorsze okazuje się, że wiedza lekarzy na ten temat nie jest lepsza.
Rynek suplementów jest ogromny i rośnie błyskawicznie. Każdego miesiąca do Głównego Inspektoratu Sanitarnego wpływa ok. 800 wniosków z prośbą o rejestrację, z czego zdecydowana większość, bo ok. 500 zgłoszeń, dotyczy suplementów diety. Obecna sytuacja oraz wyraźnie rosnący trend samoleczenia sprowokowały ekspertów do dyskusji, której zadaniem było odpowiedzenie na kluczowe pytania:
Czy możliwe jest świadome samoleczenie?
Czy w związku z obowiązującym prawem zdrowie Polaków jest zagrożone?
Czy potrzebna jest edukacja konsumentów?
Czy potrzebujemy zmian legislacyjnych?
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym stanowiskiem ekspertów oraz wnioskami z debaty w załaczonym pliku pdf.
KONTAKT:
Lensomai Communication
Joanna Gołębiewska
tel. kom. +48 692 222 986
e-mail: joannagolebiewska@wp.pl
e-mail: j.golebiewska@lensomai.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 03.10.2014, 13:08 |
Źródło informacji | Agencja PR Lensomai Communication |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
MEDICOVER na szczycie TOGETAIR: stale rośnie poziom zainteresowania polskich firm kwestią dekarbonizacji PAP
Medicover, wiodący dostawca usług dla zdrowia i wellbeingu, podczas szczytu klimatycznego TOGETAIR przedstawił wyniki autorskiego programu badawczego Zdrowa OdWaga, promujacego prozdrowotne postawy i wczesną profilaktykę. Inicjatywa wykazała, że 12-miesięczny cykl edukacji zdrowotnej i aktywności fizycznej znacząco zredukował ryzyko zdrowotne i poprawił kondycję osób z nadwagą lub otyłością.- 17.04.2025, 16:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ